2020. július 13., hétfő

R. S. Grey: Ezzel a szívvel {Értékelés}

Sziasztok!

Az elmúlt héten magamhoz képest nagyon sokat olvastam (három könyvet kivégeztem, egyet pedig elkezdtem), úgyhogy van miről beszámolnom. Mostanság volt egy-két nehezebb témájú olvasmányom, ami után jólesett egy kis kikapcsolódás, ezért is esett a választásom R. S. Grey történetére, ami annyira lekötött, hogy szinte le sem tudtam tenni.

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző
ISBN: 9789634574903
Oldalszám: 320
Fordító: Rácz Kata
Eredeti cím: With This Heart
Megjelenési dátum: 2019. 12. 06.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Két ​hónappal a találkozásunk előtt még a halál kopogtatott az ajtómon.
Ha egy évvel ezelőtt valaki azt mondja nekem, hogy szerelmes leszek, nekivágok egy őrületes utazásnak, felülök egy Triceratopsra, egy bár pultján fogok énekelni, és hogy elveszítem a szüzességem, azt gondoltam volna az illetőről, hogy be van drogozva.
Aztán találkoztam Beckkel.
A vadító, okos és tagadhatatlanul elbűvölő Beck úgy száguldott be az életembe, mintha az lett volna a küldetése, hogy megértsem, az életet ne vegyem magától értetődőnek. Megmutatta nekem, hogy nincsenek határok, a szabályok a gyengéknek valók, és hogy egy csók pont akkor fog elcsattanni, amikor a legkevésbé számítok rá.
Fenekestül forgatta fel az életemet. Szinte már az utolsó reménysugarat is elveszítettem, amikor hirtelen kaptam egy új esélyt az élettől. Ezúttal viszont nem hagytam, hogy kicsússzon a kezeim közül.
Úgy indultunk útnak, hogy sem vesztenivalónk nem volt, sem garanciánk a másnapra.
Utunk a fiatal, gondtalan szerelemről szólt.
Az elevenen izzó szerelemről.
Egy olyan szerelemről, amihez nincsen térkép.
Véleményem a borítóról:
Habár elsőre nem fogott meg a borító, rá kellett jönnöm, hogy tökéletesen illik a történethez. Plusz öröm, hogy végre van egy olyan romantikus kötet a polcomon, aminek az elején nem egy félmeztelen pasi virít. (Azokkal sincs baj, de ehhez egyáltalán nem illene egy olyasfajta borító.)

A történetről és a szereplőkről:
R. S. Grey munkássága eddig ismeretlen volt számomra azt leszámítva, hogy a Scoring Wilder már évek óta a polcomon csücsül olvasatlanul. Az elmúlt hetekben több olyan könyvet olvastam, amik lelkileg megviseltek egy kicsit, és mindenképp akartam valami lazább olvasmányt is beiktatni a napjaimba, így esett a választásom az írónő ezen kötetére. Kár volt idáig halogatnom, annyira lekötött, hogy pikk-pakk be is fejeztem a könyvet - természetesen úgy, hogy megint hajnalig olvastam, és pár órányi alvás után már fel is keltem, hogy a végére érjek a történetnek. Ez elég sokat elárul arról, hogy mennyire is szerettem Abby és Beck történetét, hiszen számomra az alvás szent és sérthetetlen. :)


Abby egy velem egyidős, 19 éves lány, akit keményen megedzett az élet. Miután a fiatalságának nagy részét kórházban töltötte, úgy döntött, hogy leszámol a múltjával, és megpróbálja a legtöbbet kihozni abból az életből, ami neki adatott. Eltervezte, hogy road tripre megy, előtte azonban jó pár dolgot be kell szereznie, így került egy urnákkal kereskedő boltba. Azonban már ez a kis kiruccanás is meglepetéseket tartogat, hiszen Beck itt toppan be a lány életébe. A kezdetben idegesítő és nagyszájú Beck szinte minden hölgy álma. Amellett, hogy humoros, törődik is az őt körülvevő emberekkel, nem mellesleg szívdöglesztő a külseje. Nagy meglepetésemre Abbyt nem tipikus modellalkatra alakította a szerző, így azért valamennyivel hitelesebb volt a párosuk is.

Mivel Abby legjobb barátnője, Caroline kórházban tölti mindennapjait, ezért főszereplőnk megígéri neki, hogy minden őrültséget meg fog tenni azért, hogy jobb kedvre derítse. Ebből adódóan nem titok, hogy a Beckkel közös road tripjük során rengeteg vicces pillanatot élnek át. Legyen az Triceratops-lovaglás vagy ufo-figyelés, a két fiatal számára nincs lehetetlen, az út végéhez közeledve pedig a humoros megszólalások közé már számos érzelmesebb jelenet is vegyül.


Ennek a kötetnek egy nagyon szép íve van. A történet elején Abby élete viszonylag mélyponton van, de a könyv végére makacs kamaszból céltudatos felnőtté válik. Ez leginkább Becknek köszönhető, hiszen kirángatta a lányt a komfortzónájából, és megismertette vele az élet azon oldalát, ami a kórházon és a kezeléseken kívül rejtőzik. Egy-két jelenetet leszámítva teljesen olyan érzésem volt, mintha ez tényleg megtörténhetne, hiszen nagyon életszerűre sikerültek a karakterek és a helyzetek is.

Top 3 kedvenc idézetem:

  1. "Azt akartam, hogy kövesd az álmaidat, hogy én is követhessem melletted az enyémet."
  2. "A szerelem vakmerővé tesz. Olyan tulajdonságaidat hozza elő, amiket a józanész és a félelem általában eltemet benned. Mert a szerelem egyszerre önzetlen és önző."
  3. "– Nem szeretnélek megijeszteni vagy ilyesmi, de általában bokszerben szoktam aludni. Ma éjjel miattad nem akarok, de az tuti, hogy ebben a hőségben képtelen lennék pólóban aludni. Nem baj?
    Egyáltalán létezik olyan ember a földön, aki erre nemet mondana?
    – Nem baj, én meg általában csukott szemmel alszom, szóval úgysem látom.
    "
Összességében:
Számomra ez a kötet felért egy érzelmi hullámvasúttal. R. S. Grey egy humoros, kalandos és élvezetes történettel állt elő, amely során az olvasó egyaránt mosolyoghat és könnyezhet is. Az Abby és Beck között kibontakozó szerelem annyira szépen lett felépítve, hogy legszívesebben még 300 oldalt olvastam volna róluk. A kezdeti vicces helyzetek közé lassacskán, szinte észrevétlenül becsusszantak az érzelmesebb jelenetek, amelyek megadták a történet komolyságát is. Egyszerűen nem tudok negatívumot mondani róla, abszolút kedvencemmé vált ez a kötet!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése