2023. december 20., szerda

Szaszkó Gabriella: A cukorkagyűjtés {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

Szaszkó Gabriella az év végére egy igazi borongós hangulatú ifjúsági thrillert tartogat az olvasói számára. A történet során egy Halloween-i cukorkagyűjtés tragédiába torkollik, de vajon ki lehet a gyilkosság elkövetője? Tartsatok velünk a Blogturnén, és nyerjétek meg a kiadó által felajánlott példányt a könyvből!

Adatok:
Kiadó: Maxim Könyvkiadó
ISBN: 9789634997047
Oldalszám: 288
Megjelenési dátum: 2023. 11. 14.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Halloween, öt fiatal, egy tragikus haláleset.
Cape Codot idén halloweenkor meglátogatja a halál, amikor is a csendes tengerparti kisvárosban minden szülő rémálma valóra válik, miután egy kisfiút cukorkával mérgeznek meg.
Emma Hamilton egy év után költözik haza Bostonból alkoholista apjához, ahol alig várja, hogy viszontláthassa régi barátait, ám a kisvárosban semmi sem ugyanolyan már, mint amit maga mögött hagyott. És arra sincs felkészülve, hogy a barátai is más szemmel néznek rá.
Halloweenkor pedig minden megváltozik, amikor három tizenkét éves titokban Chatham legbajosabb utcájába igyekszik rendbontás céljából. A fiúk esti szórakozása azonban tragédiába torkollik, miután egyikük meghal egy mérgezett cukorkától. Az egész kisváros megdermed, a haláleset felhozza a mélyben megbúvó problémákat.
A fiatal csapat pedig nyomozásra készül, amivel egyre mélyebbre merülnek el a város bugyraiban. De vajon meg lehet-e úszni a titkok feltárását sérülések nélkül?

Véleményem a borítóról:
Nem tagadom, hogy a borító nagyban befolyásolt, mikor azon tanakodtam, hogy elolvassam-e A cukorkagyűjtést. Nagyon megfogott ez a sziluettes megoldás, főleg, hogy a háttér kifejezetten színes.

A történetről és a szereplőkről:
Nem vagyok tapasztalt Szaszkó Gabriella-olvasó, de tény, hogy már nem mondanám ismeretlennek a munkásságát. A Végtelen (az értékelésemért katt >>ide<<) elnyerte a tetszésemet 2022-ben, azóta pedig árgus szemekkel figyeltem a friss megjelenéseit. A cukorkagyűjtés mellett tettem le a voksom idén, kíváncsi voltam, hogy mit tud alkotni az írónő egy olyan zsánerben (ifjúsági thriller), ami alapvetően nem jellemző rá.

Lehet, hogy kicsit erősnek fog hangzani, amit mondok, de örülök, hogy nem ez volt az első olvasmányom az írónőtől. Tisztában vagyok azzal, hogy ezt a könyvet már sokkal korábban megírta, minthogy megjelent volna, és őszintén, éreztem rajta, hogy ez a Végtelen közelébe sem ér. Az írásmódja túlontúl egyszerű, kezdve a mondatok felépülésével, de az elbeszélésmód sem túl izgalmas vagy különleges. Engem kicsit idegesített ez, mert tapasztalt, válogatós olvasóként az összetettebb szövegekhez vagyok szokva - ráadásul tudom, hogy Gabi tud ettől jobbat is írni -, de a fiatalabb olvasóknak ez jó kezdés lehet, ha meg akarnak ismerkedni az ifjúsági thrillerek világával.

Maga a történet egész izgalmasra, ámbátor az én ízlésemhez képest kissé lightosra sikeredett, ami nem feltétlenül baj, szimplán ütősebbnek hittem, mielőtt belekezdtem a regénybe, ezért ilyen téren is koppantam egy picit. Ez persze csak a saját tájékozatlanságomnak tudható be. Az alapszituációt tökéletesen leírja a fülszöveg, minden egy bizonyos halloweeni estével kezdődik, ami a legkevésbé sem mondható átlagosnak. Egészen eddig a pontig lassan épül fel a cselekmény, az igazi izgalmak innen kezdődnek inkább, amikor az elhunyt fiú gyilkosa után kezdenek kutakodni a fiatalok.


Öt szereplőnk van, akik nem kaptak külön "hangot", egy mindentudó narrátornak köszönhetően ismerjük meg a gondolataikat és a velük történteket. Véleményem szerint ez elég jó húzás volt az írónő részéről, tekintve, hogy öt különböző nézőponttal még olvasóként is nehéz bármit is kezdeni. Ennek viszont az is az egyik hátránya, hogy a szereplők saját gondolatainak híján nem igazán kerültem közel hozzájuk, és őszintén, nem is kedveltem meg egyikőjüket sem. Az öt gyerek közül leginkább talán Emmával szimpatizáltam a nehéz sorsa miatt, de már ebből is észlelhetitek, hogy nem a személyiségét szerettem meg, sokkal inkább szántam őt, és reméltem, hogy jobb jövő vár rá.

Gabi nagyon szuper leírásokkal tarkította a történetet, amelynek köszönhetően a legelső szótól az utolsóig megelevenedett előttem minden esemény és apró részlet. Úgy éreztem, mintha én is a tinikkel együtt róttam volna az Áfonya utcát, vagy csak velük együtt szusszantam volna egyet a tengerparton. Általánosságban untatnak a leírások, de ebben a regényben szerintem sokat dobtak a hangulaton.

Nem tagadom, hogy jobbat, többet vártam ettől a kötettől. Így, hogy van viszonyítási alapom, szerintem a szerzőnek jobban fekszenek inkább azok a történetek, amelyeknek a főszereplői idősebbek, érettebbek. Ne értsetek félre, így is volt épp megfelelő mennyiségű és minőségű mélysége A cukorkagyűjtésnek, azonban a szereplők nekem nem álltak össze. Végig azt éreztem, hogy valami hiányzott belőlük és a történetből is. Amikor befejeztem a könyvet, 4 csillagot adtam rá, de az idő múlásával, ahogy újra és újra átpörgettem a fejemben az egészet, kénytelen voltam "lefokozni". Ez persze nem jelenti azt, hogy Gabi ne lenne jó író, sőt, biztosan állíthatom, hogy olvasni fogok még tőle, de ez a könyve nem nyert meg magának.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Vagy a világ mindig is igazságtalan volt, csak becsapták magukat a biztonság érzésével?"
  2. "A hegek mindig megmaradnak."
  3. "Valakinek meg kellett halnia a városban, hogy újabb lehetőségeknek és életeknek adja át a helyét."
Összességében: 3,5
Hű… most lehet, hogy meg fogtok kövezni, de van egy olyan érzésem, hogy ha ez lett volna az első olvasmányom az írónőtől, akkor nem kapkodtam volna a következő kötetéért - és ezt úgy mondom, hogy a Végtelen című regénye nagyon tetszett. A cukorkagyűjtés stílusa végtelenül, már-már túl egyszerű, ami persze, ifjúsági kötet lévén valamennyire érthető, ugyanakkor frusztráló is. Csupán pár éve voltam annyi idős, mint a főszereplők, és állíthatom, hogy közel sem olyanok a hús-vér mai tinik, mint amilyenekkel a történetben találkoztam, éppen ezért úgy vélem, az írónőnek jobban állnak az érettebb korosztályról szóló művek. Engem sajnos nem győzött meg, de talán ha tíz évvel fiatalabb lennék, akkor tetszene.


Nyereményjáték:

Mostani játékunk során az egyes állomásokon egy-egy klasszikus amerikai csokoládészelet képét találjátok. Ezek között az édességek között több is legalább 100 éve a piacon van és meghatározó eleme a tipikus Halloween-i édességgyűjtésnek. A feladat az, hogy Rafflecopter doboz megfelelő helyére beírjátok, hogy az adott csokiszelet melyik évben került a piacra.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A csokiszelet:

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
12/13- Veronika’s Reader Feeder
12/14- Pandalány olvas
12/17- Könyv és más
12/18- Kelly és Lupi olvas
12/20- Fanni's Library
12/22- Szembetűnő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése