2022. május 10., kedd

Alice Oseman: Fülig beléd zúgtam {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

Április végén debütált a Netflixen a Heartstopper - Fülig beléd zúgtam című sorozat, ami Alice Oseman azonos című képregényén alapult. A kötet a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában érkezik, és két fiú barátságát és szerelembe esését mutatja be. 
Tarts velünk az extra-hosszú blogturnénk, és az értékelések és extra állomások során ismerd meg a képregényt, és ha szerencséd van, egy példányt nyerhetsz is a kötetből.

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
ISBN: 9789635971039
Oldalszám: 288
Fordító: Riesenberg Mónika
Eredeti cím: Heartstopper
Megjelenési dátum: 2022. 05. 03.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
KÉT FIÚ TALÁLKOZIK.
KÉT FIÚ ÖSSZEBARÁTKOZIK.
KÉT FIÚ EGYMÁSBA SZERET.

Charlie és Nick egy suliba járnak, de nem ismerik egymást… mígnem egy napon
egymás mellé ültetik őket. Egykettőre összebarátkoznak, Charlie pedig hamarosan belezúg Nickbe. Kár, hogy semmi esélye nála: Nick tipikus rögbis fiú, és biztos, hogy csak a lányok érdeklik…
Ám a szerelem útjai kifürkészhetetlenek, és mintha Nick egyre közvetlenebb lenne
Charlie-val…
Lehetséges, hogy Charlie érzései viszonzásra találnak? Derítsd ki te is!
Szereted a Vörös pöttyös könyveket?
Vidd haza nyugodtan! Tetszeni fog.

Véleményem a borítóról:
Hm, hm. Rossznak nem rossz, de különösebben nem tetszik, valószínűleg azért, mert elfogult vagyok az eredetivel kapcsolatban. Nyilván ez is illik hozzá, de az a dizájn jobban utal arra, hogy képregényről van szó.

A történetről és a szereplőkről:
Szeretnék változatosabban olvasni, ezért eldöntöttem, hogy idén több LMBTQ-témájú kötetet fogok sorra keríteni, mert ezen a téren kicsit le vagyok maradva. Úgy érzem, egész jól haladok, és a Fülig beléd zúgtam csak hozzátett a lendületemhez, mert ha mondhatok ilyet, akkor én is belezúgtam ebbe a történetbe.

Kezdeném azzal, hogy Alice nagyon tehetséges illusztrátor. A rajzai nem elnagyoltak, az egyes képkockák hátterének kidolgozására is kellő hangsúlyt fektetett, ráadásul igazán megragadta a karakterek személyiségét. Látszik, hogy különbözőre és egyedire akarta megalkotni a szereplőit, és úgy gondolom, ez sikerült is neki. Én egy kicsit hiányoltam a színeket, de ez egy csekély kifogásolható dolog, ami teljes mértékben egyéni preferenciától függ.


A vizuális élmény mellett maga a cselekmény is kielégítő, még úgy is, hogy egy képregénytől nyilvánvalóan nem várhatunk olyan teljes körű kidolgozottságot, mint egy vaskos regénytől. A megfelelő mértékben informatív, nincsenek benne felesleges oldalkitöltő részek és üresjáratok. Ami ráadásként kellemes meglepetés volt, hogy nem egy rövid időintervallumban játszódik, aminek kifejezetten örültem, így nem éreztem elhamarkodottnak és túl gyorsnak a fiúk kapcsolatát.

Szerintem a legcukibb könyv, amit valaha olvastam, az bizony ez. Nem gondoltam volna, hogy valaha ezt fogom mondani egy képregényre, de annyira megmelengette a szívem és felcsigázta a kíváncsiságomat, hogy egyből tovább is olvastam angolul, aztán persze előolvastam magyarul is. Tényleg a szívem-csücske kategória lett minden túlzás nélkül. Fontos témákat és társadalmi problémákat boncolgat megfelelően kifejtve, ezért azt gondolom, hogy több fiatalnak kellene olvasnia akár érzékenyítés céljából is. Tökéletes mű az előítéletek eloszlatásához. Szeressétek Nick és Charlie párosát, mert megérdemlik!

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "– Csak fájdalmat okozol magadnak!
    – TUDOM […]
    – Ki kell verned a fejedből, Charlie.
    – Nem megy…
    "
  2. "– Azt, hogy valaki meleg-e, nem lehet a kinézete alapján megállapítani. És különben sem csak meleg vagy heteroszexuális lehet valaki. Nem szép dolog az emberek szexuális orientációjáról találgatni."
  3. "– Charlie igazán aranyos srácnak tűnik. Mikor ismerkedtetek meg?
    – Pár hónapja. Egy csoportban vagyunk a suliban.
    – Valahogy teljesen más, mint a többi barátod. Te pedig sokkal inkább önmagad vagy vele.
    "
Összességében:
Az ég világon semmi rosszat nem tudnék mondani erről a történetről. Egyszerre végtelenül aranyos és mégis komoly témát boncolgat. Hiánypótló szórakoztató irodalombeli mű, ráadásul szépséges kivitelezésben. Remélem, sokan rátalálnak, megérdemli a figyelmet és a felkapottságot.



Nyereményjáték:

A Könyvmolyképző Kiadónál nagy örömünkre egyre több olyan kötet jelenik meg, aminek legalább az egyik főszereplője a saját neméhez is vonzódik. Ennek örömére most minden állomáson egy-egy LMBTQ kötetből találtok idézetet, a feladatotok pedig az, hogy beírjátok, mi az adott kötet címe.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Az idézet: – Ha meghalnál – mondta –, az én lelkem egy darabja is veled halna. Szóval ne feledd Magnus! Nem csak a te életedről van szó. Az enyémről is.

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
04.29. - Sorok között
04.30. - Deszy könyvajánlója
05.01. - Sorok között extra állomás
05.02. - Csak olvass!
05.04. - Dreamworld
05.05. - Dreamworld extra állomás
05.06. - Ambivalentina
05.08. - Utószó
05.10. - Fanni's Library
05.12. - Booktastic Boglinc
05.14. - Utószó extra állomás
05.16. - Hagyjatok! Olvasok! blog
05.18. - Spirit Bliss
05.20. - Könyv és más
05.22. - Spirit Bliss extra állomás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése