2020. június 23., kedd

Whitney G.: Barátod: Carter {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából idén nyáron egy újabb Whitney G. regény kerülhet fel a magyar olvasók polcaira. A regény során ez alkalommal egy aranyos, ‘legjobb barátokból szerelmek’ típusú történet kibontakozását követhetjük végig. Tartsatok velünk a Blogturnén, és nyerjétek meg a kiadó által felajánlott példányt a könyvből!

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző
ISBN: 9789634577881
Oldalszám: 288
Fordító: Szarvas Szilvia
Eredeti cím: Sincerely, Carter
Megjelenési dátum: 2020. 06. 02.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Barátok ​vagyunk.

Csak barátok. De tényleg…

Arizona Turner negyedik óta a legjobb barátom.

Akkor is az volt, amikor éppen „utáltuk” egymást.

Az első csókokon, az első randikon, az első csalódásokon át támogattuk egymást.
(Még az egyetemeink is pár perc távolságra voltak egymástól…)
Annyi éven át – mondjon bárki bármit – sose léptük át azt a bizonyos határt.
Nem is gondoltam rá. Nem akartam rá gondolni.
Ám egy éjszaka minden megváltozott.
Legalábbis mindennek meg kellett volna változnia…
Barátok vagyunk. Csak barátok.
Mondogatom, amíg ki nem derül, tényleg „csak” a legjobb barátom-e…
Üde, szívderítő olvasmány tavaszi töltekezéshez, nyári strandoláshoz, őszi lazuláshoz és téli kuckózáshoz.

Szurkolj te is a bimbózó románc hőseinek!

Véleményem a borítóról:
Alapvetően nem vagyok nagy híve azoknak a borítóknak, melyeken embereket láthatunk, mivel nehezen vonatkoztatok el olvasás során tőlük. Mindenesetre úgy gondolom, hogy ez a borító illik a történethez, és tetszik is.

A történetről és a szereplőkről:
Whitney G. munkássága nekem eddig ismeretlen volt, így hát nagy elvárásokkal vágtam bele ebbe a könyvbe. Számos olyan történetet ismerünk, melyben működik a "barátokból szerelmesek"-klisé, de úgy érzem, ebben ez nem jött össze.

Arizona és Carter már egészen kicsi koruk óta elválaszthatatlanok, a köztük lévő kapocs pedig borzasztóan erős. Már a történet elején egyértelműen kiderül, hogy a barátságuk át fog alakulni valami többé, viszont nekem ez a vonal valamiért nem jött be annyira, mint vártam. Tagadhatatlan, hogy a két fiatal között működött a kémia, de értetlenül álltam az előtt, hogy mindketten szinte pont ugyanakkor fedezték fel, hogy a másik fél vonzó. Nekem ez túl erőltetett volt, pláne, hogy ezután teljesen átalakult az addigi laza kapcsolatuk, amiben nem törekedtek tökéletesnek lenni, hiszen barátok voltak, és elfogadták egymást a másik hibájával együtt. Ezért is kedveltem jobban inkább azokat a részeket, amik a múltban játszódtak, mivel szerintem akkor sokkal jobb párost alkottak.



Ez azon ritka esetek egyike, mikor a férfi főszereplő nekem sokkal szimpatikusabb, mint a női. Igaz, egyiket sem tudtam teljesen megkedvelni, de valamiért Arizona túlságosan távol állt tőlem, míg Carterből többet akartam kapni. Tetszett, hogy mindenkivel próbált figyelmes lenni, és még akkor is képes volt csapot-papot ott hagyni Arizonáért, mikor a saját párjával volt - habár ez nem biztos, hogy szimpatikus lenne, ha velem történne meg... :)

Úgy érzem, hogy a rövid terjedelemben egy pozitívum van, mégpedig az, hogy egy délutáni limonádéként ki lehet végezni ezt a könyvet. Másrészről számomra sokkal inkább gondot okozott az, hogy 288 oldalba belesűrített mindent az írónő. Alapjáraton is klisére épül a történet, de az utolsó 50-60 oldal nekem már tényleg sok volt a felesleges konfliktus miatt. Én annak a híve vagyok, hogy a problémákat jobb megbeszélni, mintsem véka alá rejteni, máskülönben addig rágódunk rajta, míg kiborulunk. Ez volt a probléma Arizona és Carter között is, hiszen jól tudták, hogy nem tudnak a másik nélkül élni, mégsem viselkedtek felnőttként. Jobban ki lehetett volna fejteni ezt a történetet, ha az írónő megtoldja 50-100 oldallal, ezért engem így nem nyűgözött le.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Vannak emberek, akiket csak egy szóra, vannak, akiket egy időre, és vannak, akiket örökre mellénk sodor az élet."
  2. "– De hát a lakótársam vagy!
    – Amiért mindörökké hálás leszek – mondta. – Azt gondolom, többnyire jól kijöttünk egymással, igaz? Sose maradtam el a lakbérrel!
    – Talán mert nem kértem lakbért?
    – De ha kértél volna, sose tartoztam volna!
    "
  3. "Évekig viccelődtünk, miért nem tart ki egy kapcsolatom sem hat hónapnál tovább. Végig előttem volt a válasz: miattad."
Összességében:
Őszintén szólva kicsit haragszom az írónőre. Úgy érzem, hogy ez a könyv egy rövid kikapcsolódásnak teljesen megfelel, mégsem nyújt többet, márpedig én többre vágytam. Többnyire humoros és aranyos volt a történet, de végig azt éreztem, hogy távol állnak tőlem a karakterek, a cselekmény pedig elnagyolt. Ha egy kicsit terjedelmesebb lenne a könyv, és jobban ki lenne fejtve egy-két dolog, biztosan jobban tetszett volna, de így nem tudok maximális értékelést adni rá.

Nyereményjáték:

Mostani játékunk során az állomásokon olyan könyvekből találhattok idézeteket, amelyekben a szereplők közötti több éves barátság alakul át lassan valami többé. A rafflecopter dobozba kérjük írjátok be az adott blogon található könyv címét. Tartsatok velünk, és nyerjétek meg a Könyvmolyképző Könyvkiadó által felajánlott példány a könyvből!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Az idézet:
“– Az a lényeg, hogy megtaláld azt a lányt, akin gondolkodnod kell. Ő lesz az, aki mindenről megváltoztatja a véleményedet.”

a Rafflecopter giveaway

Állomások:
06/19 - Sorok között
06/23 - Fanni’s Library
06/25 - Veronika’s Reader Feeder
06/27 - Dreamworld (extra)
06/29 - Dreamworld
07/01 - Hagyjatok! Olvasok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése