2020. szeptember 29., kedd

Mary E. Pearson: Az árulás csókja {Értékelés}

Sziasztok!

Mary E. Pearson könyve egy kalandos utazásra invitálja az olvasókat. Van ebben a történetben minden: egy nagyszájú hercegnő, két erős pasi, egy nagy utazás, barbárok és számos más elem, ami miatt a kedvencemmé vált ez a kötet is.
Adatok:
Kiadó: Gabo
ISBN: 9789634061274
Oldalszám: 408
Fordító: Miks-Rédai Viktória
Eredeti cím: The Kiss of Deception
Megjelenési dátum: 2015.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
EGY HERCEGNŐ KERESI A HELYÉT AZ ÚJJÁSZÜLETETT VILÁGBAN.
Megszökik az esküvője napján. Ősi iratokat lop el a kancellár titkos gyűjteményéből. A saját apja küld fejvadászokat utána.
Ő Lia hercegnő, Morrighan Királyságának Első Leánya.
Morrighan Királyságának rendjét hagyományok és egy letűnt világ történetei szabják meg, de bizonyos hagyományoknak Lia nem hajlandó engedelmeskedni. Az elrendezett házasság elől menekülő és új életre vágyó lány az esküvője reggelén egy távoli halászfaluba szökik. Egy fogadóban talál munkát, ahová hamarosan két idegen érkezik, de Lia mit sem tud arról, hogy egyikük az elhagyott herceg, a másik pedig egy ellene küldött orgyilkos.
Megtévesztés és árulás szövi hálóját a három fiatal köré, és Lia veszedelmes titkokra bukkan, amelyek elpusztíthatják a világát. A titkokon túl azonban olyasmit is talál, amire nem számított – szerelmet.
Véleményem a borítóról:
Nem fogok nagy titkot elárulni, nekem nagyon tetszik ez a borító. Hangulatában illik a történethez, nem mellesleg jól mutat a polcon is amellett, hogy megragadja az ember tekintetét.

A történetről és a szereplőkről:
Még nyár elején nem igazán tudtam, hogy melyik könyvemet vegyem kézbe, ezért Instagramon megszavaztattam a követőimmel. Toronymagasan nyert Az árulás csókja, ami egy ideje már a polcomon csücsült, de mindig is féltem elkezdeni. Örülök, hogy ő lett a nyertes, ugyanis egy nagyon kalandos regényt kaptam, ami egyértelműen a kedvencemmé vált.

Őszintén szólva az Üvegtrón befejezése után egy nagy űr maradt bennem, hiszen az a kedvenc romantikus fantasy sorozatom. Nem gondoltam, hogy bármelyik könyv akár a közelébe is érhetne (de egyébként szívesen fogadom az ajánlásokat), így hát nagy meglepetés ért, mikor rájöttem, hogy Mary E. Pearson mennyire jó. Kicsit átkozom is magam amiatt, hogy idáig húztam az írónő könyveinek olvasását, de jobb később, mint soha.


A főszereplőnk, Lia egy kivételes lány; amellett, hogy hercegnő, teljes mértékben lázadó is, olyannyira, hogy a saját esküvőjének napján elszökött a végzete, és az újdonsült férje elől. Már ez elég volt ahhoz, hogy szimpatizáljak vele, viszont még emberibb és kedvelhetőbb lett, mikor a barátnőjével egy kis halászfaluba érve nem viselkedett elkényeztetett nagyasszonyként, hanem munkába állt egy fogadóban. Egy ideig minden zökkenőmentesen ment, egészen addig, míg megjelent két, abszolút eltérő, ámde sármos férfi a fogadóban, akikben csupán egy dolog volt közös: mindketten meg akarták szerezni maguknak Liát.

Rafe és Kaden között egyfajta verseny alakul ki, de egészen más okokból. Míg az előbbi épségben haza akarta juttatni a hercegnőt, az utóbbi egy bérgyilkos, aki érthető módon kész volt bármit megtenni azért, hogy a lány ne juthasson a trónra. Arra azonban egyikük sem számított, hogy Lia személyiségében van valami, ami megfoghatja őket, és ez egészen odáig fajul, hogy szép lassan kezdenek beleszeretni a morrighani király egyetlen lányába.


Az eseménydús cselekményt váltott szemszögből olvashatjuk, így mindhárom főszereplő kellően kibontakozhat. Habár tetszett a két pasi látásmódja is - Rafe-é különösen -, egyértelműen Liáé volt a kedvencem, aki amellett, hogy nagyszájú és szókimondó, roppant humoros és érzelmes is tud lenni a maga módján. Imádtam, hogy egy igazi badass főhősnőként viselkedik, és nem hagyja, hogy elnyomják az akaratát, hiszen az ő életéről van szó. 

A történet abszolút nem egysíkú. Lia szökése után természetesen beindulnak az események, és szép sorjában ismerhetjük meg a mellékszereplőket is, kezdve a hercegnő barátnőjével, Pauline-nel. Úgy gondolom, hogy jó húzás volt az írónő részéről, hogy egy kicsit megismerkedhettünk a három főszereplőn kívül mással is, és így egyik csavar jön a másik után, aminek következtében letehetetlen a könyv.

Habár még júniusban olvastam a könyvet, arra tisztán emlékszem, hogy azonnal nem tudtam szavakba önteni az érzéseimet vele kapcsolatban, ezért is húztam idáig a bejegyzés megírását. Annyira sok dolog történt ebben a 400 oldalban, hogy még mindig lehetetlennek találom kellőképpen összefoglalni, de egy biztos: imádtam! Mary E. Pearson egy igazán tehetséges írónő, aki a szavakkal csodát teremt, és a művei függővé tesznek. A romantikus szálat kezdetben hiányoltam, de lassacskán ez is kibontakozott, így tényleg egy rossz szavam sem lehet a kötetre.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Választás mindig van. Csak néhány döntést nem egyszerű meghozni."
  2. "Úgy véltem, aminek meg kell történnie, az előbb vagy utóbb meg is történik."
  3. "– Te hogy csináltad, anya? – kérdeztem, még mindig a szekereket figyelve. – Hogyan bírtál elutazni ide Gastineux-ból, hogy hozzámenj egy varangyhoz, akit nem is szeretsz?
    – Apád nem varangy – vágta rá szigorúan az anyám."
Összességében:
Mary E. Pearson könyve egy kalandos utazásra invitálja az olvasókat. Van ebben a történetben minden: egy nagyszájú hercegnő, két erős pasi, egy nagy utazás, barbárok és számos más elem, ami miatt a kedvencemmé vált ez a kötet. Örülök, hogy az első résszel együtt beszereztem a sorozat többi részét is, különben nem tudnék nyugodtan várni a folytatásra. Egy olyan pluszt nyújtott Lia története, amire már régóta vágytam, és végre megtaláltam!



4 megjegyzés:

  1. Annyira örülök, hogy ennyire tetszett neked is Mary E. Pearson alkotása! Egyszerűen zseniális, én sem tudok betelni vele! :') <3

    Szuper értékelés lett,
    millió puszi:
    Barby

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen meg tudlak érteni, és nagyon köszönöm!♥

      Törlés
  2. Szia Fanni,

    Én is imádtam a könyvet. Izgalmas volt, és kiszámíthatatan. Az elején kicsit tartottam Lia személyiségétől, hogy elkényesztetett, csak-azért-is lány lesz, de sorban cáfolta meg ezt. Sőtmitöbb, Rafe és Kaden is eszméletlenek voltak. (hiába derült ki egysmás a végén róluk) :)

    Szerintem felteszem az Újra olvasandók listájára ezt a könyvet is. ^^

    Üdv: Brukú

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Brukú!

      Örülök, hogy te is ezen a véleményen vagy! Mindig jó olyan emberekre bukkanni, akik hozzám hasonlóan rajongnak egy-egy könyvért. :)

      Szép napot neked!♥

      Törlés