2021. január 21., csütörtök

Sarah J. Maas: Föld és vér háza {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

Egy új sorozatba kezdett bele a rendkívül tehetséges Sarah J. Maas írónő, amelynek első részét már magyarul is olvashatjuk, hiszen tavaly év végén megjelent a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában. A Föld és vér háza főszereplője ezúttal a félig ember, félig tündér Bryce, aki gondtalanul éli mindennapjait, amíg egy tragédia meg nem változtatja az életét, amelyet csak úgy enyhíthet, ha egy bukott angyal segítségére hagyatkozik. Amennyiben kíváncsiak vagytok a fantasy királynőjének egy újabb izgalmas történetére, tartsatok a turné bloggereivel, és játsszatok a kiadó által felajánlott példányáért.

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző
ISBN: 9789635613700
Oldalszám: 912
Fordító: Szabó Krisztina
Eredeti cím: House of Earth and Blood
Megjelenési dátum: 2020. december 10.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
A ​#1 New York Times bestsellerszerző Sarah J. Maas a Föld és vér házával indítja útnak legújabb sikersorozatát, a Crescent Cityt: a félig tündér, félig ember Bryce Quinlan történetével, aki bosszút esküszik egy mágiával, veszéllyel és perzselő szenvedéllyel teli modern fantasyvilágban.

A félig tündér, félig ember Bryce Quinlan imádja az életét. Minden estét bulizással tölt, és eltökélte, hogy kiélvezi mindazt, amit Lunathion – azaz Crescent City – nyújthat. Csakhogy egy kegyetlen gyilkosság alapjaiban rendíti meg a várost, és Bryce világa darabokra hullik.

Két évvel később Bryce még mindig a város legismertebb szórakozóhelyeit járja, immár a feledés reményében, ám hirtelen folytatódnak a gyilkosságok. A hírhedt bukott angyalt, Hunt Athalart megbízzák, hogy figyelje minden lépését, és Bryce rájön, többé nem menekülhet a feledésbe.

Bryce és Hunt igyekszik kideríteni az igazságot – és feldolgozni saját múltjuk szörnyűségeit. A megbolygatott szálak a város legsötétebb részein és a háborúban álló kontinenseken keresztül egyenesen a pokol bugyraiba vezetnek, ahol az évezredek óta szunnyadó erők most ébredezni kezdenek…
Véleményem a borítóról:
Nem tudok belekötni a borító grafikájába, és nem is akarok. Ez a könyv úgy mesés, ahogy van, és imádom minden egyes részletét. Azonban meg kell mondanom, nem a legjobb minőségben készült annak ellenére, hogy szép kis ára van. Már akkor meghajolt a leheletvékony borító, mikor kivettem a dobozból, amiben kaptam a kiadótól, arról már ne is beszéljünk, hogy kénytelen voltam e-könyvben olvasni (amit szintén a kiadótól kaptam előolvasásra, nem illegálkodom), mert úgy hajlik a gerince, mint eddig egyik könyvemnek sem. Az biztos, hogy nagyon-nagyon óvatosan kell bánni vele, tekintve, hogy egy féltégla.

A történetről és a szereplőkről:
Figyelem, ez az értékelés az átlagnál több imádatot fog tartalmazni!
Legalább ezerszer elmondtam már, hogy Sarah J. Maas a legnagyobb kedvencem. A könyveiben magamra találok, az ötletei egyediek és jól is tudja őket megvalósítani, mégis, valahogy félve kezdtem bele a Föld és vér házába, csak tologattam magam előtt az ebookot, nem voltam biztos abban, hogy akarom-e én ezt. Ez a nő nem tud rövid könyveket írni, a Felperzselt királyság is 1100 oldalas lett, de az indokolt is, tekintve, hogy egy sorozat utolsó része, amiben rengeteg elvarratlan szál van. Na de egy teljesen új sorozatot elkezdeni 900 oldallal? Őszintén nem tudtam, hogy mit is várhatnék. Persze éreztem, hogy ótvar rossz nem lehet, hiszen Sarah-ról beszélünk, mégis nagy dilemmába estem. Hogy megérte-e hezitálnom? Nem. Miért? Mert minden sorát IMÁDTAM!

Nagyon nehéz megfelelően összefoglalni a gondolataimat, ha erről a könyvről van szó. Ha a terjedelmére néztek, láthatjátok, hogy konkrétan ez egy féltégla, majdnem ezer oldal, ebből kiindulva pedig két következtetést lehet levonni: vagy túl elnyújtott, vagy pedig ideális. Szerencsére ez az ideális kategóriába esik, mert a cselekményt alaposan és részletesen építette fel az írónő, mindenre megfelelő választ kapunk idővel - és ez itt egy kulcsszó. A történet kiszámíthatatlan és fordulatos, pont ezért éreztem azt, hogy talán még ez a 900 oldal is kevés. 

Bryce Quinlan egy félig ember, félig tündér lakos Crescent City-ben. Nem élvez kiváltságokat, hiszen az embereket gyakran lenézik a különböző fajhoz tartozó egyedek, de a híres barátnője, Danika Fendyr miatt mindenki tudja, hogy kicsoda ő. Danika az Ördögfalka alfája volt, szóval ha kellett, mindenkit rendre intett, pláne azt, aki Bryce-szal akar ujjat húzni. Itt a múlt időt tudatosan használtam, ugyanis Bryce-t hatalmas törés éri szinte a kötet elején: Danikát és az Ördögfalkát meggyilkolja valaki, vagy inkább valami.

Az epikus indítás megteszi a hatását, mivel az embertelen gyilkosság után Bryce teljesen magába zárkózik. Az egykor bulizós, jókedélyű, tervekkel teli lányt felváltja egy robotüzemmódba kapcsolt porhüvely. Az egykori barátaival sem tartja igazán a kapcsolatot, egyedül Lehabah, a kis tűztündér és Syrinx, a kiméra tudja valamennyire tartani a lelket benne, de ez nem egy egészséges élet. Számomra borzasztó lehangoló volt ezzel szembesülni, és kicsit el is ment a kedvem ilyenkor a könyvtől, hiszen már kapásból az elején ez történt, de rájöttem, hogy az Ördögfalka halála egy elengedhetetlen mozgatórugója a történetnek, és ez azt is jelenti, hogy Sarah tanult abból a hibából, amit az ACOWAR-ban vétett, és nem fél fontos szereplőket megölni.


Amikor a rejtélyes gyilkosságok újra elkezdődnek, Bryce tudja, hogy valami nagyon nincsen rendben, és az ő élete is veszélyben forog. Így történt, hogy nagy ellenkezések árán, de Hunt Athalar belépett Bryce életébe, és egyfajta testőrként funkcionált, miközben próbálták megtalálni azt, aki a gyilkosságokért felelős. A szálak egyre csak bonyolódnak, és kiderül, hogy semmi sem fehér vagy fekete, és a történet előrehaladtával egyre világosabbá válik minden. Őszintén nagyon nehéz volt összeraknom a képet, mert mindig bejött egy új szereplő, vagy egy új információmorzsa, ami alapjában megváltoztatta az addigi gondolataimat és elképzeléseimet a könyv kimeneteléről. Még így is maradtak megválaszolatlan kérdéseim, de szerintem ezeket a következő kötet orvosolni fogja - vagy az írónőt ismerve még tovább bonyolódnak majd a dolgok.

A Hunt és Bryce közötti romantikus szál elég lassan bontakozik ki, de kétségtelen, hogy már az első perctől megvan közöttük a kémia. Kicsit sajnáltam, hogy ilyen keveset kaptunk belőlük együtt, de alapvetően mindketten hátrányos helyzetből indulnak, ami az érzelmeket illeti. Bryce a Danika halála okozta traumából nem képes felállni, Hunt pedig bukott angyalként nem sok jót remélhet, ráadásul súlyos terheket is cipel magával, így egészen váratlanul éri őket, hogy talán nem is különböznek annyira egymástól. Egyébként szerintem teljesen egyenrangú társakká válnak a könyv végére, nincs olyasfajta elnyomás köztük, mint például Feyre és Tamlin között az ACOTAR-ban, szóval nagyon remélem, hogy ennyi szenvedés és nehézség után együtt maradnak, mert igazán megérdemlik a boldogságot.

Azt idáig is tudtam, hogy Sarah remekel a világfelépítésben, de a Crescent City zseniálisra sikerült. Egy tündérek, drakik, sellők, angyalok, démonok, vámpírok, farkasok, emberek és még számos másfajta lény által lakott helyszín áll a történet középpontjában, ahol egyébként komoly hierarchia uralkodik. Számomra ilyen téren is különleges volt a kötet, na meg ritkán olvasok urban fantasy-t, szóval még jobban lenyűgözött, hogy egy teljesen modern környezetbe emelte be az előbb említett lényeket.

Annyira örülök, hogy nem vártam tovább az olvasásával, és még 2020-ban befejeztem! Most amúgy is kevesebb időm van a vizsgáim miatt (már csak kettőt kell átvészelni szerencsére), a türelmemről és a koncentrációs képességeimről inkább nem is teszek említést, de ez a könyv tényleg megkívánja a teljes figyelmet. A Föld és vér háza egy eseménydús, izgalmas és végtelenül érzelmes kötet volt számomra, szóval tökéletes lezárása volt egy tökéletlen évnek. Ha az elolvasására vetemedtek, készítsétek a zsepiket, mert az utolsó 200 oldalt nem lehet megállni sírás nélkül.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Ott keresgélj, ahol a legjobban fáj!"
  2. "– Ez a lényeg, Bryce! Az életé. Hogy úgy élj, úgy szeress, hogy közben tudod, holnap az egész eltűnhet. Ettől lesz minden annyival értékesebb."
  3. "– Bryce nagyon sokáig szellemként élt, Hunt. Eljátszotta, hogy nem, de az volt. – A helikopter végül a levegőbe emelkedett. – Te hoztad vissza az élők közé."
Összességében:
Hallottátok ezt a koppanást? Jelentem, én voltam az. Padlót fogtam.
Ennyi fantasztikus kötet után nem kellene meglepődnöm azon, hogy Sarah J. Maas még mindig tud valami újat mutatni, de igenis meglepődtem, méghozzá nagyon is. Akik ismernek, tudják, hogy számomra az Üvegtrón sorozat a legek legje, és a Felperzselt királyságot piedesztálra emeltem, mikor olvastam, a befejezése után pedig egy űr keletkezett bennem - egészen eddig.
Nem tudom, hogy ismeritek-e azt az érzést, mikor rájön az ember, hogy ez a könyv kifejezetten neki lett írva, neki szól, és legszívesebben már abban a pillanatban újra elkezdené olvasni, mikor épphogy csak befejezte. Na, számomra pont ilyen élményt nyújtott a Föld és vér háza. Teljesen belemerültem ebbe a legapróbb részletekig felépített világba - olyannyira, hogy egy éjszakán keresztül csak olvastam, és nem aludtam -, és magamhoz képest extragyorsan ledaráltam ezt a közel 1000 oldalt. Imádtam, hogy Bryce egy badass, kemény csaj, és teljes mértékben azonosulni tudtam vele, ahogy Hunttal is. Mellékszereplőkből sincs hiány, ami eleinte eléggé megnehezítette a dolgomat, de hamar belerázódtam, és a végére mindenkit megkedveltem. Na jó, majdnem mindenkit.
Hogy milyen számomra egy jó könyv? Olyan, ami érzelmeket vált ki belőlem, megnevettet, elgondolkodtat, megsirat, ezek mellett pedig fordulatos, kiszámíthatatlan és szerethető. Ha ezekre a jelzőkre gondolok - na meg arra, hogy az utolsó kb. 200 oldalt végig bőgtem -, akkor ennek a könyvnek a címe jut eszembe.
Mindenkinek ajánlom kortól, nemtől, érdeklődési körtől függetlenül. Olvassátok és szeressétek!


Nyereményjáték:

A játékunk során a hét arkangyal és egy bukott angyal nevének betűit rejtettük el a bejegyzésekben. A feladat mindössze annyi, hogy kitaláljátok, az adott állomáson melyik angyal neve szerepel, és beírjátok a nevét a Rafflecopter doboz megfelelő sorába.


(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
01.20. Könyvvilág
01.21. Fanni’s Library
01.22. Hagyjatok! Olvasok! extra állomás
01.23. Függővég extra állomás
01.24. Kelly és Lupi olvas
01.25. Könyv és más
01.26. Csak olvass!
01.27. Readinspo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése