2024. július 7., vasárnap

Sarah Adams: A szabálykönyv {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A sokak által kedvelt Sarah Adams egy újabb sportrománccal jelentkezett, melyet magyar nyelven a Next21 Kiadónak köszönhetően olvashatunk. Ha szeretnéd megnyerni a Kiadó által felajánlott példányt, akkor kövesd blogturnénkat és bízz a szerencsében!

Adatok:
Kiadó: Next21 Kiadó
ISBN: 9786156606839
Oldalszám: 384
Fordító: Nagy Marietta
Eredeti cím: The Rulebook
Megjelenési dátum: 2024. 06. 03.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Egyetem alatt egy pár voltak – összejöhetnek még egyszer?
Nora egész karrierje egy jóképű profi amerikaifoci-sztár kezében van. Derek, a sztárjátékos történetesen Nora expasija. Annak idején a lány nem valami elegáns módon vetett véget a kapcsolatnak – a régi döntés most álmatlan éjszakákat okoz neki. Profi ügynök lett, és Derek az első ügyfele. Aki még mindig mérges rá.
Derek bosszút forral: ha Nora az ügynöke akar lenni, hát jó. De a fiú feltett szándéka, hogy megkeserítse az életét. Még emlékszik, hogy a lány nem adja fel egykönnyen. Erre a tulajdonságra alapozza a tervét.
És Nora valóban nem adja be a derekát, hanem éppenséggel ellentámadásba kezd. De aztán jön Las Vegas, egy vad éjszaka másnapján Derek és Nora egy ágyban ébrednek mint friss házasok.
A szabálykönyvet kihajították az ablakon – mit hozhat ez a kapcsolat? Ki-ki mentse a munkáját? Lehetséges kettejük közt életre szóló szerelem?

Véleményem a borítóról:
Aranyos, színes, igazán nyárias borítót kapott A szabálykönyv. Elég játékos hangulata van, de ez ne zavarjon össze senkit, nem a megszokott romantikus limonádénkat kapjuk ettől a könyvtől. :)

A történetről és a szereplőkről:
Sarah Adams írónővel eddig elég hullámvölgyes volt a viszonyom. Ennek a kötetnek az "előzményét", Nathan és Bree részét, a Csalóka szerelmet nem zártam túlságosan a szívembe, de a fiktív Rome városkájában játszódó két könyvet annál inkább megszerettem. Jelen esetben újra visszatérhettem az NFL-sportolók világába, éppen ezért addig húztam-halasztottam A szabálykönyv olvasását, amíg csak tudtam, mert féltem, hogy csalódni fogok egy újabb Adams-féle sportrománcban. Mekkorát tévedtem!

Két, ennél eltérőbb főszereplőt nem is kaphatnánk; a központi nőkarakterünk Nora, aki egy valóságos energiabomba, ráadásul mindent és még annál is többet képes elérni a kitartásával. Az ő ellenpólusa Derek, a Sharks-csapat játékosa, aki éppen egy szerencsétlen sérülésből próbál felépülni, de a folytonos félelmei és negatív gondolatai eléggé korlátozzák őt. Ugyan közös múlttal rendelkeznek, de évek óta nem beszéltek már, amikoris Nora megkapja őt első ügyfeleként. Hát, meg kell mondani, Derek nem a legegyszerűbb ügyfél, már csak azért sem, mert bosszút akar állni azért Norán, amiért a nő elhagyta őt az egyetemi éveik alatt.

Szerintem mind tudjuk, hogy nehéz egy olyan embernek segíteni, aki nem akarja elfogadni mások segítségét. Nora is pontosan ebben a helyzetben van, hiszen Derek mindent megtesz azért, hogy aláássa anő tekintélyét és áthúzza az ügynökeként tett lépéseit. Ez nagyjából a könyv első harmadát-felét teszi ki, és nekem kifejezetten nehezen csúsztak ezek a részek. Nagyon gyerekes és felesleges kálváriának lehettem itt szemtanúja, és kész szerencse, hogy ez egy idő után inkább bajtársiasságba fordult át, és nem maradtak egymás ellenségei - már csak azért sem, mert egy végzetes, italozással töltött éjszaka következményeiként összeházasodtak. Na, itt kezdődött az igazi humor- és érzelembomba.


Korábban már említettem többször is, hogy mennyire szeretem az érdek/kamuházassággal operáló történeteket. Szerintem ez a húzás nagyon feldobta Derek és Nora könyvét is, igaz, náluk más volt ahelyzet a közös múlt és az el nem feledett érzelmeik miatt. Örömteli volt látni, hogy újra megismerik egymást, és megint lassacskán, de közelebb kerülnek a másikhoz.

Nem vagyok a második esélyek híve sem a valóságban, sem a könyvekben - bár utóbbi talán abból is adódhat, hogy nem olvastam jót még ilyen témában. Egészen eddig. Úgy gondolom, hogy Sarah Adams nagyon jól bemutatja ebben a regényében, hogy milyen is, amikor megtalálod azt az embert, akit neked szánt a sors, de rosszkor sodor össze benneteket az élet. Derek és Nora második egymásra találása nagyon érzelemdús, egy igazán érett kapcsolat alakul ki közöttük, amelyeknek a célja nem a másik fél leláncolása, hanem éppen az ellenkezője. A szabálykönyv bemutatja, hogy egészen addig nem szabad megállapodnunk, amíg nem találjuk meg azt a párt, aki szárnyalásra késztet és támogat minket az álmainkban. Valószínűleg ez nagyon nyálasan fog hangzani, de így, esküvő előtt különösen fogékony vagyok az ilyen mondanivalójú történetekre, már csak azért is, mert újra és újra bebizonyosodik, hogy jó helyen vagyok. :)

Különösen tetszett még, hogy a szerző nagy figyelmet fordított arra, hogy ábrázolja azokat a sztereotípiákat, amelyek a sportkörökben mozgó nőket érintik. Nora esetében megfigyelhetjük, hogy a férfi kollégái még a 21. században is leragadtak annál a téves eszménél, hogy egy nő csak akkor lehet sikeres, ha szétteszi a lábát egy befolyásos pasasnak. Szerintem ez az egyik legkicsinyesebb és legfelháborítóbb dolog a világon, és szerencsére egy olyan főhősnőt kaptunk, aki mosolyogva mutat be nekik, hiszen a saját erejével küzdött meg azért a pozícióért, amit elért.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Ez az ölelés olyan, mintha hazatérnél egy hosszú utazásról, és végre kávét innál a kedvenc bögrédből. Mintha összegömbölyödnél a plüsstakaró alatt, amiről napok óta álmodoztál."
  2. "Nehezen találom a szavakat, hogy kifejezzem, mennyire csöpögős lett a szívem közepe. Bárcsak bepillantást nyújthatnék neki; látná, hogy a szívem szétrobban a csillogó színektől és a szétszórt konfettitől. Micsoda rumli!"
  3. "Mert amikor egy férfi nem ösztönöz arra, hogy elérd a csillagokat, Nora, bogaram, akkor egy befőttesüvegbe tesz, és elzárja a fényedet. Nem kell megelégednünk azzal a levegővel, ami a fedél tetején fúrt lyukakon keresztül eljut hozzánk. Mi magunk is csillagokká válhatunk."
Összességében: 4,5
Nem vagyok híve azoknak a romantikus könyveknek, amelyben a szereplők második esélyt adnak egymásnak, de úgy érzem, ez az ellenérzés azért volt bennem, mert ilyen témában még nem olvastam kiemelkedően jót - egészen eddig. Sarah Adams tökéletesen ábrázolja, hogy milyen az, amikor megtalálod a te emberedet, csak nem egy alkalmas időben. Mélyen megérintett Derek és Nora viszonya, még úgy is, hogy javarészt egy jókedélyű és viccelődős-versengős párosról van szó. Ugyan a könyv első fele nehezebben csúszott, de a végére azt éreztem, hogy nem akarok elszakadni a szereplőktől, és tudni akarom, hogy mi lesz még ezután. A borító alapján azt hihetnénk, hogy egy újabb romantikus limonádét kapunk, és ez bizonyos fokig igaz is, de arra nem voltam felkészülve, hogy mennyire mély és aktuális (társadalmi) problémákat fog érinteni a regény. Tökéletes összhangban voltak a szórakoztató és elgondolkodtató jelenetek, az írónő újfent nem okozott csalódást.


Nyereményjáték:

Blogturnénk minden állomásán egy-egy olyan könyv fülszövegének részletét találjátok, amelynek a főhőse sportoló. A ti feladatotok az, hogy a Rafflecopter megfelelő dobozába beírjátok a  könyv címét és szerzőjének nevét.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A fülszövegrészlet:
Bree Camden titkolja, hogy reménytelenül szerelmes legjobb barátjába, Nathan Donelsonba, aki mellesleg az NFL, az észak-amerikai futball liga legendás játékosa.
De ez Bree legkisebb problémája. Egy autóbaleset következtében már soha nem lehet belőle balerina, úgyhogy táncstúdiót nyitott – és továbbra is nyitva tartaná, ha sikerül kiköhögnie a bérleti díjat.

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
07.03 - Betonka szerint a világ…
07.05 - Angelika blogja
07.07 - Fanni’s Library
07.09 - This is my (book) universe
07.15 - Hagyjatok! Olvasok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése