2022. január 24., hétfő

Kennedy Ryan: Távoli dobás {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A Könyvmolyképző Kiadó újabb sportos romantikus sorozatindító kötetet hozott el a magyar olvasók számára. Tartsatok velünk, hiszen megnyerhetitek a kiadó által felajánlott nyereménypéldányt!

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
ISBN: 9789634573944
Oldalszám: 544
Fordító: Rácz Kata
Eredeti cím: Long Shot
Megjelenési dátum: 2021. 10. 12.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
EGY TILTOTT SZERELEM AZ NBA ROBBANÉKONY VILÁGÁBÓL…
Azt hiszed, tudod, milyen egy kosaras barátnőjének lenni?
Nem tudod.
A tündérmesém a feje tetejére állt.
És boldogtalanul éltek… Megcsókoltam a herceget, és átveréssé változott.
Bolond voltam, a szerelme pedig – a bolondok aranya.
Most van egy új játékos a játszmában, August West.
Az NBA egyik legfényesebb csillaga.
Ellenállhatatlan. Tiltott.
Engem akar. Én pedig őt.
De a múltam és a hercegem, aki átvert, nem ereszt.

Véleményem a borítóról:
Aki ismer már, az tudja, hogy a Rubin Pöttyös könyveket nem a borítójuk miatt szoktam elolvasni. Biztos vagyok benne, hogy egy kis kreativitással meg lehetne oldani a "félmeztelen pasis borítók" problémáját, de úgy tűnik, hogy sok kiadó és író ezek mellett rakja le a voksát. Nekem ezek nem tetszenek, marketingfogásnak biztos jók, csak nem az én ízlésemnek megfelelőek, és a polcomon sem ezeket a borítókat nézegetem szívesen. Ebből kitalálhattátok, hogy ez a könyv sem a kedvencem ilyen tekintetben, de szerencsére a történet kárpótolt érte.

A történetről és a szereplőkről:
Figyelem, az értékelésem SPOILERT TARTALMAZHAT! Erről a könyvről nem tudok konkrétumok nélkül beszélni, de igyekszem nem túl sok dolgot lelőni.
Ha egy igazán sokatmondó kötetre vágysz, amiben nagy szerepet kap a női sors, a gyermeknevelés és még számos fontos téma, akkor jó helyen jársz, a Távoli dobással nem lőhetsz mellé. Ugyanakkor ha éppen egy könnyed limonádét és "agynélküli" kikapcsolódást keresel, akkor ez most nem a te könyved, viszont muszáj elmondanom neked is, hogy ezt a kötetet olvasni kell!

Még decemberben, egy viszonylag nyugis időszakomban álltam neki ennek a történetnek, azt hittem, hogy a húzós egyetemi időszakom után ez majd kicsit ellazít... Hát a francokat. Azóta is nap mint nap eszembe jut Iris és August kapcsolata, ami a legkevésbé sem zökkenőmentes. Teljesen random ismerkednek meg egy bárban, azonnal kialakul közöttük egy kapocs, valami olyan, amit azelőtt soha nem éreztek. Ez elég klisésen hangzik, tudom, de 30 oldal után jön is az első csavar, mégpedig az, hogy Iris egy másik kosaras, Caleb barátnője, és ez a pasi történetesen August ellensége. Ebből az alapötletből sok mindent ki lehetne hozni, de erre a végkimenetelre álmomban sem gondoltam volna.

Iris élete konkrétan megpecsételődött abban a pillanatban, mikor Calebbel összejött, ugyanis a pasi egy rohadt pszichopata, aki eltervezte az egész életüket már előre, így pont kapóra jött az, hogy a fiatal lány valamilyen véletlen folytán teherbe esett tőle. Itt kezdődnek az igazán fontos témák, mint például a nem kívánt terhesség, a fiatal anyaság és a kiszolgáltatottság. Iris nem akart anya lenni, legalábbis egészen addig nem, amíg meg nem pillantotta a kislányát. Ennek ellenére nyilván nehéz azzal a tudattal élnie, hogy fel kellett adnia az álmait leginkább Caleb miatt, és teljes mértékben elhidegül a kapcsolatuk, amit később aztán a férfi a bántalmazással akar feléleszteni, ha úgy tetszik.

Nagyon mocskos egy könyv ez ilyen szempontból. Szerencsére sok íróval ellentétben Kennedy Ryan érezteti, hogy ez nem normális, mert igen, sajnos akadnak olyan könyvek, amelyekben az erőszak a szeretet jele, de én ezeket olyan "dúró dórásan", nemes egyszerűséggel ledarálnám. Az írónő részletesen beszámol arról, hogy Iris milyen fenyegetettségnek van kitéve testileg és lelkileg is. Minden alkalommal a gyerekével zsarolják, és anyatigris módjára a századik csonttörést is elviseli, de nem akarja egy nárcisztikus, egocentrikus gyökér kezében hagyni az egyetlen kincsét, azaz a kislányát.


Hosszú időt ölel fel ez a könyv, több évnyi cselekménnyel és eseménysorozattal kell szembenéznie az olvasónak. Egyszer sem éreztem azt, hogy felesleges köröket futna az írónő, minden oldallal épült a történet. Kicsit talán még azt is éreztem, hogy túl gyorsan jutottunk el a végkifejlethez, bevallom, olvastam volna még tovább - persze csak olyan részeket, amelyekben Iris végre nem szenved, és biztonságos közegben élhet. Ebben nagy segítségére volt August, és kimondottan jó párost alkotnak együtt, bár nekem a férfi karaktere nem feltétlenül volt megnyerő.

A történetet két szemszögből olvashatjuk, de szerencsére Irisé a hangsúlyosabb. Nőként sokkal jobban bele tudtam illeszkedni az ő helyzetébe, mint Augustéba, akiben tombolt a tesztoszteron és indokolatlanul sokat gondolt arra, hogy Irist minden lehetséges helyzetben megfektesse. Úgy gondolom, hogy az írónő részéről ez bődületes hiba volt, számos helyzetben csak ez járt a pasi fejében, még akkor is, ha nagyon nem illett oda. Kicsit olyan érzésem volt, mintha nem egy felnőtt emberről lenne szó, hanem egy pubertárskorba lépett kisfiúról, akinek a vad és irracionális álmai lettek papírra vetve. Úgy gondolom, hogy egyes események és jelenetek pszichológiailag nem állják meg a helyüket egy olyan nőt illetően, aki bántalmazó közegben él, és állandóan erőszaknak van kitéve. Szerencsére nem vagyok tapasztalt ilyen téren, de szerintem evidens, hogy ilyen életkörülmények között nem a "hadd szexeljek ezzel a pasival" az első gondolata egy bántalmazott nőnek sem. Kicsit el lett romanticizálva August karaktere - elvégre ő a megmentő valamilyen szinten -, és ez eléggé félre tudja vezetni az olvasókat. Viszont ahogy mindig is, így most is kihangsúlyozom, hogy ez csak az én eszmefuttatásom, laikus vagyok a pszichológia terén, az eszmecserét pedig mindig szívesen fogadom, tehát ha olvastad a könyvet, és úgy gondolod, hogy nincs igazam, akkor szívesen várom a (nem támadó) véleményed. :)

Naiv lennék, ha azt gondolnám, hogy ez nem mindennapos sok-sok ember életében. Őszintén remélem, hogy egyszer eljutunk majd arra a pontra, mikor sokkal könnyebb lesz megmenekülni a fogvatartóktól, a manipulátoroktól és az ilyen beteg emberektől, de addig is arra kérek mindenkit, hogy nagyon vigyázzon magára, és ha tud, akkor feltétlenül kérjen segítséget! Az UNICEF oldalán találhattok egy nagyon hasznos listát arra az esetre, ha segítségre lenne szükségetek, de bízom benne, hogy erre nem kerül sor - >>itt<< megtaláljátok.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Suttogva beszél a szív, de néha, mire meghallanánk, már túl késő."
  2. "Az élet döntések csillagképe, amelynek pontjait véletlenek és szándékos tettek kötik össze, és képeket festenek a mennyországra."
  3. "– A szenvedés nem tesz gyengévé – suttogja vissza. – Ha szenvedünk valaki miatt, az előbb-utóbb sokkal erősebbé tesz bennünket, mint amilyen a másik. Elég erőssé, hogy visszavágjunk. Elég erőssé, hogy nyerjünk."
Összességében:
Ó, hogy engem első pillantásra hogy megtévesztett ez a könyv! Utoljára nem is tudom, mikor volt ilyen pozitív csalódásban részem, de nagyon örülök, hogy adtam egy esélyt a Távoli dobásnak még úgy is, hogy a borítóból kiindulva egy ezredik ugyanolyan történetre számítottam.
Abban a hitben álltam neki a könyvnek, hogy végre egy szórakoztató sportrománcot fogok olvasni egy csipetnyi bonyodalommal, ami egy csapásra úgyis megoldódik, de bakker, ez közel sem így történt. Szerintem ez a legkomolyabb hangvételű new adult kötet, amit tavaly olvastam, borzasztó fontos témákat jár körbe nagyon is szókimondó stílusban. Olvasás előtt tanácsos elolvasni a címkéket, mert akadnak benne olyan jelenetek, amik egyesek számára felkavaróak lehetnek.
Nem tagadom, szerintem akadnak logikai bakik a könyvben, amiket még én is, mint laikus, pszichológiailag megkérdőjeleznék, ezért pedig nem tudom azt mondani, hogy kedvencet avattam, de tény, hogy nagyon erős ez a mű, és minden olyan ismerősömmel, barátommal elolvastatnám, aki nem reagál érzékenyen az erőszakra.


Nyereményjáték:

A Távoli dobás egyike a Könyvmolyképző Kiadó sportos, romantikus köteteinek, éppen ezért a mostani játékunkban hasonló könyvekre fókuszálunk. A feladatotok, hogy kitaláljátok, hogy melyik fiktív páros melyik Rubin Pöttyös könyvből származik, és a könyv címét be kell írnotok a Rafflecopter doboz megfelelő dobozába!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A páros: Aiden Graves & Vanessa Mazur

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
01. 18. – Fanni’s Library extra
01. 20. – Könyvvilág
01. 22. – Hagyjatok! Olvasok! extra
01. 24. – Fanni’s Library
01. 26. – Ambivalentina
01. 28. – Hagyjatok! Olvasok!
01. 31. – Veronika’s Reader Feeder

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése