2021. május 12., szerda

Kandi Steiner: Súlyok nélkül {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A Könyvmolyképző Kiadónál jelent meg Kandi Steiner regénye a Weightless - Súlyok nélkül, mely egy végzős, önmagát kereső lány, Natalie sorsát tárja elénk a felnőtté válás rögös útján. Testi, lelki súlyokkal való küzdelem ez a történet, tiltott szerelemmel fűszerezve. Kövesd végig a blogturné állomásait, és ha szerencséd lesz meg is nyerheted a kiadó által felajánlott nyereménykönyvet!

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző
ISBN: 9789634577065
Oldalszám: 330
Fordító: Barcza Gerda Adrienne
Eredeti cím: Weightless
Megjelenési dátum: 2021.05.04.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Te ​képes vagy viselni egy fájdalmas szerelem súlyát?

Emlékszem a fényekre. Emlékszem, le akartam fényképezni, ahogy vörösen és kéken villództak rideg, szenvtelen arcán. De tudtam, hiába lennék képes elmozdulni onnan, ahol a lábam földbe gyökerezett… hiába szaladnék a fényképezőgépemért, akkor se tudnám megörökíteni a pillanatot. Nincs zársebesség, lencse vagy fénytechnika, ami hűen visszaadhatná az érzéseimet, ahogy a szemébe néztem.

Bíztam benne, szerettem, és bár a testem megváltozott azon a nyáron, ő biztosított a segítségéről: hogy megmaradjak annak, aki belül vagyok, függetlenül attól, hogy a külsőm átalakult.

De aztán minden megváltozott.

Ellopta az ártatlanságomat. Megsebezte a szívemet. Elvette mindazt, amit úgy hittem, az életemről tudok, hirtelen kihajította az ablakon, és közben darabokra törte a világomat összetartó üveget.

Emlékszem a fényekre.

A szenvedélyesen, kétségbeesetten, tüzesen felizzó piros csíkokra. Az éles, könyörtelen, rideg kék sugarakra. Jelképei voltak mindannak, amit azon a nyáron el kellett szenvednem. És mindannak, amivel nem akarok szembenézni soha többé.

Önbizalomhiány, túlsúly, szerelmi csalódás – hogyan lehetünk úrrá a félelmen, fájdalmon, bánaton?

Ismerd meg Natalie történetét!

Véleményem a borítóról:
Oda meg vissza vagyok ezért a borítóért. Ez a kötet a bizonyítéka annak, hogy félmeztelen testű pasi nélkül is el lehet adni egy NA könyvet. Kicsit féltem, hogy megváltoztatják, de szerencsére maradt az eredeti verzió.

A történetről és a szereplőkről:
Eddig nem volt szerencsém egy Kandi Steiner könyvhöz sem, ezért kíváncsian és kicsit félve vetettem bele magam ebbe a műbe. Annyit elöljáróban elmondhatok, hogy a félelmem alaptalannak bizonyult, és sokkal élvezetesebb volt Natalie és Rhodes története, mint azt gondoltam volna.

Érezted már azt, hogy nem vagy elég? Vagy azt, hogy az életed egy olyan szakaszába érkeztél, mikor a fejed a víz alá került, és nem tudod, hogyan is kellene a felszínre törnöd levegőért? A tizenéves Natalie pont ezt érzi a gimnáziumi ballagását követő nyáron, hiszen a pasija, Mason elhagyta egy vékonyabb és csinosabb lányért, nem mellesleg a legjobb barátnője, Willow előbb el fog menni az egyetemre. A lány teljesen magára marad, és az egyetlen menedéke az evés és a sorozatozás, miközben egyre mélyebbre merül az önsajnálatban. Az ultragazdag - és amúgy számomra ultra-unszimpatikus - szülei nem bírják tovább nézni Nat leépülését, ezért elviszik egy személyi edzőhöz, hogy bombanőt varázsoljanak belőle, ennek hozadékaként pedig még Masont is vissza tudná szerezni magának.

Rhodes a helyi ügyeletes rosszfiú, akiért minden nőnemű egyed csorgatja a nyálát még akkor is, ha közben félnek tőle. Natalie megszeppenve és szégyenkezve kezd járni az edzéseire, és eleinte semennyit sem kommunikálnak köszönhetően a srác habitusának. Ez az állandó csend csak szép lassan enged fel, és fokozatosan csúsznak bele egy baráti viszonyba... vagy valami többe.


Ez a nyár nem csak testileg, hanem lelkileg is nagy kihívást jelentett a főszereplő számára. Igazából kívül és belül is átváltozott, ami egyrészt Rhodes érdeme, de a lány akaratereje nélkül nem sikerült volna. Bevallom, számomra nagyon motiváló egyéniség volt Natalie, mert ha nem is ugyanolyan, de valamennyire hasonló cipőben járok, mint ő, és kellett egy kis löket, ami tovább lendít ezen a mélyponton. Ezt a löketet abszolút megtaláltam a karakterében, és általa úgy éreztem, hogy én is képes vagyok a változásra, csak kellő kitartás és erő kell hozzá.

Viszonylag fiatal szereplőkkel dolgozott az írónő, de ez most egyáltalán nem zavart. A gimis sztoriknál már megszokott a szeret-nem szeret felállás, a felesleges drámázás, az állandó nyavalygás és a huzavona, a szerelmi háromszögről meg inkább ne is beszéljünk, de nagy szerencse, hogy ezek itt most kimaradtak. Rhodes és Natalie között van egy kis korkülönbség, de ez egyáltalán nem észrevehető, mert kifejezetten éretten állnak a kapcsolatukhoz. Egyedül Natalie szempontjából van egy kis zavaró tényező, mégpedig a szülei, akiket ki nem állhattam a történet egésze alatt.

Ahogy Natalie, úgy Rhodes is egy igazán összetett karakter. Mindenki elítéli és eszközként használja ezt a pasit, és úgy bánnak vele, mintha ő lenne Poxton Beach legkevesebbet érő lakosa, de őszintén szólva nem is akarja cáfolni az ellenkezőjét. Ahogy Natalie berobban az életébe, minden változásnak indul, és ez hatalmas erővel csapja meg Rhodest, hiszen ő nincs kedvességhez szokva. Ahogy a lány, úgy ő is kezdi megtalálni magában az értéket, és úgy gondolom, hogy ez is egy kulcsfontosságú dolog a könyvben, hiszen nem a tipikus tökéletes pasit alkotta meg az írónő, hanem egy olyan személyt, akinek ugyanúgy fejlődnie kell, mint a másik felének.

Szóval igen, mondhatni ez a változások és az új kezdetek könyve. Vannak benne mélypontok és kiemelkedő magaslatok, de az élet ilyen. Nem mondom, hogy nem túl elrugaszkodott a cselekmény a valóságtól, de alapvetően igazán emberiek a karakterek saját félelmekkel, vágyakkal és célokkal. Mindenkinek ajánlom ezt a könyvet, de leginkább azoknak, akik eddig nem bíztak önmagukban.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "– (…) Soha nem bánhatsz elég óvatosan a szíveddel."
  2. "– Olykor a sötétségben találjuk meg önmagunkat."
  3. "Lehet, hogy valóban okkal történik minden."
Összességében:
Örülök, hogy nem beszéltem le magam erről a könyvről, mert többet nyújtott nekem, mint vártam. Azt hittem, hogy egy szokásos, laza New Adult történettel állok szemben, de sokkal mélyebb a tartalma, mint a legtöbb Rubin Pöttyösnek.
Miközben olvastam, az az idézet ugrott be nekem, hogy "When things change inside you, things change around you", ami nagyjából annyit tesz, hogy "Mikor a dolgok megváltoznak benned, a dolgok megváltoznak körülötted". Ez Natalie esetében pont így volt, hiszen eldöntötte, hogy a változás útjára lép, és noha csak a testét akarta formálni, először a lelke és a világnézete változott nagyot. Rhodesszal tökéletes párost alkotnak, mindkét karakternek megvan a maga "súlya", éppen ezért tetszett, hogy egy kaotikus kezdet után boldog véget ért a történetük.
Ez egy nagyon erős kötet, ami képes elindítani az olvasót a változás felé. A főszereplő egy igazán motiváló karakter, aki minden nehézséggel megküzd, ezzel pedig még engem is arra sarkallt, hogy akármit is csinálok, ne adjam fel. A tucatkönyvek tengerében ez egy valódi kincs felesleges drámázás és nyavalygás nélkül. Nem tudom nem szeretni.


Nyereményjáték:

Eljátszottunk a gondolattal, ki az a kedvenc színészünk, aki elég motiváló lenne ahhoz, hogy edzőterembe vonulva boldogan elvégeznénk az általa kitűzött feladatokat? Ismerjétek fel a személyi edzőinket és írjátok be a nevüket a rafflecopter doboz megfelelő sorába. 
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)
A kép:

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
05.06 - Kelly és Lupi olvas
05.08 - Hagyjatok! Olvasok!
05.10 - Sorok között
05.12 - Fanni’s Library

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése