2020. december 30., szerda

Év végi összegzés - 2020.

Sziasztok!

Elérkezett a 100. bejegyzés a blogra! Mostanában belejöttem az összegző bejegyzések írásába, ráadásul idén rengeteget olvastam, szóval gondoltam, megéri visszatekintenem az elmúlt 12 hónapra. Tavaly ez kimaradt, mert őszintén szólva akkor nem sok olyan könyv volt, amitől emlékezetessé vált volna az az év (leszámítva azokat, amikkel turnéztam), de szerencsére ez 2020-ban egészen máshogy történt.


2020 talán több kellemetlenséget tartogatott, mint amennyi örömöt, de értékelni kell a rossz pillanatokat, hogy aztán fejlődhessünk, és kiélvezhessük a jókat. Nincsenek illúzióim, tudom, hogy ha december 31-én éjfélt üt az óra, nem tűnnek el a nehézségeink egy csettintésre, de reménykedem abban, hogy ennyi rossz után már jobb dolgok is várnak ránk.


A vírus teljesen átalakította az emberek életét, és ez alól nyilvánvalóan én sem vagyok kivétel. Ódákat zenghetnék arról, hogy milyen szörnyűségeket éltem át idén, de inkább azokat az eseményeket és jeles pillanatokat osztanám meg az olvasmányélményeimen kívül, amikre rendkívül büszke vagyok. Először is hivatalosan Blogturné Klub tag lettem, aminek köszönhetően tengernyi recenziót, felkérést és nem mellesleg nézettséget is kaptam. Évekkel ezelőtt nem gondoltam volna, hogy valaha fel fognak rám figyelni, de ebből tudom, hogy jó úton járok, és esélyt kaptam tovább fejlődni, amivel élek is. Emellett leérettségiztem, felvettek magyar szakra az egyetemen, végre rávettem magam, hogy csináltassak egy tetoválást, túléltem egy hibrid oktatásos félévet és nagyjából a vizsgáimmal is végeztem. Apró örömök, amikért keményen megküzdöttem, de megérte. :)

A 2020-as év számokban:
- 105 megszerzett könyv - ebből 67 turnés/recenziós
- 75 elolvasott könyv - ebből 49 turnés/recenziós
- Nagyjából 24530 oldal
- 11 új kedvenc kötet
- 3800 követő és 122 új kép Instagramon
- 56 blogbejegyzés (ezzel együtt)
- 2 új polc, hogy elférjen ez a sok szépség :)

A 2020-as év kedvencei:
Idén sikerült kilépni a komfortzónámból, és számos zsánerbe belekóstoltam. Volt itt chick lit, thriller, pszichológia, de természetesen fantasy és romantikus könyvekből sem volt hiány. A kedvenceimből olvasási sorrend alapján írtam a listát, de ha képzeletbeli dobogót kéne készítenem ezekből a könyvekből, akkor az első helyen mindenképp a Föld és vár háza állna, őt követné A gonosz király, a harmadik pedig Az árulás csókja lenne. Ettől függetlenül a többit is teljes mértékben ajánlani tudom nektek, és remélem, sikerül felhívnom a figyelmeteket valamelyikre.
  1. J. K. Rowling: Harry Potter és a Tűz Serlege
  2. Julie Buxbaum: Három dolgot mondj
  3. Colleen Hoover: Verity
  4. Renee Ericson: More Than Water - Több mint víz
  5. Elizabeth Lim: Fénytörések
  6. Mary E. Pearson: Az árulás csókja
  7. R. S. Grey: With This Heart - Ezzel a szívvel
  8. P. Dangelico: Wrecking Ball - A romboló
  9. Mariana Zapata: Dear Aaron - Kedves Aaron!
  10. Holly Black: The Wicked King - A gonosz király
  11. Sarah J. Maas: Föld és vér háza

Remélem, számotokra is tartogatott jót ez az év a nehézségek ellenére, és bízom benne, hogy olvasás terén is remekeltetek, habár nem az elolvasott könyvek száma a lényeg, hanem az, hogy jó történeteket válasszatok. Mint ahogy mindig, most is várom a gondolataitokat hozzászólásban és Instagramon egyaránt. :)

Boldog új évet kívánok,
Fanni

2 megjegyzés:

  1. Gratulálok a 100. poszthoz, és minden jóhoz is, amit sikerült idén elérned! Arra a tetoválásra különösen büszke lehetsz. ♥
    És fogalmad sincs, mennyire örülök, hogy Az árulás csókja is helyet kapott a listádon. 🙈

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyílt titok, hogy Az árulás csókjáért te vagy a felelős, de nem bánom egy percig sem. :D Nagyon köszönöm, és boldog új évet neked!❤️

      Törlés