2022. november 19., szombat

Laura Thalassa: Rhapsodic - Az Éjszaka Királya {Értékelés}

Sziasztok!

Megjelent az Anassa Könyvek első regénye, a Rhapsodic - Az Éjszaka Királya! Nagyon kíváncsi voltam erre a műre, és nem túlzok, ha azt mondom, hogy hatalmas kedvencet avattam. Köszönöm a kiadónak a recenziós példányt!

Adatok:
Kiadó: Anassa Könyvek
ISBN: 9786156507006
Oldalszám: 368
Fordító: Kéri Andrea
Eredeti cím: Rhapsodic
Megjelenési dátum: 2022. 11. 03.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Callypso ​Lillis egy szirén, aki az elmúlt hét év során egy fekete gyöngyökből álló karkötőt gyűjtögetett a csuklójára. Minden gyöngy egy-egy mágikus adósságlevél olyan szívességekért, amiket megvásárolt. Csak a törlesztés vagy a halál oldja fel őket.
Mindenki tudja, hogy akinek szívességre van szüksége, az az Alkuszhoz fordul segítségért. Ő az a férfi, aki bármit képes megszerezni… persze jó áron. És azt is mindenki tudja, hogy előbb vagy utóbb behajtja a kölcsönt.
Az egyik ügyfelétől viszont még soha nem kért fizetséget. Egészen mostanáig. Amikor Callie a szobájában találja az éjszaka ravaszul vigyorgó és csillogó szemű királyát, azonnal világossá válik számára, hogy a dolgok hamarosan megváltoznak. Az Alkusz először csupán egy félszeg csókot követel tőle. Mindössze egyetlen gyöngyszemnyit. És ígéretet a folytatásra.
Az Alkusz számára több ez egy rég elfeledett románc felélesztésénél. Mert mostanában valami titokzatos és fenyegető dolog zajlik a Másvilágban. Egymás után tűnnek el az árnyharcosok. Csak a nők térnek vissza. Mozdulatlanul fekszenek üvegkoporsójukban, mellükön egy-egy gyermekkel. És persze ott vannak a rabszolgák között suttogott titkok a gonoszról, aki állítólag felébredt.
Ha az Alkusz meg akarja menteni a népét, szüksége lesz a szirén segítségére, akinek évekkel ezelőtt összetörte a szívét. Csakhogy a felébredt gonosz is rajong a különleges teremtményekért. Pont az olyanokért, mint Callie.

Véleményem a borítóról:
Szerintem elmondhatatlanul hangulatosra sikerült ez a borító, ráadásul nagyon egyedi is. Minden kis motívum jelentőséggel rendelkezik, bár ezt a történet megismerése előtt nyilván nem tudja az olvasó. Ízléses és kifejező, nem utolsó sorban pedig szépséges színekben pompázik, úgyhogy nemcsak új kedvenc történetem, hanem új kedvenc borítóm is van.

A történetről és a szereplőkről:
Az a szó, hogy kedvenc, nem jellemzi eléggé a viszonyomat ezzel a könyvvel. Elmondhatatlanul régóta vártam egy olyan történetre, mint ez volt. A fülszöveg alapján sejtettem, hogy nekem való a regény, de minden várakozásomat felülmúlta. Komolyan nem számítottam arra, hogy ennyire magába szippant és aztán nem ereszt. Hálásan köszönöm a kiadónak a recenziós példányt, ahogy azt is, hogy lehetővé tették a magyar olvasók számára Callie és Des történetének megismerését!

A Rhapsodic - Az Éjszaka Királya az Anassa Könyvek kiadó első megjelent regénye, ennek okán úgy gondolom, hogy érdemes kitérni a kiadvány minőségére is mind szöveggondozás, mind külső jegyek tekintetében. Sok ember kérdezte, hogy elégedett vagyok-e ilyen téren is a kötettel, és azt kell mondanom, hogy igen - sőt, talán még jobban is, mint az általam eddig ismert kiadók nagy részével. Ahogy azt a borítónál elmondtam, tényleg szépséges lett a kötet külsőleg, ráadásul elég strapabíró is (értsd: nem törik meg a könyv gerince olvasás során), de nyilván ez nem minden. A legtöbb könyvmoly a szöveg minőségére kíváncsi - ami egyébként teljesen érthető -, és erről is csupa biztató dolgot tudok mondani: az író stílusa nem veszett el a fordítás során, nagyon gördülékeny és érthető az írásmódja, és ami még jobb, hogy igényes lett a fordítás. Ez nálam egy kardinális kérdés, hiszen angolul és magyarul egyaránt szoktam olvasni, nem mellesleg magyar szakos egyetemista létem mondhatni megkívánja a nyelvtannáciságot. Nagyon örültem, hogy a szöveg jó kezekbe került, hiszen nemcsak a fordítás, de a szöveggondozás és a tördelés is jól sikerült. Nincsenek magyartalan mondatok, a szóhasználat választékos, és ami még fontosabb: nincsenek elírások. Ezekbe a hibákba sokszor még a nagy hírnévnek örvendő, évek óta működő kiadók is beleesnek, ezért kimondottan örömteli a tény, hogy az Anassa Könyvek minden téren nagy gondot fordít a kiadványaikra.

Ha te is szereted az ACOTAR-sorozatot, esetleg Sarah J. Maas többi világát, vagy beleszerettél Jennifer L. Armentrout From Blood and Ash sorozatába, akkor remek hírem van - ez a könyv is kedvedre való lesz! Van itt minden, ami egy belevaló romantikus fantasy sorozathoz elengedhetetlen, kezdve az erős szerelmi szállal, ami személy szerint nekem a szívem csücske lett.

Callie nem egy átlagos nőszemély, ugyanis szirénként éli mindennapjait. Képességének köszönhetően könnyen rá tudja venni az embereket olyan tettekre, amelyekhez nem kifejezetten van kedvük, de ez Callie természetfeletti magánnyomozói munkájának a része lett. Korán megtanulta, hogy vagy ő lesz mások rémálma, vagy az ő életét teszik tönkre, ezért nem hagyja, hogy a védtelenek vagy a tehetetlenek behódoljanak a zsarnokaiknak. Habár a módszerei nem feltétlenül etikusak, ez is hozzájárul az ő karakteréhez, de mindennek a kiindulópontja egy bizonyos éjszaka volt még sok évvel ezelőtt, amikor tinédzserként hosszú szenvedés után végre igazságot szolgáltatott saját magának. Ekkor ismerte meg az Alkuszt (másnéven Dest) is. Callie és Des sokáig elválaszthatatlanok voltak, még a korkülönbség ellenére is. A lány a megismerkedésük idején csupán tizenhat éves volt, de a traumáinak köszönhetően egyértelműen érettebben viselkedett, ami az Alkusznak is feltűnt. Des lett a lány mentsvára, Callie pedig szép lassan beleszeretett a kétes hírnevű férfiba, mígnem egy nap megszakadt köztük a kapcsolat és a lány magára maradt a szíve összetört darabjaival.


Hét évvel később kapcsolódunk be a történetbe, mikor Callie már felnőtt nő. Barátnőjével, a boszorkány Temperrel együtt egy természetfeletti magánnyomozói irodát vezetnek, kizárólagos céljuk pedig az igazságszolgáltatás. Ebben segítségükre van a vérfarkas Eli is, aki romantikus érzelmeket táplál a főhősnőnk iránt, és amikor Callie azt hiszi, hogy végre képes lenne fenntartani egy egészséges párkapcsolatot, megjelenik az Alkusz. Mondanom sem kell, hogy ez mennyi bonyodalmat szül, arról nem is beszélve, hogy a szirén nő lelkén ejtett súlyos sebek újra felszakadnak. De mit akarhat Des, és miért éppen hét évvel később bukkant fel újra, hogy behajtsa Callie tartozásait? A válasz egyszerű: most az Alkusznak van szüksége a nő segítségére, hiszen a tündér férfi birodalma veszélyben van.

Két idősík váltja egymást a fejezetek során, ezáltal megismerhetjük Callie gondolatait a jelenben, valamint figyelemmel kísérhetjük a tizenhat éves lány és az Alkusz ismerkedését. Nem tudnám megmondani, hogy mely részeket élveztem jobban, de az biztos, hogy sok pluszt adott a múlt kifejtése, hiszen ebből is látszik, hogy nem egy hirtelen fellángoló románcról, hanem egy alaposan felépített szerelmi kapcsolatról van szó. Annyira érzelmes és szívmelengető a párosuk! Nem tudom, hogy tudnék-e még egy ennyire kiegyensúlyozott fiktív szerelmespárt mondani, úgyhogy már csak ezért is megéri elolvasni a könyvet.

Külön öröm, hogy nem az erotika, hanem a kapcsolatuk felépülése volt hangsúlyos az egész kötet során. Persze, voltak elhintett erotikus megjegyzések és a végén egy-két jelenet is, de ezek nagyon is kellettek bele. Mindenesetre teljesen reális módon ábrázolta az írónő a két szereplő között lévő erős kötődést, ezáltal hitelesebbé és felnőttesebbé vált a történet.

A világépítés is egy kivételes tulajdonsága a műnek. Alapvetően urban fantasynak mondanám, amibe belevegyült az írónő fiktív világa is. Egyszer az USA-ban, egyszer pedig az úgynevezett Másvilágban követhetjük a szereplőink kalandjait. Az írónő világának megértéséhez segítségünkre lehet a kötet hátuljában megtalálható Szójegyzék rész, de egyébként a történet során is egyértelmű magyarázatot kapunk minden fogalomra.

Bevallom, én ezt a könyvet nem kifejezetten ajánlanám a fiatalabb korosztályba tartozó könyvmolyoknak - persze ez nagyban függ az olvasó érettségétől is. Előfordulnak benne nehezen feldolgozható témák (pl. bántalmazás), ez pedig sokak számára felkavaró vagy nehezen emészthető lehet.

Összességében tekintve tényleg egy rossz szót nem tudok mondani a könyvről. Teljesen elégedetten csuktam be a regényt, olvasás közben nem volt hiányérzetem, és kétségkívül új kedvencet avattam. Nagyon várom, hogy folytathassam a sorozatot, bízom benne, hogy a kiadó hamarosan meglep minket a második résszel. Addig is terjesztem az igét és megpróbálok mindenkit rávenni a könyv beszerzésére, mert ez egy olyan történet, amit olvasni KELL.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Csak azt tudom, hogy ma éjjel valóban szembenéztem a félelmemmel, és én kerültem ki győztesen."
  2. "– Köszönöm, hogy eljöttél értem – lehelem.
    – Kerub – szól komoly hangon –, én mindig eljövök érted."
  3. "– Mit éreztél, amikor elhagytál? – teszem fel a kérdést.
    Des állja a tekintetemet.
    – Mintha kettészakadt volna a lelkem.
    "
Összességében:
Ha tudnátok, hogy milyen régóta vártam egy ilyen könyvre...
Konkrétan függő lettem. Nem tudom, hogy leszek képes kivárni a folytatást.
Ez egy igazán mély és sokszor komoly romantikus fantasy egy elvesztett szerelemről, a felnőtté válás nehézségeiről, az egyedüllétről és a múlt árnyairól. A karaktereket nagyon könnyű megszeretni még úgy is, hogy vannak rossz szokásaik és vonásaik, de ezáltal még emberibbé válnak az olvasó szemében. A cselekmény pörgős, de néha lelassul, hogy teret adjon az érzelmeknek. Az írónő tökéletesen egyensúlyozott az izgalmas és az elgondolkodtató részek között, mindenből pont eleget kaptam, bár egy dolgot hiányolok: még többet akarok Des és Callie párosából, mert egyszerűen nem tudom nem szeretni őket. Hatalmas kedvencet avattam, pedig nem gondoltam volna, hogy ennyire magával sodor a regény. Olvassátok és szeressétek ti is!❤️


2 megjegyzés:

  1. Nagyszerű írás lett, és tudod, mennyire imádom a fantasy történeteket. Az ajánlásod miatt mindenképp meg kell ismerkednem vele.:)

    Millió puszi:
    Barby

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy meghoztam a kedved hozzá, remélem, neked is tetszeni fog!❤️

      Törlés