2022. szeptember 30., péntek

Ali Hazelwood: A szerelem képlete {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

Ha egy kicsit is követjük a külföldi könyves trendeket, már tudatában lehetünk annak, hogy mekkora sikert aratott Ali Hazelwood debütáló regénye, A szerelem képlete. Ez a kiemelkedően híres TikTok szenzáció végre megérkezett a magyar könyvpiacra is, és már alig vártuk, hogy egy turné keretében beszámolhassunk nektek róla. Tartsatok bloggereinkkel és vegyetek részt a nyereményjátékunkon, hiszen a turné után egy szerencsés résztvevő gazdagabb lesz egy nyereménypéldánnyal az említett kötetből!

Adatok:
Kiadó: Maxim Könyvkiadó Kft.
ISBN: 9789632618432
Oldalszám: 400
Fordító: Stier Ágnes
Eredeti cím: The Love Hypothesis
Megjelenési dátum: 2022. 09. 29.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Harmadéves ​doktorandusz hallgatóként Olive Smith nem hisz a tartós romantikus kapcsolatokban, de a legjobb barátnője igen, és emiatt kerül ebbe a helyzetbe. Ahhoz, hogy Anh-t meggyőzze, hogy randizik és jó úton halad a „boldogan éltek, míg meg nem haltak” felé, többre van szüksége néhány kézlegyintéses Jedi-trükknél. A tudósoknak bizonyítékok kellenek. Úgyhogy, mint bármelyik magára valamit is adó biológus, Olive pánikba esik és megcsókolja az első férfit, akit meglát.
Ez a férfi nem más, mint Adam Carlsen, a fiatal, menő egyetemi tanár, aki közismert seggfej. Ezért Olive teljesen padlót fog, amikor a Stanford ügyeletes labor-zsarnoka beleegyezik, hogy titokban tartja a színjátékot, és a kamupasija lesz. De amikor egy nagy tudományos konferencia félresikerül, és Olive karrierje Bunsen égőre kerül, Adam újra meglepi határozott támogatásával és még határozottabban… kockás hasával.
Hirtelen a kis kísérletük veszélyesen közel kerül ahhoz, hogy lángra kapjon. Olive pedig rájön, hogy egy szerelemmel kapcsolatos hipotézisnél csak az bonyolultabb, ha a saját szíve kerül a mikroszkóp alá.

Véleményem a borítóról:
Örülök, hogy megmaradt az eredeti borító. Hangulatában teljes mértékben illik a történethez, a rajzolt karakterek aranyosak, a háttérben megbújó eszközök a történet tudományos részére utalnak, a színek pedig harmonizálnak. Egyedül a 16+-os karikát nem értem, szerintem felesleges ezt rárakni tekintve, hogy nem ez az egyetlen Dream válogatásos kötet erotikus jelenettel.

A történetről és a szereplőkről:
Ali Hazelwood könyveivel tele van a TikTok - és amikor azt mondom, hogy tele, akkor tényleg úgy is értem. Külföldön már megjelenés óta nagy sikernek örvend a The Love Hypothesis, ami engem egyszerre tett kíváncsivá és taszított. Féltem, hogy nagy elvárásokat támasztok felé amiatt, hogy ennyi ember szereti, ezért egészen mostanáig nem mertem kezdeni. Egyedül a magyar megjelenés adta meg a löketet hozzá, és most, hogy befejeztem a történetet, egyszerűen nem értem, hogy mégis mi a fészkes fenéért vártam vele idáig?! Ha esetleg te is bizonytalan lennél a könyvet illetően, ne ess bele az én hibámba, szerezd be és állj neki!

Számos oka van annak, hogy miért szerettem annyira ezt a könyvet, úgyhogy kezdjük az elsővel: kamu randi-koncepció. Olive a főszereplőnk, aki egy komikus szituációba kerül egy tanárral, a bizonyos Adam Carlsennel, akitől minden diák sírva menekül. Ez a szitu elindít egy olyan lavinát, amelyet nem tudnak kikerülni, és habár félreértés történt, másnap már az egész suli tudja, hogy a szóban forgó két személy randizik. Mivel mindkettejük számára kapóra jön ez a fiaskó, ezért megegyeznek, hogy egy hónapig eljátsszák a szerelmes gerlepárt, ami számos vicces jelenetet eredményez.

Ha már szóba kerültek ezek a jelenetek, ki is emelném a második pontot, ami miatt különös helyet foglal el a szívemben a kötet. Ez nem más, mint az írónő humora. Ő is tudja jól, hogy egy klisés szerelmi történetet ír, amelyet többször is elhint a könyv során, de emellett sok-sok olyan momentumot dolgozott ki a cselekmény során, amelyen egyszerűen nem lehet nem mosolyogni. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy egyes fejezeteknél nem bírtam levakarni a mosolyt az arcomról, amitől biztos, hogy bugyutának nézhettem ki a buszon, ezer ember között, de őszintén nem érdekelt. Egyszerre olvastam angolul és magyarul a könyvet, és nekem angolul jobban kijöttek a poénok, de szerintem a fordítás is jó lett.

Harmadik pirospontja a könyvnek a baráti viszonyok fontosságának a bemutatása. Olive alapvetően a legjobb barátnője miatt vállalta magára ezt a kamu kapcsolatot, amit nem spoilereznék el, de a lényeg, hogy szerintem ez egy lényeges eleme a történetnek. Olive számára a kötődés amúgy is luxusnak érződik a múltbéli traumái miatt, ezért üdítő volt azt olvasni, hogy olyan barátokkal veszi körbe magát, akik támogatják és szeretik.


Következő fontos eleme a könyvnek: az előbb említett múltbéli trauma. Olive számára ez nagyon megnehezítette az emberekhez való kötődést, nehezen is nyit mások felé, ráadásul teljesen érthető módon. Úgy gondolom, hogy pszichológiailag is alá lett támasztva és meg lett indokolva a viselkedése és a ragaszkodása (vagy annak hiánya), ami hitelesebbé tette a karakterét. Szerencsére ebből kifolyólag nem voltak felesleges feszültségek, drámai jelenetek vagy túlzások, teljesen a realitás talaján maradt a szereplő, és valóban el tudom képzelni, hogy valaki így viselkedjen egy megrázó esemény után. Ezért is volt különleges számomra az Adammel való kapcsolata: mindketten más és más kötődési mintákkal rendelkeztek, ráadásul teljesen eltérő háttérrel rendelkeznek, emiatt teljesen jól működött köztük a lassan kialakuló szerelmi szál.

És igen, elértünk a romantikus könyvek legfontosabb jellemzőjéhez, a szerelmi szálhoz - amit szintén szerettem! Különben is rajongok a lassan felépülő kapcsolatokért, ez pedig most sem volt másképp. Bőven volt idő arra, hogy kiismerjék egymást a szereplők, így én is közelebb kerültem hozzájuk és ha lehet, még jobban drukkoltam, hogy végre összejöjjenek. Az erotika nem hangsúlyos ebben a kötetben, egyedül egy olyan fejezet van, ami 18+-os, de szerintem az is olyan jól sikerült, hogy nem lehet ellene kifogása a prűdebb olvasóknak sem. Nincsenek indokolatlan szexjelenetek és csókcsaták, és szerintem ez pont így van jól.

A legutolsó dolog, ami feltette az i-re a pontot, az az, hogy az írónő ügyelt arra, hogy Olive-on keresztül bemutassa a nők helyzetét a tudományos területeken. Fontos és lényeges problémát tár fel ezáltal az írónő, ráadásul közérthetően és világosan. Ez is ad egy plusz mélységet a műnek, amit én abszolút pozitívumként éltem meg, és úgy gondolom, több figyelmet kellene fordítani erre a témára.

Nyilván ez csak egy töredéke annak, hogy miért is szerettem annyira ezt a könyvet, de remélem, már ez elég volt ahhoz, hogy meghozzam a kedveteket az olvasásához. Bízom benne, hogy itthon is akkora rajongótábora lesz, mint külföldön, garantálom, hogy a chick lit-szeretők kedvencet avatnak ezzel a könyvvel!

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Mert kezdek azon tűnődni, vajon ezt jelenti-e, ha az ember szerelmes. Darabokra téped magad, hogy a másik egész maradhasson."
  2. "Nyugodtan szerelembe eshetsz: valaki majd elkap."
  3. "Alig várom, hogy lássam, ahogy megváltoztatod a világot!"
Összességében:
Naivan azt hittem, nem tud meglepni ez a könyv, de hatalmasat tévedtem. Számomra sokkal több volt ez, mint egy sima chick lit; természetesen könnyed és romantikus történet, de nagyon érdekes gondolatok, felvetések és pszichológiai szempontból is fontos érzések merülnek fel benne, amelyek miatt úgy éreztem, hogy bizony a zsáner egyik remekét tartom a kezeim között.
Ali Hazelwood tudja, hogy mit csinál. Nemcsak megnevetteti az olvasóit, de el is gondolkodtatja őket, mindeközben pedig az ember akarva-akaratlanul is drukkol azért, hogy a két szerencsecsomag főszereplő közelebb kerüljön egymáshoz. Természetesen idáig hosszú az út és nem is zökkenőmentes, de megéri Olive-val és Adammel tartani. A lassan felépülő, alapos szerelmi szál mellett kiemelkedőnek tartom a baráti viszonyok fontosságának kihangsúlyozását, illetve tetszett, hogy a múltban ért sérelmek reális módon törtek a felszínre Olive esetében, minden drámai túlzás nélkül. Amiért pedig még inkább rajongok a könyvért az az, hogy az írónő alaposan és valósághűen mutatta be a nők helyzetét tudományos közegben, és hiába volt egyes helyeken sok a szakzsargon, ebből is látszott, hogy mennyire alaposan utánajárt a dolgoknak, ezzel pedig hitelesebbé tette a történetet. Persze, ez még mindig a "túl szép, hogy igaz legyen"-kategória, de azt hiszem, A szerelem képlete elolvasása után sokan szeretnénk majd egy ilyen történet főszereplője lenni - már csak Adam miatt is. :)


Nyereményjáték:

Ali Hazelwood írónő történeteiben a romantika mellett fontos szerepet kap a nők helyzete tudományos környezetben. Jelenlegi játékunk is erre épül, számos híres biológusnőről teszünk fel kérdéseket, a ti feladatotok pedig beírni a helyes választ a Rafflecopter megfelelő dobozába!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A kérdés: Rachel Carsonnak (tengerbiológus) melyik műve jelent meg 1962-ben?

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
09. 30. – Fanni’s Library
10. 02. – Angelika blogja
10. 04. – Veronika’s Reader Feeder
10. 06. – Könyvvilág
10. 08. – Csak olvass!
10. 10. – Pandalány olvas
10. 12. – Sorok között
10. 14. – Dreamworld
10. 16. – Utószó
10. 18. – Hagyjatok! Olvasok!
10. 20. – Szaffi polca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése