2021. szeptember 5., vasárnap

Julia Quinn: Esküvő lesz {Értékelés}

Sziasztok!

Új hónap, új Bridgerton könyv! Augusztus utolsó olvasmányának Gregory történetét választottam, amivel lezárult a Bridgerton család sorozat fő szála, már csak a spin-off rész van hátra. Innen is köszönöm a GABO kiadónak a recenziós példányt!

Adatok:
Kiadó: GABO
ISBN: 9789635660780
Oldalszám: 424
Fordító: Bozai Ágota
Eredeti cím: On the Way to the Wedding
Megjelenési dátum: 2021. 07. 09.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Gregory Bridgerton ismerősei közt egyedüliként hisz az igaz szerelemben. Meg van győződve arról, hogy ha megtalálja álmai asszonyát, azonnal tudni fogja, ő az igazi. Pontosan ez történt. Csakhogy…
Nem ő volt az igazi. Sőt, a megtalálni vélt igazi, Miss Hermione Watson más férfiba szerelmes. Legjobb barátnője, a talpraesett Lady Lucinda Abernathy azonban mindenképpen meg akarja menteni Hermionét egy katasztrofális frigytől, ezért segítséget ajánl Gregorynak, hogy elnyerje Hermione szívét. Ám Lucy a nagy segítség közepette szerelmes lesz. Gregoryba! Csakhogy…
Lucy jegyben jár. Nagybátyja nem hajlandó engedélyezni a jegyesség felbontását, azok után sem, hogy Gregory észhez tér és rájön, Lucy, az okos, bájos mosolyú Lucy dobogtatja meg a szívét. És most, útban az esküvőre Gregorynak mindent kockára kell tennie azért, hogy amikor a hitvesi csókra sor kerül, csak ő álljon az oltárnál Lucinda mellett…

A Bridgerton-sorozat meglepő végkifejlete a páratlan Julia Quinn tollából.

Véleményem a borítóról:
Kérdés nélkül ez az egyik legszebb borító a sorozatban. Annyira szép és letisztult ez a fehéres árnyalat, ráadásul a borítón szereplő hölgy pontosan átadja, hogy milyen is egy igazi menyasszony, teljesen passzol a cselekményhez.

A történetről és a szereplőkről:
Azt gondoltam, hogy nincs jobb dolog annál, mint hogy az augusztust egy Bridgerton-könyvvel zárjam, de meglepő módon tévedtem. Januárban vetettem bele magam Julia Quinn sorozatába, és a rendszeres olvasóim megmondhatják, hogy azóta csak áradozni tudok a könyveiről, de azt hiszem, most elérkeztünk a mélypontra.

Már korábban is éreztem, hogy a kezdeti lendület kezd elfogyni. Nyilván ez várható egy nyolc részes sorozatnál, így nem is néztem túl kritikus szemmel azokra a könyvekre. Élvezhetőek voltak a maguk módján, sőt, nem egyszer elérzékenyültem rajtuk, de valahogy kevésbé érintettek meg, mint az első négy kötet. Ezzel nincs is baj, mert ennek ellenére is kitüntetett helyet foglal el a szívemben a sorozat, viszont nem gondoltam volna, hogy pont az utolsó rész fog ekkora csalódást okozni - bár még mindig jobb, mintha a sorozat közepén történt volna ez a törés, mert akkor elgondolkodtam volna a folytatáson.

Gregory hasonlít egy kicsit Francescához; sokszor emlegették, néha fel is bukkant, de sosem volt rivaldafényben. Kevés szerep jutott neki korábban, hiszen fiatal volt, ezért nem valami figyelemfelkeltő jellem. Nagy meglepetésemre a tagadhatatlan Bridgerton-külső mögött egy ízig-vérig romantikus alkat rejtőzött, aki hisz az első látásra szerelemben.


Gregory egész életében arra vágyott, hogy meglássa A Nőt, akit aztán feleségül vehet, majd boldogan élnek, míg meg nem halnak. Ez egy eléggé idilli elképzelés, de mind tudjuk, hogy sem az élet, sem Julia Quinn könyvei nem ilyen egyszerűek. Amint Gregory meglátja A Nőt, akitől tényleg első pillantásra eláll a lélegzete, tudja, hogy ő bizony feleségül fogja venni a fiatal Hermione-t, csak azt nem vette számításba a szóban forgó férfi, hogy Hermione szíve már foglalt.

A női főszereplő, Lucy és Hermione már évek óta barátnők, már-már testvérek. Hermione tipikusan az a lány, aki minden férfit lehengerel a kinézetével és a kedvességével, Lucy pedig a háttérben segít egy-egy vállalkozó férfiegyénnek megnyerni Hermione kegyeit. Sajnos a segítő szándékú lányt maximum ennyi figyelemre méltatják, senki sem kíváncsi arra, hogy vajon ő mennyire érdekes egyéniség, pedig az, szerintem sokkal inkább, mint Hermione.

Sok könyv és film alapjául szolgál ez a felállás, az olvasmányaim során többször is szemtanúja lehettem hasonló eseteknek. Szívszorító érzés olvasni róla, hiszen jómagam is tapasztaltam már, hogy milyen érzés csak egy jó fej segítőnek lenni, aki nem kap semennyi figyelmet. Lucy kifejezetten jólelkű és segítőkész barátnő, így még inkább sajnáltam őt a kialakult helyzet miatt, de szerencsére az írónő igazán mesés befejezést talált ki a lánynak.

Ha rangsorolnom kellene a könyvekben szereplő párosokat, egyértelműen Gregory és Lucy kerülne az utolsó helyre. Nagyon sajnáltam, hogy nem fogtak meg annyira, mint vártam, ráadásul az epilógus is sutácskára és bosszantóra sikeredett. Úgy gondolom, hogy a róluk alkotott véleményemen az És boldogan éltek kötet sem fog változtatni, de ez még a jövő zenéje.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Viselkedj úgy, mint egy királynő, és talán úgy is bánnak veled."
  2. "– Szeretem, ha igazam van. Ettől sokkal kényelmesebb az élet."
  3. "Titokzatos teremtmények a nők. Ha meg tudnák tanulni, hogy pontosan azt mondják, amit gondolnak, a világ sokkal egyszerűbb lenne."
Összességében:
Miután megismertem az összes Bridgerton-testvért, kimondhatom, hogy Gregoryt szerettem a legkevésbé. Ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem tetszett az utolsó kötet, de érezhető, hogy veszített a kezdeti lendületből a sorozat. A legfiatalabb Bridgerton-fivér helyett szerintem inkább Lucy volt az, aki miatt valamennyire élvezhető volt ez a rész, de mindkét karaktert furcsának éreztem, nem olyanok, mint az előző kötetekben szereplő párosok. Kicsit csalódtam, ráadásul ez az epilógus szerintem katasztrófa lett, de remélhetőleg a kiegészítő kötet majd valamennyire segít enyhíteni a bennem kavargó negatív érzéseken.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése