2021. január 4., hétfő

Kylie Scott: Trust - Bizalom {Értékelés}

Sziasztok!

2021-et egy Vörös Pöttyös újdonsággal, a Bizalommal kezdtem. Még sosem olvastam az írónőtől, ezért kíváncsi voltam, hogy tud-e valami újat mutatni, ami megfog, és ez sikerült is neki. Köszönöm a Könyvmolyképző Kiadónak a recenziós példányt!

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző
ISBN: 9789635613502
Oldalszám: 368
Fordító: Hetesy Szilvia
Eredeti cím: Trust
Megjelenési dátum: 2020. 11. 20.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
A ​fiatalság a tapasztalatszerzésről szól: milyen az, amikor először lógsz a suliból, amikor először leszel szerelmes… és amikor először nyom valaki fegyvert a fejedhez.
Miután a tizenhét éves Edie-t a helyi bolt kirablása közben túszul ejtik, az élete alapjaiban megváltozik. Elege lesz a magániskolájában uralkodó sznobizmusból és gúnyolódásból, és átiratkozik a helyi állami gimibe, nem sejtve, hogy ott találkozik Johnnal, aki az életét is kockára téve megmentette őt. Miközben Edie élete sokkal intenzívebbé válik, John éppen jó útra akar térni évekig tartó bulizás és drogdílerkedés után: nem késik az órákról és a jövőjét tervezi.
Kettejük között egy valószerűtlen szövetség alakul ki: John megvédi Edie-t a hülyeségektől, és segít neki tágabb perspektívában gondolkodni. De amikor még egy „első” dologban segít neki, mégpedig abban, hogy elveszítse a szüzességét, a barátságuk bonyolulttá válik.
Közben újra abban a veszélyes világban találják magukat, amit alig tudtak túlélni. Elsőre még szerencsésen megoldották, de most már többet veszíthetnek: egymást.

Véleményem a borítóról:
A legnagyobb tisztelettel mondom, hogy ez a borító borzasztó és teljesen félrevezetheti azt, aki elsőre nem olvassa el a fülszöveget. Többször is kihangsúlyoztam már, hogy az ehhez hasonló borítók engem nemhogy megfognak, de sokkal inkább taszítanak, és nem értem, hogy miért jó marketing szempontjából, ha félmeztelen pasikkal adják el a könyvet - főleg úgy, hogy a külföldi borítók között van olyan, ami sokkal inkább illik a kötethez.

A történetről és a szereplőkről:
Kylie Scott neve nem ismeretlen számomra, hiszen a Stage Dive sorozata itthon közkedveltnek számít. Igaz, az a sorozat engem nem fogott meg a fülszöveg alapján, ezért eddig nem is próbálkoztam vele, de arra mindenképp kíváncsi voltam, hogy egy gimis első szerelemből mit tud kihozni az írónő.

Edie és John története igazán különleges több szempontból is, de kezdjük már a megismerkedésükkel. Egy rablótámadás miatt a két fiatal egy őrült drogos markába kerül, ahol konkrétan az életük a tét. John lélekjelenlétének köszönhetően mindketten túlélték, de egy ilyen komoly eseményt követő rémálmok elől egyikük számára sincs menekvés.

A történetet végig Edie szemszögéből olvashatjuk, így könnyebben észrevehető, hogy a halálközeli élmény szinte alapjaiban változtatta meg a lány életét, és itt nem csak a rémálmokra és a terápiás feldolgozásra gondolok. Rájött, hogy az élet múlandó, és minden új lehetőséget igyekszik kihasználni, amit csak lehet. Eközben iskolát vált, leszámol azokkal, akik megbántották, és megpróbálja elengedni a kinézete miatti komplexusokat, hiszen vannak sokkal nagyobb és fontosabb problémák, mint pár plusz kiló. A többi fontos téma mellett szerintem ez is egy szuper gondolat, ami ösztönzően hathat a fiatalokra, pláne, hogy a legtöbb könyv főszereplője tipikus szupermodell alkat.

Az iskolaváltás miatt számos új mellékszereplő épül be a történetbe, akik valamennyire pótolják az Edie-ben keletkezett űrt - igaz, csak nagy sokára enged igazán közel magához akárkit is. Ellenben Johnnal egész hamar rájönnek arra, hogy ketten könnyebb feldolgozniuk az átélt traumát, így akarva-akaratlanul is közelebb kerülnek egymáshoz, még úgy is, hogy minden ellenük szól.


Izgalmas és komoly hangulatú történet volt ez. Őszintén meglepődtem, hogy az írónő milyen jól tálalta Edie érzelmeit és gondolatait, és azt kell, hogy mondjam, teljesen passzolnak egy korabeli lány viselkedéséhez. A cselekmény kezdetekor Edie még csak 17 éves, és joggal kezd érdeklődni a világ iránt. Meg akarja tapasztalni, milyen a lógás, a büntetés, a szerelem, a szex (nyugi, nincs minden második oldalon egy ilyen jelenet), és minden más, ami egy kamasz életében előjöhet. Általa átéltem újra ezeket az izgalmakat, és egy kicsit visszacsöppentem a gimis éveimbe. Plusz örömként éltem meg, hogy a tapasztalatai miatt egy igazi vagány csajjá vált, és a humorával számos derűs pillanatot okozott.

John karaktere egy kicsit klisésre sikerült. Ő a suli rosszfiúja, aki drogot árul, ezért a diákok tisztelik, a felnőttek pedig elítélik miatta. Természetesen az imidzsén az is dob pár fokot, hogy a megjelenése hibátlan, és bármelyik lányt megkaphatná, amelyiket csak akarja. Viszont nem csak Edie-t változtatták meg a történtek, és John igyekszik megjavulni, és eloszlatni az őt körülvevő előítéleteket. Elég klisétenger, de ebben az esetben nem zavart, mert nem A Lány miatt történt ez az egész, hanem egy ténylegesen sorsdöntő pillanat miatt.

Őszintén szólva a két főszereplőn kívül engem senki más nem fogott meg, töltelék karakternek éreztem még Edie anyját is, aki váltig állítja, hogy meg akarja óvni a lányát, de ennek ellenére egy csomó logikai baki van a viselkedésében. Edie barátnői sem jöttek át igazán, bár lehet, hogy csak azért, mert nehezen engedte közel őket magához. Úgy érzem, hogy Edie és John karakterére lett nagy hangsúly fektetve, de egy kis csiszolás igazán ráfért volna a mellékszereplőkre is.

Nem mondom, hogy tökéletes lett ez a könyv úgy, ahogy van, mert ez nem lenne igaz. Mégis megfogott, lekötött és alig vártam, hogy egymásra találjon a két fiatal. A végét egy kicsit eltúlzottnak érzem, és ráncoltam is a szemöldököm miatta, de mindent egybe véve egy elég erős történettel kezdtem ezt az évet. Már csak abban reménykedem, hogy a többi olvasmányom is ilyen jó lesz. :)

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Mindenkinek vannak erős és gyenge oldalai. Mindenki közülünk egy egyedi kis napraforgó."
  2. "– Nem baj, ha fél az ember. Csak nem szabad, hogy a félelem bármitől is visszatartson."
  3. "Hatalmas szívás szeretni valakit."
Összességében:
2021 első könyvének ezt választottam, és úgy érzem, nem is dönthettem volna jobban. 
Edie és John története nem merül ki a szokásos gimis l'amour-ban, hiszen már a megismerkedésük pillanatában komoly döntéseket kell hozniuk. Ez igazából megpecsételi a sorsukat, és habár számítani lehetett a pozitív végkifejletre, mégis drukkoltam, hogy ez a két, lelkileg megviselt tini egymásra találjon. Azt viszont ki kell hangsúlyoznom, hogy ez a borító teljesen elüt a könyvtől, szóval ez alapján ne ítéljétek meg, és adjatok neki egy esélyt, mert megéri. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése