2021. szeptember 7., kedd

Shey Stahl: Revel {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

Vajon egy rockisten beleszerethet a pophercegnőbe?
A Könyvmolyképző kiadónál nemrég megjelent romantikus, erotikus New Adult regényben bizony megtörténik a lehetetlen: a rock fenegyereke, Revel Slade szeme megakad a szűzies stílusú popénekesnőn, Taylan Ash-en! Tartsatok bloggereinkkel Shey Stahl új regényének blogturnéján, és ne feledjétek, hogy a turné végén egy szerencsés olvasónk meg is nyerheti a könyvet!

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző
ISBN: 9789634573395
Oldalszám: 424
Fordító: Varga Petra
Eredeti cím: Revel
Megjelenési dátum: 2021. 08. 17.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Nagyot zuhant, és ezúttal nem tudtam elkapni.
Mindenki ismeri Revel Slade nevét. Ismerik annyira, hogy féljenek tőle. Nem merészkednek közel hozzá, hiszen a srác a pokol tüzének parancsolója, aki hamuvá éget mindenkit, és még élvezi is a lángok játékát.
A gondolataimban is ott kísért. Akkor mégis miért utazom el vele?
Mert nem vagyok normális. Ez az oka.
Én, Taylan Ash, a pophercegnő, beleszerettem a rockkirályba. Magába az ördögbe. Gyerekkorodban tündérmeséken nősz fel, amik szerint vár rád valahol a Szőke Herceg; de elfelejtik megemlíteni a gonoszt – a rejtőző szörnyeteget. Nem figyelmeztetnek, hogy a csábos szem és az a dohányfüstös tüdő álcája mögött mi rejtőzik.
Elvakított a szenvedély, így nem láttam, mi történik, amíg már nem volt visszaút. Amikor kikerültem a bűvköréből, nem maradt belőlem semmi.
Ő nem fog belém szeretni.
Kizárt.
Esélyem sincs.
Micsoda ostoba ötlet, hogy belém szerethet!
De mégis megtörtént.

Véleményem a borítóról:
Sekélyes dolognak tűnhet, de teljesen megfogott a borító annak ellenére, hogy állandóan azt mondom, hogy nem szeretem, ha félmeztelen pasik szerepelnek a könyveken. Most valahogy a hangulat mégis magával sodort, és tudtam, hogy erre szükségem van, nekem olvasnom kell.

A történetről és a szereplőkről:
Igazság szerint nagyon meglepődtem azon, hogy idén több Rubin Pöttyös könyvet olvastam eddig, mint Vörös Pöttyöset, pedig eddig ez az arány pont, hogy fordítva volt. Korábban sosem éreztem azt, hogy egy hullámhosszon lennék ezekkel a könyvekkel a túlzott erotika miatt, de szerencsére most már egészen rá tudok érezni arra, hogy mi a nekem való, és mi az, ami a túlzás kategóriába esik. Sajnos vagy sem, a Revel nekem az utóbbi eset, de nem feltétlen a 18+-os jelenetek miatt.

Te kibírnád több hónapig a legfőbb ellenségeddel összezárva? Én biztosan nem. Hasonló gondolatok jártak Taylan fejében is, mikor bevállalt egy hosszú turnét a Revved rockbandával. A banda feje, Revel korántsem egy egyszerű pasas, a legapróbb dolgokba is képes belekötni, ráadásul minden alkalmat megragad arra, hogy Taylant megszégyenítse és/vagy kellemetlen helyzetbe hozza. A négy évig tartó huzavona akár katasztrófába is torkollhat a turné alatt, de persze a legtöbb romantikus könyvet olvasó könyvmoly tudja, hogy a legjobb szerelmes sztorik alapja az "ellenségekből szeretők" vonal.

A turné során Revel és Taylan valami csoda folytán egyre közelebb kerül egymáshoz, pedig minden jel arra utal, hogy Taylan nagyon megsínyli majd ezt a se veled-se nélküled kapcsolatot. A színpadon és a backstage-ben is a tetőfokára hág a feszültség a pophercegnő és a rocksztár között, az indulatok sok esetben mégis elfojtva maradnak. Nagy meglepetésemre jócskán a könyv fele után érkeztünk el az első erotikus jelenethez, ám bosszantó módon az azt megelőző több száz oldalról csak csöpögnek a megalázó gondolatok, köszönhetően Revelnek. Alapból sem vagyok oda az ilyen szinten nyers és szókimondó pasikért, de mikor egy mikrofonra is simán begerjed Taylan jelenlétében, az azért nekem már a túlzás kategóriába esik.


A cselekményt két szemszögből ismerhetjük meg. A női főszereplő Taylan, aki egy igazi kis buborékban tartott pophercegnő; nincsenek saját döntései, mindent az apja határoz meg az imidzsétől kezdve a zenéin át a ruhájáig. Ebből kifolyólag számomra abszolút papírmasékarakternek számított már kezdettől fogva, akinek egy pasira - vagy inkább egy kiadós szexuális élményre - van szüksége ahhoz, hogy kieressze a valódi énjét. Nekem már a való életben is furcsa azt látni, hogy valaki száznyolcvan fokos fordulatot vesz egy kapcsolat miatt, könyvben pedig még szánalmasabbnak hatott. Érthető volt Taylan motivációja, miszerint meg akarta találni önmagát, de nem a legjobb módot választotta erre.

Revelről már említettem egy-két dolgot, amelyek baromira nem voltak szimpatikusak benne. Igaz, azt kihagytam, hogy keményen alkohol- és drogfüggő, ezen okokból kifolyólag pedig sok esetben el tudja veszíteni a fejét. Revel kiszámíthatatlan, veszélyes, és már-már őrült, de mikor felfedi a mélyen eltemetett sebeit, vagy engedi, hogy megcsillanjon az igazi énjének egy-egy darabja, akkor lehetetlenség nem szimpatizálni vele. Azt nem mondom, hogy megkedveltem, mert rendszeresen csinált valami otromba hülyeséget, de teljesen ellenszenves sem volt. Tekintve, hogy Taylan mennyire semmilyen volt, Revel vitte el a hátán a történetet - már amennyire tudta.

Sajnos Revel tökéletlensége és Taylan szürkesége mellett több, jelentősebb problémám is volt a történettel. Az unszimpatikus karakterek nem jelentenek egyet a silány cselekménnyel, de mikor a kettő együtt párosul, az aggodalomra ad okot. Fogalmam sincs, hogy a magyar fordítás lett-e ilyen silány, vagy alapjában véve is problémás a gondolatmenete az írónőnek, de több esemény is összecsúszik, keveredik és érthetetlenné válik a fejezetek előrehaladtával. Több esetben is olyan érzésem volt, mintha mondatok maradtak volna ki egy-egy helyen, mert érthetetlen és zavaros leírásokkal, gondolatokkal találtam szembe magam.

A legfőbb kérdésetek gondolom most az, hogyha ennyi negatívumot soroltam fel róla, akkor mégis miért olvastam végig? Őszintén? Én sem tudom. Magával ragadott a koncertek hangulata, a zene szeretete, és a remény, miszerint valami csoda folytán egymás mellett kötnek ki a szereplők. Megvolt a maga mélysége a könyvnek, hiszen keményebb témák is bemutatásra kerültek, mint például a korábban említett függőség, amely pusztító hatása figyelemfelkeltő lehet mindenki számára. Emellett a főszereplők között működött a kémia, sokkal kedvelhetőbbek voltak együtt, mint külön-külön. Szóval nehéz helyzetben vagyok ezzel a könyvvel, mert tetszett is, meg nem is, de utálni semmiképp sem utálom.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "– A legnagyobb öröm az életben megtenni azt, amire az emberek nem tartanak képesnek."
  2. "A legjobb dolgokat az életben nem tervezzük előre. Pont a kiszámíthatatlanság miatt olyan jók."
  3. "Megbocsátok, de nem felejtek."
Összességében:
Igaz, viszonylag sok Rubin Pöttyös könyvet olvasok, de kifejezetten válogatós vagyok ilyen téren. Most viszont, mikor megláttam a borítót, nem is gondolkodtam azon, hogy nekem való-e a könyv, de utólag úgy vélem, ezt át kellett volna gondolnom.
Több ponton is csalódtam a kötetben. A női főszereplő, Taylan őszintén szólva a legkevésbé sem volt érdekes, ezt mondjuk valamennyire kompenzálta Revel nyerssége és vadsága, de egy karakter nem tudja elvinni a hátán az egész történetet - pláne, ha sok esetben visszataszítóan viselkedik. A történetvezetés is bajos volt néhol, sokszor olyan érzésem támadt, mintha mondatok maradtak volna ki a könyvből, ezzel értetetlenné téve egy-egy eseményt és leírást. Mindezek ellenére mégis vonzotta a figyelmemet a cselekmény, habár pontosan nem tudnám megmondani, hogy miért... Talán csak a remény hajtott előre, mert bíztam abban, hogy két ennyire különböző karakterre is várhat egy közös, boldog végkifejlet.


Nyereményjáték:

A történetben fontos szerepet játszik egy bizonyos zenei díj, így úgy döntöttünk, hogy az egyes állomásokon is olyan zenészekkel találkozhattok, akik már vittek haza Grammy-díjat! A feladatotok az, hogy kitaláljátok az egyes állomásokon szereplő zenészek és zenekarok nevét, és beírjátok a rafflecopter dobozba!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A zenekar:

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
09. 01. - Hagyjatok! Olvasok! (kedvcsináló idézetek)
09. 03. - Könyvvilág
09. 05. - Szaffi polca
09. 07. - Fanni's Library
09. 09. - Kelly és Lupi olvas
09. 11. - Szaffi polca (zenés extra)
09. 13. - Hagyjatok! Olvasok!
09. 15. - Sorok között

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése