2023. január 28., szombat

On Sai: Álruhában {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

2022 végén a Könyvmolyképző jóvoltából megjelenhetett On Sai Vágymágusok-sorozatának 3. része, A gyógyítók. Ezúttal három bloggerünk indult útnak Riannával a háborúba, hogy végre szemtől szemben állhassanak a titokzatos hójárókkal. Természetesen a turné végén ti is nyerhettek egy példányt a könyvből.

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző
ISBN: 9789634577270
Oldalszám: 300
Megjelenési dátum: 2019. 11. 26.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Lehet ​barátság férfi és nő között?
Szépvölgyi Rianna egy eldugott völgy grófkisasszonya, aki bogaras atyjával és zenész ikeröccsével él. Rianna férfiruhában van, amikor balszerencséjére találkozik Ras parancsnokkal, aki a hazaérkező hírhedt Kartal hercegnek gyűjt katonákat. Riannát összecseréli az ikertestvérével, és magával viszi. Ha rájönnek, hogy Rianna lány, kiirthatják felségárulásért a családját.
Vajon sikerül visszacserélnie magát, mielőtt lelepleződik?
De mit tegyen addig a férfiasan vonzó Ras, a magát mutogató jóképű Mort és a vad Lidérc közelében, ha a mágiája csalogatja a férfiakat? Míg a hercegre várnak, valaki vadászni kezd a csapatra. Rianna nem számíthat másra, csak az eszére, és egy hajmeresztő szövetségesre, miközben őket lesi a természet, ami hol a halálukat akarja, hol pedig illetlenül valami mást.
„…amikor reggelente álmosan felnézel a tornyokra vagy megcirógatod a falat, az ember azt kívánja, bárcsak ő lenne a kezed alatt.”
Éld át izgalmas és mágikusan érzéki kalandjait!

Véleményem a borítóról:
Őszinte leszek, nem állnak közel hozzám az ehhez hasonló borítók. Tetszik, hogy letisztult az egész, de nem hinném, hogy felfigyelnék rá egy könyvesboltban.

A történetről és a szereplőkről:
Évekkel ezelőtt próbálkoztam On Sai munkásságával, de bevallom, akkoriban nem fogott meg igazán. Most úgy gondoltam, hogy a Vágymágusok sorozat harmadik részének turnéja során én is becsatlakozom a többiekhez, igaz, én az első résszel, próba képpen. Szerencsére ez az olvasásélmény sokkal jobb volt, mint az ezt megelőző, tehát elmondhatom: örülök, hogy adtam még egy esélyt az írónőnek.

Különösebb elvárások nélkül, ámbár érdeklődve álltam neki ennek a kötetnek. Nem tudtam, mit várjak tőle pontosan, de a sok pozitív értékelés meghozta a kedvemet a sorozat elkezdéséhez - a könyv végén lévő lezárás pedig a folytatáshoz.

On Sai egy nagyon egyedi világot álmodott meg. A lapok át vannak itatva mágiával és különlegesebbnél különlegesebb erőkkel. A történet egyik legfőbb mozgatórugója a nők és férfiak közötti ellentét, amely a varázslatukban is megmutatkozik; míg a férfiak kérés nélkül elvesznek és pusztítanak, a varázsolni tudó nők (azaz szipolyok) a természet szeretetével és kérlelésével kapcsolódnak az erejükkel, habár ez nem éppen elfogadott, sőt! Mindenesetre a főszereplőnk, Rianna különösen tehetséges a mágia gyakorlásában, még ha nem is lenne szabad használnia.

Az alapszituáció szerint Rianna ikertestvérének, Roannak kellett volna mennie katonának, de egy szerencsétlen szituáció következtében Rianna kötött ki a Néma várban, számos fiatal fiú társaságában. Lányként nehéz helyt állnia, ráadásul végig a testvérének kell álcáznia magát, ami duplán megbonyolítja a dolgokat. Persze, ezen kívül is van elég baja: mindenhol veszély leselkedik rá, a többi fiú sem bízik meg benne a furcsa dolgai miatt, és a kiképzők is ferde szemmel néznek rá. Szerencsére a történet előrehaladtával egyre több barátra(?)/bajtársra tesz szert, de ezek a kapcsolatok sem túl stabilak.

Rianna egy borzasztóan erős női karakter, és talán pont ezért idegesített a testvére, Roan töketlenkedése. Habár az írónő felvázolta a kettejük közötti szoros kapcsolatot, ez mégis megtörni látszott, elvégre a fiú magára hagyta az ikertestvérét, a lány számára egy teljesen idegen és abszolút veszélyes világban. Bevallom, ezen sokat bosszankodtam, és talán ezért sem tudtam teljesen élvezni a történetet. Nem működik a legjobban a Szépvölgyi család, elég erősen megjelennek náluk a diszfunkcionalitás jelei.

Ahogy már említettem, tényleg egyedülálló világot teremtett meg az írónő, de az első részben személy szerint én kevésnek éreztem az információmorzsákat. Ebből az okból kifolyólag sok kérdőjel maradt bennem, ami remélem, a későbbiekben rendeződni fog, mindenesetre emiatt néha nem tudtam teljesen beleélni magam a cselekménybe. Azonban abban biztos vagyok, hogy folytatni fogom a sorozatot, és remélhetőleg a második részt is legalább annyira fogom élvezni, mint ezt.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "– Fél aranyért annyi könyvet lopok neked, amennyit szeretnél – suttogta a fülembe Lidérc nesztelenül mögém kerülve.
    Ennél szebbet még sosem hallottam férfitól."
  2. "Karosszékből nem lehet megmenteni a világot. Kockáztatni kell."
  3. "Nem az erőszak az igazi erő, hanem a szeretet. Ez az, ami erejével láncba köt, és leigáz mindent."
Összességében:
Különösebb elvárások nélkül vágtam bele ebbe a könyvbe, és talán ezért tetszett ennyire. Igazán egyedülálló és eredeti ötletekre épül a regény, aminek köszönhetően nem éreztem azt, hogy ez egy tucat YA-fantasy lenne - bár ifjúsági könyvhöz képest néhol soknak éreztem az erotikát, de ízlések és pofonok.
On Sai gördülékenyen ír, sokkal jobban haladtam vele, mint vártam. Érdekes és összetett világot épített fel, de pont ezen okból nekem hiányzott egy részletesebb kifejtés, akár fogalommagyarázat. Az biztos, hogy néhány jelenetnél csak kapkodtam a fejem, ráadásul a regény egy durva függővéggel zárult, így legszívesebben kapnék is a folytatás után.


Nyereményjáték:

A hójárók át akarnak törni a határokon, de az okaik még ismeretlenek. Ezúttal a játék során olyan film- vagy könyvbeli ellenséges népek, lények nevét kell kitalálnotok, akikkel harcolnia kell a főhősöknek. A feladatotok beírni az adott lények, népek nevét a Rafflecopter megfelelő dobozába.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A leírás: Egy kitalált parazita faj. Kígyókhoz hasonlóan néznek ki, de normális esetben olyan nagyobb állatok agyába furakodva élnek, melyeket irányítani képesek. Az embereket különösen megfelelőnek tartják a gazdatest szerepre. A legtöbb közülük istenként tünteti fel magát, hogy irányíthassa rabszolgaseregeit, a nyelvükön a nevük is istent jelent.

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
01. 28. Fanni’s Library
01. 29. Könyvvilág
01. 30. Spirit Bliss Sárga könyves út
01. 01. Spirit Bliss Sárga könyves út – Extra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése