2020. április 14., kedd

Renee Ericson: Több mint víz {Értékelés}

Sziasztok!

A napokban egyre több követettem vette kezébe EJ és Foster történetét, ezért úgy gondoltam, én is teszek egy próbát Renee Ericson kötetével. Örülök, hogy nem halogattam tovább az olvasását, ugyanis ez a sodró lendületű könyv teljesen magába szippantott és lenyűgözött.


Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző
ISBN: 9789634573722
Oldalszám: 384
Fordító: Guti Eszter
Eredeti cím: More Than Water
Országos megjelenés: 2019.11.22.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
"Nem érzem helyesnek. Nem érzem helytelennek.
Csak érzem.
E.J. Cunning művészettörténet szakra jár és egy rockzenésszel randizik. Foster Blake vegyészmérnöknek tanul és botfüle van. Egyáltalán nem egymás esetei, csak együtt dolgoznak. Aztán egy görbe éjszaka mégis szexhez vezet – barátokként -, ami után születik egy megállapodás közöttük. Olyan egyszerűnek tűnik az egész, pedig soha semmi nem az.
Sok réteg lapul az emberek külső álcája alatt. Alaposan mögé kell nézni, ha fel akarjuk tárni, amit a másik rejt. Több mint víz – egy egész történet, egy élő, lélegző anyag a mindent visszatükröző felszín alatt.
Csupa művészet, csupa tudomány.
Mélyedj el a titkaiban!"
Véleményem a borítóról:
A borító minden apró részlete szorosan kötődik a könyvhöz. A víz és a kémiai ábrák végig jelen vannak a könyv során, a kék különböző árnyalatai pedig szépségesek. A modell is illik ahhoz, ahogy EJ karakterét ábrázolta Renee, bár ezt a hatalmas szempillát kicsit idétlennek tartom.

A történetről és a szereplőkről:
Mostanában meglehetősen ritkán nyúlok olyan könyvekhez, amiket nem turnék keretei közt olvasok, ennek pedig az időhiány az oka. Annyi új és érdekes könyv van, hogy képtelenség mellettük régebbieket is olvasnom, viszont idén fel akarom tornázni a magánkönyvtáram olvasottságát is. Emellett az emelt magyar érettségi tételsorom miatt háttérbe szorultak azok a könyvek, amikhez ténylegesen kedvem lenne, de most megengedtem magamnak egy kis szusszanást, és félretettem a kötelezőket. Niitaa és Réka ösztönzése miatt muszáj volt belekezdenem a Több mint vízbe, mert habár sejtettem, hogy nem rossz könyv, mégsem értettem a nagy rajongást, ami körbevette. Innen is köszönöm a lányoknak, hogy rávettek, hiszen minden sorát imádtam, és pont erre volt szükségem ebben az embert próbáló időszakban.

A történetünk két főszereplője EJ (Evelyn) és Foster, akik a legtöbb dologban különböznek, valami mégis úgy vonzza őket egymáshoz, mint a mágnes. EJ egy roppant jómódú családból származik, amiben hatalmas elvárásokkal stresszelik őt, és olyan célok elérése felé terelgetik, amit ő valójában egyáltalán nem szeretne. Úgy tekintenek rá, mint egy eszközre, amivel még több vagyont és elismerést szerezhet a család. Azzal viszont vajmi keveset törődnek, hogy EJ egy végtelenül tehetséges és kreatív látásmódú fiatal, aki a művészetben szeretne kiteljesedni. A lány élete két véglet, a családjával töltött időben pompa és a fényűzés veszi körül, míg az egyetemen teljesen hétköznapian viselkedik, és hiába nincs pénz szűkében, eljár dolgozni. Azért is lett szimpatikus a karaktere, mert minden mozdulatával és cselekedetével önállóságot és elismerést akar kiharcolni magának. Életszerűvé és hitelessé formálta őt az írónő, és számos vidám pillanatot okozott a lány lepcses szája. A családi háttere nem fellengzőssé, sokkal inkább alázatossá formálta őt, és a művészet vált a legnagyobb mentsvárává.



A halkszavú, kezdetben visszahúzódó Foster szinte EJ tökéletes ellentéte. A fiú rajongása a kémia iránt hasonlóan magas szintű, mint Evelyn szenvedélye a művészetet illetően. Mivel a történet során végig EJ szemszögéből követhetjük az eseményeket, ezért Foster gondolataiból keveset tudhatunk meg eleinte. Azonban ez a végtelenül intelligens geek srác is tartogat meglepetéseket, amiket szűkszavúságával palástol. Hatalmas pozitívum, hogy Foster végre nem egy tipikus macsó, akit az egyetemen minden lány magáénak akar tudni, többek között ezért is annyira valóságos a karaktere.

A Young Adult könyvek mellett nagy kedvenceim a New Adult kategóriájúak is. Azonban az NA-könyvekkel sokszor az a problémám, hogy indokolatlan mennyiségű szexjelenet van bennük, ami inkább eltereli a figyelmet a cselekményről, és úgy érzem tőle magam, mintha egy felnőttfilm forgatókönyvébe cseppentem volna bele. Bevallom, azért is húztam-halasztottam december óta a Több mint víz olvasását, mert a fülszöveg egyértelműen kijelentette, hogy a szex lesz a mozgatórugója a könyvnek. Habár nem gondolom magamat prűdnek, mégsem tudom élvezni azokat a műveket, amikben kétoldalanként újabb és újabb, valószerűtlen leírásokat találok. Viszont hatalmasat csalódtam pozitív értelemben. Igaz, tényleg nagy szerepe volt az aktusoknak a cselekmény előrelendítése céljából, mégis megfelelően voltak adagolva, nem csak ezekről szólt a könyv háromnegyede, nem mellesleg a jelenetek nem voltak ízléstelenek, ami valljuk be, ritka.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "– Ne kételkedj a saját szenvedélyedben!"
  2. "– Néha az, amit szeretnénk, és az, amit meg kell tennünk, két külön dolog – mondom, mintha csak anyám belém égetett szavait ismételném."
  3. "Olyan érzés mellette ülni, mint amikor hosszú távollét után bemászik az ember az ágyába, és beleszimatol a saját ágyneműjébe. Amikor tudja, hogy hazaért."
Összességében:
Számtalan követettemnél láttam ezt a könyvet, és nagyon örülök, hogy a karácsonyi ajándékaim közt ez is meglapult. Nem fűztem hozzá hatalmas reményeket, úgy gondoltam, hogy egy megszokott szerelmi történetet kapok majd, ami kikapcsol, de nem ragad meg, és nem gondolkodtat el. Tévedtem.
EJ és Foster személyisége jobban már nem is különbözhetne, akárcsak a tűz és a víz, viszont mégis jelen van köztük a kémia. Az oldalakról süt a művészet és a tudomány iránti elkötelezettség, az önmegvalósítás vágya, és a szerelem. Imádtam, hogy nem csak a fiatalok közti huzavona volt mindig porondon, hanem mély gondolatokat is ültetett el az író a lapok közt. Emellett persze tagadhatatlanul az egyik kedvenc párosommá választottam őket, hiszen a köztük lévő kapocs talán még erősebbé nőtte ki magát, mint a szenvedélyük a saját irányzatuk felé.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése