2020. szeptember 27., vasárnap

Stephanie Garber: Finale {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A nagysikerű Caraval sorozat számos magyar és külföldi olvasó szívébe belopta magát. Ebben a részben a Dragna-testvérpár elindul utolsó kalandjára, amelyet már olyan régóta vártunk. Tartsatok bloggereinkkel, hiszen ebből a fantasztikus sorozatzáró kötetből egy nyereménypéldány csak rátok vár!
Adatok:
Kiadó: Kolibri Kiadó
ISBN: 9789634376361
Oldalszám: 458
Fordító: Sepsi László
Megjelenési dátum: 2020. 08. 14.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:

Egy szerelem, amelyért megéri küzdeni.

Egy álom, amelyért megéri meghalni.

Egy befejezés, amelyre megérte várni.

Két hónap telt el a legutóbbi Caraval befejezése óta. Két hónapja, hogy a Fátumok kiszabadultak egy elvarázsolt kártyapakliból, két hónapja, hogy Legend bejelentette igényét a trónra, és két hónapja, hogy Tella rájött: a fiú, akibe beleszeretett valójában nem létezik.

Amikor életek, birodalmak és szívek sorsa múlik rajta, Tellának el kell döntenie, hogy megbízik-e Legendben, vagy régi ellenségeként kezeli. Miután rábukkan egy titokra, amely fenekestül felforgatja az életét, Scarlettnek képessé kell válnia a lehetetlenre. Legendnek pedig meg kell hoznia egy döntést, amely örökre megváltoztathatja.

A Caraval véget ért, de minden idők legnagyobb játéka még csak most kezdődik. Ezúttal nincsenek nézők – csak nyertesek vagy vesztesek.

Véleményem a borítóról:
Az Caraval sorozat összes részébe szerelmes vagyok borító terén. Nem tudnám megmondani, hogy melyik a kedvencem közülük, hiszen olyannyira varázslatosak, mint maga a történet.

A történetről és a szereplőkről:
Több évnyi várakozás és izgulás után a Caraval sorozat a végéhez ért. A Caravalhoz és a Legendary-hoz képest a Finale merőben más jellegű volt, hiszen itt már semmiféle mulatozás és játék nem volt a másik két résszel ellentétben, amelyek pont ezekre az elemekre épültek.

A Dragna lányok előző kalandja után elszabadul a pokol; nem elég, hogy az eszméletlen anyjuk, Paradis náluk van - aztán eltűnik -, még a Fátumok is kiszabadultak azokból a kártyákból, amelyekbe Paradis száműzte őket. Legend megkoronázása előtt ez hatalmas problémának számít, tekintve, hogy a Fátumok cseppet sem jóindulatúak. A káosz és a pusztítás nyomai találhatók ott, ahol megjelennek, a félelem pedig az emberek életének részévé válik.

Természetesen a testvérpárt kemény fából faragták, és nem hagyják, hogy holmi Fátum megfélemlítse őket. Ahol tudnak, segítenek az embereknek, miközben próbálják kinyomozni, hogy hogyan lehetne féken tartani ezeket a különös lényeket. Ebben persze segítségükre van több vállalkozó, vonzó pasi is - gondolok itt Legendre, Julianre, és akármilyen furcsa, de A Szívek Hercegére is -, így aztán egyfajta verseny alakul ki a lányok szerelméért, ami az egyik központi témájává válik a kötetnek.


Tekintve, hogy ez a rész már nem a Caraval varázsára és élményére épül, sokkal nagyobb hangsúlyt kaptak olyan vonalak, amelyek eddig még nem tudtak kibontakozni. Példának okáért Paradis múltja is szép lassan világossá válik, de emellett végre Scarlett is találkozott a híres jegyesével, Nicolas d'Arcy gróffal, aki persze azonnal versenyezni kezdett Juliannel Scarlett kegyeiért. Hasonló a helyzet Tella esetében is, akit vonz Legend is, de A Szívek Hercegének sem tud nemet mondani...

Számos embertől hallottam, hogy ez a rész gyengébbre sikerült az előzőektől, de szerintem ez nem így van. Nyilvánvalóan az ezt megelőző részekben sokat nyomott az is a latban, hogy a Caraval jelen volt bennük, és egyfajta játékos hangulatot kölcsönzött a történetnek amellett, hogy komoly témák is felmerültek. Ez a játékosság itt megszűnt, és már komolyan élet-halál tétje volt a szereplők cselekedeteinek, ami fokozta a könyv feszült atmoszféráját is. Ebből kifolyólag meg tudom érteni azokat, akiknek emiatt kevésbé tetszett a befejező rész, de nekem pont emiatt váltak szimpatikusabbá és emberibbé a karakterek.

Ha más nem is, egy dolog állandó volt a három kötet során: a két lány egymás iránt érzett végtelen szeretete. Mivel egyke vagyok, valószínűleg sosem fogom megérteni, milyen is a testvéri kötődés, de Scarlett és Tella által megtapasztalhattam, hogy az igazán jó testvérek bármit készek lennének megtenni a másikért, és ez így is van rendjén. Ettől csak gazdagabb lett számomra a könyv mondanivalója, ráadásul nem nagyon olvastam még ilyen témában, tehát ez nekem igazi pluszt nyújtott.

Habár a szívem legmélyén tudtam, hogy ilyesmi lesz a könyv kimenetele, mégis a szereplőkkel együtt bánkódtam, örültem és drukkoltam nekik. Kicsit kiszámítható volt, hogy ki kivel jön össze, de nem csalódtam a lányok választásában. Az egyetlen negatívum, hogy számos kérdés merült fel bennem a három kötet során, amikre választ vártam, de tekintve, hogy elvileg nincs tervben spin-off kötet, úgy érzem, hogy ezeket már sosem fogom megtudni.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "A lelke vérzett. Egy pillanatra abban reménykedett, hogy el is vérzik. Hogy talán nem fog ilyen lehetetlen fájdalmat érezni, vagy nem lesz olyan nehéz levegőt venni, és érez mást is a gyötrelmen kívül."
  2. "Minden történet négy részből áll: a kezdete, a közepe, a majdnem-vége és a valódi vége. Sajnos nem mindenki részesül igazi befejezésben. A legtöbb ember feladja, amikor a történetében a legrosszabbra fordulnak a dolgok, és reménytelennek érzi a helyzetét. Pedig épp ekkor van leginkább szüksége a reményre. Csak a kitartóak juthatnak el az igazi befejezésig."
  3. "– Ha valóban gyűlölnél, egyáltalán nem találnál vonzónak.
    – Sosem állítottam, hogy jó az ízlésem.
    "
Összességében:
Talán ez volt az egyik legjobban várt idei megjelenés a kívánságlistámon. Eleinte sok embertől hallottam, hogy nem üti meg az előző részek színvonalát, úgyhogy próbáltam elvárások nélkül belekezdeni az olvasásba, ami nem feltétlenül jött össze. Engem is meglepett a borúsabb, kevésbé játékos hangulat, ami körbelengte a történetet, de valójában szerintem ez a történet hasznára vált. A befejezés számomra viszonylag kiszámítható volt, de ettől függetlenül ugyanolyan boldogan csuktam be a könyvet, mint a Caravalt és a Legendary-t.

Nyereményjáték:

A sorozatban számos szereplő megfordult már. Voltak, akiknek mindhárom kötetben fontos szerepük volt, és persze akadtak olyanok is, akik idő közben lemorzsolódtak. A ti feladatotok, hogy a bloggerek bejegyzésében kiemelt betűkből összerakjátok egy-egy szereplő nevét, ezt követően pedig írjátok be a helyes megoldást a Rafflecopter megfelelő sorába!


(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

a Rafflecopter giveaway 
Állomások:
09. 21. – Kelly és Lupi olvas
09. 23. – Readinspo extra
09. 25. – Csak olvass!
09. 27. – Fanni’s Library
09. 29. – Readinspo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése