2022. március 14., hétfő

Kel Carpenter: Lucifer lánya {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A Könyvmolyképző Kiadónak köszönhetően újabb Zafír pöttyös könyvvel bővíthetjük a gyűjteményünket. Tartsatok bloggereinkkel, hogy megtudjátok, milyen is Ruby Morningstar élete, hiszen most tiétek lehet egy, a kiadó által felajánlott nyereménypéldány a Lucifer lányából!

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
ISBN: 9789633996911
Oldalszám: 176
Fordító: Margittay
Eredeti cím: Lucifer’s Daughter
Megjelenési dátum: 2022. 03. 11.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Képzeld el a meglepetésem, amikor rájövök, hogy minden, amit valaha mondtak nekem, hazugság.
De ne szaladjunk ennyire előre! Kezdjük az elején!
Ruby Morningstarnak hívnak. Egy tetoválószalont vezetek a legjobb barátnőmmel Portlandben. Van egy mosómedvém, egy levakarhatatlan, őrült exem, hogy más apróságot már ne is említsek… Nevezetesen azt, hogy démon vagyok. Egy félvér succubus, hogy pontosan fogalmazzak. Életem elmúlt huszonhárom évében legalábbis ezt hittem magamról, de azon a napon, amikor egy szívdöglesztő idegen kiváltott engem a börtönből, fenekestül felfordult az életem, és hirtelen azt sem tudtam, ki vagyok.
Mert nem a Négy Lovas hozza el az Apokalipszist. Hanem én. Szóval mondjuk úgy, hogy megvan a magam baja.
Kirobbanóan sikeres „fordított hárem”-regény, paranormális, romantikus urban fantasy.

Véleményem a borítóról:
Nem ez a legszebb borító a világon, az biztos. A női alak felületesen kidolgozott, a betűtípus pocsék, de legalább a színek jól mutatnak együtt.

A történetről és a szereplőkről:
Már tavaly felfigyeltem erre a könyvre, és azóta alig vártam, hogy megjelenjen. Bevallom, a Lucifer Netflix sorozat is hozzájárult az izgatottságomhoz, habár sok köze nincs a könyvhöz. Nagy elvárások nélkül vágtam neki ennek a történetnek, és még szerencse, hogy nem tápláltam nagy reményeket.

A történet elég általános jellegű, adott egy fiatal lány, akinek természetfeletti képességei vannak, de úgy gondolja magáról, hogy semmi extra nincs benne azon kívül, hogy szép és vonzza a férfiakat. Ez amekkora áldás, akkora átok is egyes helyzetekben. Ruby Morningstar egy nagyszájú, kemény csaj, aki bizony könnyedén helyére tudja tenni az embereket, így pár embert leszámítva nincs túl nagy baráti köre. Nem mellesleg a történet elején kapásból cicaharcba keveredik azzal a lánnyal, akivel megcsalta őt az exe, így már a kezdetekkor betekintést kap az olvasó Ruby habitusába.


A cselekmény nem túl izgalmas egészen addig, amíg fel nem bukkan a Halál Négy Lovasa, akik Rubyt hivatottak védelmezni. Tekintve, hogy a fülszövegbe is belekerült a "fordított hárem" szókapcsolat, gondolom nem nagy meglepetés, hogy mind a négy Lovas oda és vissza van a lányért. Ruby próbálja eljátszani az elérhetetlent, de ő sem tud ellenállni a Lovasok csáberejének. Eh. Nagyjából ennyivel össze is lehet foglalni spoilermentesen a történetet.

Számomra nagyon hiteltelen és kezdetleges volt ez a könyv. A Négy Lovas közül egyet sem tudnék kiemelni, aki kevésbé idegesítő lenne a másik háromnál. Az tény, hogy Carpenternek sikerült őket különböző hangon megszólaltatnia, de ez kevés ahhoz, hogy olvasóként bármelyiket is a szívembe zárjam. Sablonosak, állatias ösztönnel rendelkeznek, és mindegyik kivétel nélkül tenyérbemászó. Ruby sem sokkal különb, Dunát lehetne rekeszteni a hozzá hasonló kemény csaj főhősnőkkel. Nem egyedi. Olyan érzésem volt olvasás közben, mintha Carpenter fogta volna Leia Stone női főszereplőit, és teljesen lemásolta volna a jellemüket. Ez eléggé kiábrándító.

Történik is valami ezalatt a 176 oldal alatt, meg nem is. Egyszer azt éreztem, hogy unom, máskor pedig örültem, hogy történik végre valami akció. Szerintem a Lovasok helyett Ruby kaphatott volna nagyobb teret, és az írónő megáldhatta volna egy kis ésszel is földöntúli szépség helyett. Egyébként maga a stílus olvasmányos, a befejezés pedig folytatásért kiált, de még hadilábon állok azt illetően, hogy adjak-e esélyt a második résznek.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "A fenevad, a bennem élő bestia, kipillantott börtöne falai közül, és arra jutott, hogy nem hagyja magát többé bezárni."
  2. "Egy vagyok a lelkemben lobogó tűzzel."
  3. "Mit is mondhatnék? Előfordul velem, hogy keresem a bajt."
Összességében:
Azt hiszem, ez a sorozat nem nekem íródott.
Eléggé bevezető jellegű a könyv, de másmilyen nem is lehetne a maga 176 oldalával. Ennek ellenére mégis túlzásba esett az írónő már most a fordított hárem terén, nekem legalábbis a legkevésbé sem tetszett ez a felállás. Minden túl gyors a szereplők között, nincs ismerkedési fázis, csak a mindent elsöprő szenvedély, ráadásul 4 különböző pasi iránt... Ugyan, kérlek.
Lehet, hogy adok egy esélyt a második résznek, de még érlelem magamban a gondolatot.


Nyereményjáték:

Tekintve, hogy a Lucifer lánya egy urban fantasy, a mostani játékunkban arra vagyunk kíváncsiak, hogy idézetek alapján felismeritek-e a Könyvmolyképző Kiadó Zafír pöttyös sorozatában megjelent, hasonló környezetben játszódó köteteit egy-egy idézet alapján. Nincs más dolgotok, mint kitalálni, hogy melyik könyvből idéztünk, és beírni a könyv címét a Rafflecopter megfelelő dobozába.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Az idézet:
„Seth után kellett indulnom, és nem pihenhetek, nem adhatom fel, amíg vissza nem tér oda, ahova tartozik.
Hozzám.”

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
03. 14. – Fanni’s Library
03. 16. – Könyv és más
03. 18. – Hagyjatok! Olvasok! extra
03. 20. – Hagyjatok! Olvasok!
03. 22. – Kelly és Lupi olvas

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése