2021. január 14., csütörtök

Katty Kay & Claire Shipman: Az önbizalom kódja nőknek {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A lányok után ezúttal a felnőtt nőket szólítja meg önbizalom témában Katty Kay és Claire Shipman, ugyanis tavaly év végén megjelent Az ​önbizalom kódja nőknek könyvük a Partvonal Kiadó jóvoltából. A szerzőpáros egy igencsak nehéz feladatot tűzött ki célul, szeretnék ugyanis megtalálni a választ arra, hogy a nők miképpen legyenek magabiztosabbak, azaz feltörnék az önbizalmunk kódját. Amennyiben felkeltettük az érdeklődéseteket, tartsatok velünk, és játsszatok a könyvért!

Adatok:
Kiadó: Partvonal Kiadó
ISBN: 9786156058232
Oldalszám: 296
Fordító: Kertész Edina
Megjelenési dátum: 2020. október 5.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Önbizalom. Mindannyiunknak szüksége van rá, de sokszor elérhetetlennek tűnik. Vajon a szerencsés kiválasztottak génjeibe van kódolva, vagy akárki felépítheti magában? Miért küzdenek még a legsikeresebb nők is kétségekkel önmagukat illetően? Mi az önbizalom titka, és hogyan lehetsz magabiztosabb?
Az önbizalom kódja nőknek szerzői, Katty Kay és Claire Shipman újságírók az önbizalom génje után kutatva, pszichológus szakembereket is megkérdezve arra jutottak, hogy ez a fontos tulajdonság az agyban gyökerezik. Ennek fényében elmagyarázzák, miképpen kezdj el cselekedni és kockázatot vállalni az önbizalmad tudatos növelése érdekében, s milyen hatással lesz mindez az agyműködésedre. Könyvükben tehát megmutatják, hogyan lehetsz az igazi önmagad. Tapasztald meg te is az önbizalom erejét, aztán csak figyeld, hogyan változik ettől az életed!

Véleményem a borítóról:
Sok érdekességet nem igazán tudok mondani a borítóról. Egyszerű, letisztult, nem túlcsicsázott, de igazából jelentősége nincsen.

A történetről és a szereplőkről:
Katty Kay és Claire Shipman továbbra is az önbizalom után kutakodik. A lányoknak szóló kötetüket nem olvastam, de amennyire tudom, nem is baj, hiszen nem az én korosztályomnak íródott, mindenesetre ha titeket érdekel, itt megtekinthetitek azt is.

Bizakodva kezdtem bele az újságírónők könyvébe. Nem tartom magam bizonytalan embernek, de magabiztosnak sem. Tisztában vagyok az értékeimmel, de ahogy sokan mások, néha én is alábecsülöm magamat és a képességeimet, éppen ezért abban bíztam, hogy ez a könyv egyfajta megerősítést fog nekem adni, és tanulhatok pár hasznos tippet, amit később alkalmazhatok. Ez sajnos nem jött be.

Amilyen lelkesedéssel álltam neki az olvasásnak, olyan érdektelenséggel fejeztem be, és ez nem a kiadó vagy a fordító hibája. Nem tudtam, mit várhatok ettől a könyvtől, de arra semmiképp sem számítottam, hogy csupa interjút és tudományos maszlagot fog tartalmazni. A gondolatok folyton ismétlődnek, de hatásos megoldást nem nyújtanak az önbizalom erősítésére.


Olyan érzésem volt olvasás közben, mintha egy dokumentumfilmet néznék. Az írók számos híres nővel készítettek interjút, és rajtuk keresztül mutatták be, hogy még a sikeres és ambíciózus nőknek is vannak önértékelési problémái. Magamból kiindulva ezen egyáltalán nem lepődtem meg, szóval sok újat nem tudtam meg. Mellettük több orvossal is konzultáltak, akik tudományos megvilágításban vizsgálták a nők önbizalmát, ezért is volt egy-két részlet túl nyers nekem. Szerencsére meséltek pár érdekes tesztről, ami komolyan elgondolkodtatott, szóval azt nem mondanám, hogy abszolút élvezhetetlenek voltak ezek a beszélgetések.

A kötet kitér a nemek közötti egyenlőtlenségekre, ami még a mai napig is egy vitatott téma, illetve a férfiak és a nők önbizalma közötti hatalmas különbségbe is betekinthetünk. Érdekes volt látni, hogy amíg a nők megfontoltak és alábecsülik magukat, addig a férfiak gond nélkül, merészen bevállalják, hogy ők aztán tényleg tökéletesen tudnak mindent is - habár ez csak egy statisztikából derül ki, szóval általánosítani ebben az esetben sem szabad, és nem is szeretnék.

Azt kell, hogy mondjam, ez sajnos nem az én könyvem volt, de egy próbát mindenképp megért. Kicsit többre vágytam, mint az általános "bízz magadban, ne add fel" sablonok, és a folyton ismétlődő "a férfiaknak ezerszer jobb, mert ők simán elengedik a dolgokat" gondolatmenet. Mindenesetre azt nem mondom, hogy ne olvassátok el, hiszen azt is látom, hogy másoknak kifejezetten tetszett ez a fajta megoldás, mindenesetre én nem szándékozom újra elővenni egy ideig.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "A tökéletességre törekvés megállíthatatlanul kikezdi az önmagunkba vetett hitünket."
  2. "– Gyakran azok a legkevésbé megbocsájtók magukkal, akik másokkal nagyon is együttérzőek."
  3. "– Az önbizalom lényege, hogy kimozduljunk a komfortzónánkból, és olyan célokért dolgozzunk, amelyek a saját értékeinkből és igényeinkből fakadnak, nem pedig olyanokért, amiket a társadalom határoz meg."
Összességében:
Azt vettem észre, hogy mostanában egyre jobban érdekelnek az önsegítő könyvek, ezért is esett a választásom erre a könyvre. Habár lendületesen haladtam, mégis azt vettem észre, hogy untat. Abban a reményben kezdtem bele, hogy hasznos tippeket, tanácsokat és igazi segítséget fogok kapni, de ez nem valósult meg, és végül csalódottan csuktam be a könyvet.


Nyereményjáték:

Bátor és sikeres nők után kell nyomoznotok a mostani a játékunkban. Minden állomáson találni fogtok egy leírást olyan nőkről, akik hősnők és úttörők voltak életük során. A feladatotok a leírás alapján beírni a Rafflecopter doboz megfelelő sorába a nő nevét.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Ki lehet ő? Az első magyar orvosnő, 1847-ben Nagytétényen született. 1897-ben fogadták el Magyarországon is a diplomáját, 18 évvel a megszerzése után. Főként nőket és szegényeket gyógyított, könyvet írt, és betegápolást tanított az Országos Nőképző Egyesületben. Az első világháborúban több városban is betegmegfigyelő állomást szervezett és segítette azokon a nők elhelyezkedését.


a Rafflecopter giveaway
Állomások:

01.11. - Könyvvilág

01.14. - Fanni’s Library

01.17. - Readinspo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése