2024. március 20., szerda

Ana Huang: Twisted Lies {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

Végéhez érkezett a Twisted-sorozat, amely oly sok romantikakedvelő könyvmoly szívét megdobogtatta – többek között bloggereinkét is. Tartsatok velünk, hogy megtudjátok, Stella és Christian története elnyerte-e a tetszésünket, és ne feledjétek a játékunkat sem, hiszen a tiétek lehet egy, a kiadó által felajánlott nyereménypéldány is!

Adatok:
Kiadó: Maxim Kiadó
ISBN: 9789634997382
Oldalszám: 592
Fordító: Bujdosó István
Eredeti cím: Twisted Lies
Megjelenési dátum: 2024. 02. 02.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Nem ​a hazugság a legszörnyűbb dolog, amit megtenne ezért a nőért!
A szívdöglesztő és kőkemény Christian Harper valójában egy úriembernek álcázott szörnyeteg. Az erkölcsöt nem tartja sokra, a szerelmet még annyira se, ugyanakkor nem tagadhatja a vonzalmat, amelyet a szomszédjában lakó fiatal nő iránt érez. Idővel ez a nő lesz legsötétebb vágyainak tárgya, az egyetlen hatalmas talány, amin képtelen kiigazodni. És amikor lehetősége nyílik rá, hogy a közelébe férkőzzön, saját szabályait megszegve olyan ajánlattal áll elő, amit nem utasíthat vissza. Minden szörnyetegnek van gyenge pontja. Az övé ez a lány. A megszállottja lett. Ő a szenvedélye. És ő a kivétel az összes szabálya alól.
A kedves, félénk és a közösségi médiában szerzett hírneve ellenére introvertált Stella Alonso igazi romantikus lélek, aki évek óta fegyelmezetten tartja kordában a szívét. Két munkája mellett nincs ideje párkapcsolatra, és nem is igazán vágyik rá. De amikor a múltjából érkező fenyegetés elől annak a férfinak a karjaiba – és lakásába – menekül, akinél veszélyesebbel még életében nem találkozott, óriási a kísértés, hogy hosszú idő után ismét a szívére hallgasson. Mert bármilyen rideg is Christian, ha vele van, olyasmiket érez, amit azelőtt soha. Szenvedélyt. Biztonságot. Igazi vágyat.
Szerelmüket titkok és hazugságok szövik át… és amikor az igazságra végre fény derül, lerombolhat mindent.

Véleményem a borítóról:
Az előző Twisted-részekhez hasonlóan ez a borító is elnyerte a tetszésemet, és külön örülök a pillangó motívum felbukkanásának.

A történetről és a szereplőkről:
Dobpergés: kevesebb, mint egy év alatt elolvastam angolul egy teljes sorozatot! Oké, nem egy komoly és durván összetett cselekményű, összefüggő sorozatról van szó a Twisted esetében, ennek ellenére mégis büszke vagyok magamra. Hébe-hóba beleolvasgattam a magyar fordításba is, de kivétel nélkül pocséknak tartom mind a négy könyvet magyarul. Tudom, ezt már sokszor, sok platformon megjegyeztem, de ez is hozzátartozik az olvasásélményhez. Biztos vagyok abban, hogyha csak magyarul kezdtem volna el a sorozatot, akkor nem értem volna el Stella és Christian kötetéhez, amit nagyon szomorúnak tartok. Sajnálatos, hogy hiába minden visszajelzés, a kiadó nem egy olyan fordítónak adta a köteteket, akinek a romantika a zsánere. Mondhatnátok, hogy nekem nincs miért lázadoznom, elvégre tudok idegen nyelven olvasni, mégis kellemetlen, hogy a mai könyvárak ellenére sem egy kiváló minőségű munkát tarthatunk a kezünkben.

Na, de az előbbi kis kitárulkozásom után térjünk is rá magára az élményre! Igazán meglepődtem A Twisted Lies-on, már csak azért is, mivel a sorozat harmadik része engem egyáltalán nem nyűgözött le, márpedig mindenki áradozott róla. A Twisted Lies valamiért egyébként is kevesebb figyelmet kap még külföldi könyves berkekben is, ezért aztán pláne tartottam attól, hogy ez csak egy újabb bőrlehúzás a romantikus könyvek rajongóiról. Hála az égnek - és Ana Huang tehetségének - egyáltalán nem éreztem azt, hogy én ezt a könyvet már olvastam volna, sőt, igazán egyedinek és bájosnak tartottam Stella és Christian párosát.

És ha már szóba került a gerlepár, szerintem ők a legaranyosabbak az egész sorozatban. Ugyan Christian újfent egy kőgazdag, kívül morcos, belül mackó alkat, mégis voltak olyan személyiségvonásai, amelyekben elütött a többi morálisan megkérdőjelezhető könyves pasitól. Stella pedig szerintem tipikusan egy olyan nő, aki inspiráló hatással is lehet az olvasókra, hiszen ha valamit a fejébe vesz, azért kő keményen megdolgozik és nem tántorodik meg holmi kis kellemetlenségek miatt. Jó párt alkotnak együtt, én nagyon megkedveltem őket, és úgy érzem, olyan erős szövetség alakult ki közöttük, mint Bridget és Rhys között a Twisted Games-ben.


A kamu randizás az egyik kedvenc motívumom a romantikus műfajon belül, ezért nagy örömmel fogadtam, hogy Stella és Christian épp egy ilyen, kölcsönösen előnyös helyzetbe keveredett. Habár Christian borzasztó birtokló volt, mégis szerettem őket együtt, az pedig csak hab a tortán, hogy Stella felnyitotta ennek a sármos alaknak a szemét, és megmutatta neki, hogy igenis túl lehet lépni a múlt árnyain, és együttes erővel egy szebb jövőt alakíthatnak ki maguknak.

Ugyan dark romance címkét kapott a könyv, de szerencsére nem borzalmas vagy ízléstelen. Tény és való, nagyon erotikus, de ez nem megy a cselekmény rovására. Engem a szexjelenetek nem különösebben érdekeltek, javarészt csak átlapoztam őket, de nyilvánvalóan ezek is kellettek ahhoz, hogy Stella és Christian kapcsolata kiteljesedjen.

Szerintem az alapvető romantikus sémákon kívül jó plusz értékeket kapott a regény. Stella és Christian szemén keresztül is komoly problémákat feszegetett az író; Christian például rettegett magától a szerelemtől, hiszen az okozta a szülei vesztét, eközben pedig Stella a saját démonaival küzdött. Stella vonalán egyrészt találkozhatunk egy elég hátborzongató zaklatásos üggyel, ezen kívül pedig arról is olvashatunk, hogy mennyire romlott dinamikájú családban élt, és ennek még a történet során is issza a levét. A lányt áthatja az a negatív érzés, amit a szüleitől kap azért, mert nem egy "rendes" munkahelye van, hanem az álmait követve brandet épít és a közösségi médiában tevékenykedik. Szerintem sok olvasó tud hasonulni az ő karakterével, ezáltal is közelebb érezhetjük magunkhoz őt.

Teljes mértékben elégedetten csuktam be a könyvet. Ugyan a sorozat részei közül nem mindegyik érte el ezt a hatást, mégis megszerettem Ana Huang munkásságát. További három kötete várakozik a polcomon elolvasásra, és remélem, a következő történetei is legalább annyira megnyernek maguknak, mint ahogy azt a Twisted-sorozat tette.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Folyton harcolok az életért, de állandóan a saját szorongásom pengéje végez velem."
  2. "Egyetlen szóval keltett életre: szeretlek."
  3. "Ha nem veszem kézbe a dolgokat, az egész életem nem lesz más, mint egy befejezetlen kézirat. Sok ezer lehetséges szó, amelyek soha nem kerültek papírra. Aztán a végén olyasvalaki leszek, aki lehetett volna valaki, de nem lett, mert nem tett érte semmit."
Összességében:
Nem árulok zsákbamacskát: a magyar fordítást egyáltalán nem bírtam - még szerencse, hogy angolul is beszereztem az írónő könyveit -, de a történetet annál inkább. Elég hullámzó a viszonyom a Twisted-sorozattal, de ez a kötet tökéletes lezárásnak bizonyult. Kicsit szirupos, kicsit cukormázas, és egyértelműen elhagyta a realitás talaját, mégis nagyon kikapcsolt, ráadásul folyton azon kaptam magam, hogy olvasás közben vigyorgok, mint a tejbetök, ami rám nem túl jellemző. Nem tagadom, szívesen lennék Ana Huang egyik főhősnője, ha rám is olyan boldog befejezés várna, mint Stellára. :)


Nyereményjáték:

A sorozat utolsó kötetének nyereményjátéka során pár kérdést teszünk fel nektek, amelyekre a könyv beleolvasójában találjátok meg a választ. Nincs más dolgotok, mint beírni a helyes megoldást a Rafflecopter megfelelő dobozába.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A kérdés: Ki Stella főnöke?

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
03. 20.  – Fanni’s Library
03. 22.  – Kelly és Lupi olvas
03. 24.  – Fanni’s Library extra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése