2021. március 14., vasárnap

Casey McQuiston: Vörös, fehér és királykék {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A Könyvmolyképző Kiadónak hála, nálunk is megjelent Casey McQuiston LMBT romantikus regénye, a Vörös, fehér és királykék, ami megnyerte a 2019-es Goodreads Choice Awards-ot romantikus kategóriában! A regény az Amerikai Egyesült Államok elnökének, Alexnek és a brit királyi herceg, Henrynek az ellenségeskedéséről, majd egymásra találásáról szól. Kövessétek blogturnénkat, és ismerd meg a történetüket!

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző
ISBN: 9789635613656
Oldalszám: 440
Fordító: Moldova Júlia
Eredeti cím: Red, White & Royal Blue
Megjelenési dátum:
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Mi ​történik, ha egymásba szeret az amerikai elnök fia és a walesi herceg?

Mikor édesanyját megválaszják az Amerikai Egyesült Államok elnökének, Alex Claremont-Diazból azonnal afféle királyi herceg lesz amerikai módra. Jóképű, karizmatikus, zseniális ―a mai fiataloknak szóló színarany a marketingcsapat kezében. Csak egyetlen gond van vele: Alex ellenségeskedése egy valódi herceggel, Henryvel az óceán túlpartjáról. És mikor a bulvársajtó kezébe jut egy fénykép Alex és Henry – a walesi trónörökös esküvőjén előadott – botrányos összecsapásáról, ez az amerikai-brit kapcsolatokra is hatást gyakorol.

A család- és államfők kárenyhítési tervvel állnak elő: megrendezik a két rivális megbékélését. Ami eleinte csak az Instagramnak szóló, megrendezett barátság, hamarosan elmélyül, és veszélyesebb lesz, mint azt akár Alex, akár Henry valaha várta volna. Hamarosan Alex azon kapja magát, hogy romantikus kapcsolatba bonyolódott a korántsem régimódi Henryvel, ami befolyásolhatja az elnökválasztási kampányt, a feje tetejére állíthat két országot, és kérlelhetetlenül felveti a kérdést: a szerelem végső soron megmentheti a világot? Miből merítsenek elég bátorságot, és lesz-e akkora hatalmuk, hogy azok legyenek, akiknek lenniük kell? Hogyan érjék el, hogy a valódi énjüket is kifejezhessék a politikai protokoll lépéseiben?

Casey McQuiston bebizonyítja ebben a könyvében, hogy a szerelem nem mindig diplomatikus.
 
Véleményem a borítóról:
Végre egy ízléses és szép borító, amin nem egy félmeztelen pasi díszeleg! Örülök, hogy megmaradt a külföldi borító, ez tökéletesen illik a történethez is.

A történetről és a szereplőkről:
Külföldön nagy sikert aratott Casey McQuiston könyve, ezért úgy gondoltam, hogy tökéletes választás lenne arra a feladatra, hogy bevezessen az LGBTQ olvasmányok világába. Olvastam már korábban olyan mellékszereplőkről, akik melegek voltak, de értelemszerűen nem azon volt a hangsúly a történetekben.

Alex és Henry esete nem egyszerű; mindketten egy világhírű család tagjai, így elkerülhetetlen, hogy találkozzanak. Kezdetben ellenségekként és vetélytársakként tekintenek egymásra, ezért sosem sült ki semmi jó abból, ha őket összeeresztették. Már a történet elején katasztrófába torkollik a találkozásuk, ami megadja a kötet alaphangulatát. A viccesebbnél viccesebb jelenetek váltakozása könnyedebbé teszi az amúgy komolynak nevezhető cselekményt.

Belegondoltatok már, hogy milyen következménye lenne annak, ha kiderülne, hogy a royal család egyik tagja meleg? Nem? Én sem. Ellenben Henry és Alex tökéletesen tisztában vannak azzal, hogy a közöttük szép lassan kibontakozó románc hosszútávú fennmaradásának esélye gyakorlatilag egyenlő a nullával, mégis úgy vélik, megéri kockáztatni egymásért.

Az alapötlet szerintem kifejezetten egyedi, és a megvalósítás is tökéletes. A kötet egy kerek egész történetet mesél el, nincs szükség további magyarázatra. Azonban a végkimenetelhez elvezető út nem mondható simának, és most nem csak a szereplők előtt álló nehézségekre gondolok.

A karakterek kedvelhetőek, a sztori gyorsan haladós, nem voltak olyan fejezetek, amiket untam volna, és úgy gondolom, hogy az írónő eléggé beletemette magát a témába ahhoz, hogy a valóságnak megfelelő képet tárjon elénk, mégis úgy érzem, hogy több apró sebből vérzik a történet. Lehet, hogy másoknak ezek a dolgok fel sem tűnnek, szóval csak a saját tapasztalataimat és érzéseimet tudom megosztani veletek.


Először is rengeteg, nem helyénvaló káromkodás van a kötetben. Nem vagyok álszent, többször is megjegyeztem már, hogy én is tudok úgy beszélni, mint egy kocsis, ha olyan kedvem van, de ami sok, az sok. Alex egy kifejezetten intelligens karakter, de az állandó csúnya beszédből azt szűrtem le, hogy az író így akarja kihangsúlyozni a férfiasságát és keménységét - ami megjegyzem, nem sikerült, nekem Henry sokkalta szimpatikusabb volt a választékos beszédével. Úgy gondolom, hogy ez a fordításon csúszhatott el, habár tudom, hogy az angol verzióban is sokszor előkerül a "fuck" szó, de az mégsem olyan kemény, mint egy-egy fordítása. Szerintem kétoldalanként belefutottam egy csúnya szóba, és ez egyáltalán nem nyerte el a tetszésemet.

Emellett még egy gondolat kikívánkozik belőlem. Semmilyen könyvben sem vagyok oda a halmozott erotikus jelenetekért, de ebben a könyvben ez az érzés csak fokozódott bennem. Egyrészt erről tehet a jelenetek mennyisége, ami nekem már tényleg nagyon-nagyon sok volt, másrészt annyira kínosan voltak leírva ezek a részek, hogy legszívesebben kiradíroztam volna őket, ha megtehettem volna. Nem találtam bennük igazi, mély érzelmeket és mindent elsöprő szerelmet, sokkal inkább az állatias ösztöneik nyilvánultak meg, és ezzel nem tudtam azonosulni.

Ha mindent összevetek, akkor elmondhatom, hogy élveztem a könyvet és izgatottan vártam, hogy pozitív kimenetele legyen a történetnek. A cselekmény izgalmas, összetett és jó pár csavar várja az olvasókat. Nekem nem volt tökéletes élmény, de örülök, hogy nem hagytam ki.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "– Szerintem ez fantasztikus – véli Nora. – Esküdt ellenségek, akik kénytelenek békét kötni, hogy a két ország közötti feszültséget elsimítsák. Tisztára shakespeare-i."
  2. "Talán egynél több álom is működhet az életedben, vagy nem csak egyféle út vezethet el oda."
  3. "Nem jutott még eszedbe, hogy esetleg több út is állhat előtted, mint amin elindultál? Hogy eljuss oda, ahova akarsz, és megváltoztasd a világot, amennyire csak lehet?"
Összességében:
Kíváncsian vágtam bele Alex és Henry történetébe, hiszen ez volt az első olyan olvasmányom, amelynek a középpontjában LGBTQ szál van. Úgy gondolom, jó döntés volt, hogy ez a kötet ismertette meg velem a zsánert, hiszen egyszerre humoros és komoly a történet. Ennek ellenére voltak olyan momentumok, amikor kínomban már a fejemet fogtam - gondolok itt például a túltolt káromkodásra -, és ez jócskán elvett az élményből. Nem bántam meg, hogy elolvastam, és remélem, hogy sokan rátalálnak majd erre a könyvre.


Nyereményjáték:

Alex az Amerikai Egyesült Államok elnökének a fia, Henry pedig egy brit király herceg, így mostani játékunk is királyi vérekről és elnökgyerekekről fog szólni! A feladatotok egyszerű: ki kell találnotok, hogy ki szerepel az adott állomás képén!

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A kép:

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
12 - Veronika's Reader Feeder
14 - Fanni's Library
16 - Sorok között
18 - Csak olvass!
20 - Könyvvilág
22 - Dreamworld (kedvcsináló idézetek)
24 - Hagyjatok! Olvasok! 
26 - Angelika blogja
28 - Hagyjatok! Olvasok! (borítómustra)
30 - Readinspo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése