2019. augusztus 16., péntek

Brigid Kemmerer: A Curse So Dark And Lonely

Sziasztok!

Ezt a bejegyzést többek között azoknak is ajánlom, akik ugyanúgy félnek/féltek az idegennyelvű könyvek olvasásától, ahogy én tettem. :)
Egy ideje már vásárolgatok magamnak angol nyelvű könyveket is, de bevallom, féltem belekezdeni az olvasásukba. Féltem, hogy mi van, ha nem fogok érteni egy mukkot sem a történetekből, és csalódni fogok magamban, illetve a tudásomban. A csalódás része megvolt, azonban pozitív irányban, ugyanis imádtam angolul olvasni - pláne ezt a könyvet.


Fülszöveg:
"Fall in love, break the curse.
It once seemed so easy to Prince Rhen, the heir to Emberfall. Cursed by a powerful enchantress to repeat the autumn of his eighteenth year over and over, he knew he could be saved if a girl fell for him. But that was before he learned that at the end of each autumn, he would turn into a vicious beast hell-bent on destruction. That was before he destroyed his castle, his family, and every last shred of hope.
Nothing has ever been easy for Harper Lacy. With her father long gone, her mother dying, and her brother barely holding their family together while constantly underestimating her because of her cerebral palsy, she learned to be tough enough to survive. But when she tries to save someone else on the streets of Washington, DC, she's instead somehow sucked into Rhen's cursed world.
Break the curse, save the kingdom.
A prince? A monster? A curse? Harper doesn't know where she is or what to believe. But as she spends time with Rhen in this enchanted land, she begins to understand what's at stake. And as Rhen realizes Harper is not just another girl to charm, his hope comes flooding back. But powerful forces are standing against Emberfall . . . and it will take more than a broken curse to save Harper, Rhen, and his people from utter ruin."

Véleményem a borítóról:
A keményfedeles és puhaborítós kiadás egyaránt csodálatos. A betűk, illetve a könyv gerince hologramos hatást nyújtanak, egyszerűen elképesztő! Nem mellesleg részletekben gazdag és igényes a borító, és megjelenik rajta pár motívum, amiről A szépség és a szörnyeteg jut eszembe.

A történetről és a szereplőkről:
Ahogy már említettem, nagy félelmem volt az angol nyelvű könyvek olvasása, hiába állt már egy csomó angol könyv a polcomon. Mindig húztam, halasztottam a kezembe vételüket, és ha egyszer el is kezdtem valamelyiket, rövidesen vissza is raktam a helyére, mondván, hogy mégsem érdekel annyira. Azonban ennyi idő után már muszáj volt megemberelnem magamat, és mivel Brigid Kemmerer könyve már a megjelenése óta izgatta a fantáziámat, így nem is találhattam volna jobb történetet kezdésnek. Nem mondom, hogy minden egyes szót értettem, de nagy megkönnyebbülés volt, hogy nem kellett 5 oldalanként a fordító segítségét kérnem, úgyhogy most kicsit büszke vagyok magamra.

A történet egy modern Beauty and the Beast retelling, azaz egy régebbi mű újrafeldolgozása, átdolgozása. Ezt azért is fontos kiemelni, mivel a cselekménye hellyel-közzel ugyanazt a vonalat követi, gondolok itt arra, hogy Rhen, Emberfall hercege el van átkozva, és csak az igaz szerelem tudja megtörni ezt az átkot, amivel a gonosz Lilith sújtotta. Eközben Rhen népe éhezik, mindenki fél a szörnytől, és egy másik ország zsarnoksága elől menekülnek az emberek. Az átkot több, mint háromszáz alkalommal próbálták megtörni a legkülönfélébb lányokkal és nőkkel, de egyik sem járt sikerrel. Azonban derült égből villámcsapásként Grey, a kastély és a hadsereg parancsnoka egy olyan lánnyal tér vissza, amilyennel még sosem találkoztak. Harper Lacy egy karakán, nagyszájú nőszemély, aki nem olyan szende és visszafogott, mint elődjei. Annak ellenére, hogy cerebrális parézissel küzd, mindent megtesz azért, hogy ne legyen védtelen, és ne csak a betegségét lássák benne. Az ő jelenléte megadja a löketet Rhennek, hogy foglalkozzon népével, és végre változást érjen el.

Sok-sok szereplővel találkozhattunk olvasás során, és nem volt olyan ember a kastélyban, aki nem volt szimpatikus. Rhent, Harpert és Greyt egyaránt megszerettem, és habár páran szerelmi háromszöget véltek felfedezni a könyvben, nekem ez nem tűnt fel szerencsére. Örültem, hogy Harper nem egy tipikusan tökéletes főhősnő - habár tény, hogy magához képest minden egyes új dolgot kivételes gyorsasággal sajátított el -, viszont egyértelmű, hogy neki köszönhetően Emberfall újra virágzásnak indulhat. Rhen egy végtelenül megfontolt karakter, azonban arra nem számít, hogy Harper mellett az élet nem olyan nyugodt és átlagos lesz, mint az előző időszakokban. Szerencsére Grey nagy segítségére van, és egy igazi harcos hercegnővé változtatják a Washingtonból érkező lányt.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Not all scars can be seen, my lady."
  2. "Words spoken in the dark in the middle of the night always feel so much heavier than they would at any other time."
  3. "I am always surprised to discover that when the world seems darkest, there exists the greatest opportunity for light."


Összességében: 
Akciódús utazáson vehettem részt Emberfall városaiban Harper és Rhen szemszögén keresztül. Habár nem vagyok nagy kedvelője a váltott szemszögű könyveknek, ezt mégis élveztem, ugyanis a két szereplő gondolatai egyaránt szükségesek voltak ahhoz, hogy átlássam és megértsem a kapcsolatukat, és a helyzetet, amibe belecsöppentek.
Mindig is szerettem a Beauty and the Beast feldolgozásokat, így egyértelmű volt, hogy nekem ezt olvasnom kell. Nem csalódtam, ugyanis egy fordulatos és érdekes történetet kaptam egy leheletnyi romantikus szállal. Elégedetten csuktam be a könyvet, és a váratlan befejezés miatt már legszívesebben a kezemben tartanám a folytatást.


A Könyvmolyképző Kiadó a napokban elárulta, hogy bizony hamarosan érkezhet magyarul is ez a könyv. Remélem, meghoztam a kedveteket az elolvasásához, ugyanis én nagyon élveztem, és csak ajánlani tudom.

Találkozunk a következő bejegyzésnél! :)

Fanni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése