2023. április 27., csütörtök

Laura Thalassa: A Szirén Éneke {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

Tavaly év végén jelent meg az Anassa Könyvek gondozásában az Alkusz sorozat első része, amely Az Éjszaka Királya címet kapta. Teljesen levett a lábamról az említett könyv, ezért nagyon vártam a sorozat második részét. Köszönöm a recenziós példányt a kiadónak!

Adatok:
Kiadó: Anassa Könyvek
ISBN: 9786156507068
Oldalszám: 400
Fordító: Kéri Andrea
Eredeti cím: A Strange Hymn
Megjelenési dátum: 2023. 04. 04.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Callypso ​Lillis, a szirén és az Éjszaka Királyának lelki társa kiszabadult Karnon, az őrült király karmaiból és bizarr börtönéből. Ám a rémálom itt nem ért véget. Callie magán viseli a fogságban töltött idő fizikai nyomait, és egyre több bizonyíték utal arra, hogy a Lélektolvaj még mindig szabadon kószál.

Amikor egy árnyünnep a Flóra Királyságába szólítja Callie-t és társát, Desmond Flynnt, a nyomozásukat ott folytatják. Ám a birodalom ragyogó fényei és káprázatos virágai között sokkal sürgetőbb problémákkal találják szembe magukat. A hatalmas árnycsarnokoknál nem létezik könyörtelenebb hely a világon, és nincs annyi alku, ami megmenthetné Callie-t a királyi intrikától.

A tündérek veszélyes játékot játszanak. Egyesek szerelemre vágynak, mások bosszúra vagy szexre, de akadnak olyanok is, akik kimondhatatlan szörnyűségekre. Egy dolog azonban biztos: senki nem az, aminek látszik. Még Des sem, aki minden egyes újabb titokkal egyre sejtelmesebbé válik.

Ám a Flóra Királyságának is megvannak a maga titkai, a vérző fáktól a megbélyegzett rabszolgákon át a felszívódó katonákig. Valami készülődik a növények földjén, és ha Callie nem vigyáz, ez a veszedelem elpusztít mindent és mindenkit, akit Callie szeret. Sőt, talán őt magát is…

Véleményem a borítóról:
Kétségkívül egyedi és ötletes ez a borító, hovatovább én jobbnak és kifinomultabbnak tartom az eredeti borítóknál, de az első rész magyar borítója még mindig mindent visz nálam.

A történetről és a szereplőkről:
Ha olvastátok Az Éjszaka Királyáról a véleményemet (>>itt<< megtehetitek), akkor tudhatjátok, hogy mennyire imádtam azt a könyvet, és hihetetlenül vártam A Szirén Énekét. Most ugyanennyire várom a sorozat harmadik részét, mert - saját belátásom alapján - Laura Thalassa nem tud rosszat írni.

Azt persze nem tagadom, hogy számomra a második rész valamiért gyengébbnek tűnt az elsőnél. Ne értsetek félre, ezt is nagyon élveztem, de sokkal inkább éreztem ezt egy átvezető jellegű műnek, mint egy teljes erőbedobásos folytatásnak. Ez persze nem von le a sorozat összértékéből, de az biztos, hogy a befejezéstől valami nagy dobást várok.

A cselekmény ott folytatódik, ahol az első rész végén abbamaradt. Callie komoly traumán esett át a Fauna király karmai között, és ennek a tapasztalatnak a lenyomatai láthatóak rajta - kívül is és belül is. Nemcsak az álmaival, de az új kinézetével is meg kell barátkoznia, ez pedig kétszeres erővel sújtja le őt. Szerencsére esetében látható egy személyiségfejlődés, nem ragad bele a depresszióba, ebben pedig nagy segítségére van Des is.

Des nemcsak Callie-t, de tulajdonképpen az olvasókat is bevezeti az árnyak világába. Az első részben nem sok világépítést kapunk, de A Szirén Énekében Thalassa ezt a korábbi hiányosságot bőven pótolja. A könyv egyik felében kapunk egy kis ízelítőt az Éjszaka Királyságából, később pedig a Flóra birodalom határain belülre helyeződik át a cselekmény, ami sokkal véresebb, mint várnánk.


Érzéseim szerint a történet több szálon is fut, kezdve Callie és Des kapcsolatával, folytatva a sort egy halom politikai intrikával, és persze ne felejtsük el az első részben is bevezetett alvó harcosnők-furcsa gyerekek vonalat se. Ezáltal kétségkívül egy akciódús és érdekfeszítő cselekményt kapunk, amely során képtelenség unatkozni. Mindenesetre muszáj megjegyeznem, hogy habár élveztem, hogy nem voltak üresjáratok a könyvben, engem a politikai játszmák nem kötöttek le, sőt, untattak.

Callie és Des kapcsolata egy új szintre lépett látszólag. Sokkal erősebb közöttük a kötelék, mint volt, ez pedig köszönhető a karakterek fejlődésének is. Des egyre nyíltabb Callie előtt, így betekintést kapunk mi is a férfikarakter komplikált lelkivilágába és múltjába. Az erotikus jelenetek szerintem jók voltak, szerencsére nem vitte őket túlzásba az írónő, pont eleget kaptunk belőlük. Azt viszont kicsit sajnálom, hogy a páros összességében kevesebbet szerepelt együtt, nekem legalábbis úgy tűnt, mintha többnyire két külön utat járnának, és olykor-olykor egyesülnének.

Igazából nem csalódtam, de egy picivel többet, valami nagyobb dobást vártam második rész gyanánt. Bízom benne, hogy a befejezésben minden meglesz, amit ebből a részből hiányoltam, de ahogy mondtam, természetesen A Szirén Énekét is élveztem, és még mindig csak ajánlani tudom mindenkinek a sorozatot.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "– Te vagy a csillag az én sötét égboltomon, kerub."
  2. "– Parázstól a hamuig, hajnaltól alkonyatig, most és mindörökké, légy az enyém, Desmond Flynn.
    […]
    – Egészen a sötétség végezetéig.
    "
  3. "Úgy mered rám, mintha én lennék a csillagfénye, ő pedig a sötétség, ami arra készül, hogy felfaljon."
Összességében:
Azt hiszem, ezt a kötetet vártam legjobban az idei megjelenések közül - nem véletlenül, hiszen zseniális ez a sorozat. Minden megvan benne, amit egy felnőtt fantasy könyvtől várok: morally grey karakterek, egy összetett és bonyolult ellenség, titkok, rejtélyek, romantika, enyhe erotika, ráadásul mindez egy olykor mocskos, véres világban, ahol a férfi karakter felégetné a világot a szerelméért.
Őszinte leszek, ezt a részt picit gyengébbnek éreztem, mint az elsőt, pedig itt is bőven akadt akció és váratlan fordulat. Ennek ellenére hihetetlenül várom a harmadik részt, kíváncsi vagyok, hogy egy ilyen befejezés után még mi jöhet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése