2022. augusztus 16., kedd

Jennifer Lynn Barnes: Az örökség ára {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

Az Animus Kiadó kistestvére, azaz a Lampion Könyvek égisze alatt jelent meg Jennifer Lynn Barnes az Örökösök viadala sorozatának várva várt folytatása. Tartsatok velünk és a Blogturné Klub bloggereivel, akik mesélnek Az örökség ára című folytatásáról. A turné végén neked is lehetőséged van megnyerni a regény egy példányát, ha te is ügyes vagy a szórejtvényekben, mint regények főszereplője, Avery! Nyomozásra fel!

Adatok:
Kiadó: Lampion Könyvek
ISBN: 9789636140380 
Oldalszám: 384
Fordító: Bottka Sándor Mátyás
Eredeti cím: The Hawthorne Legacy
Megjelenési dátum: 2022. 04. 25.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:

Alig egy hét telt el a villában tett sokkoló felfedezés óta, és Avery semmivel sem jutott közelebb a megfejtéshez, hogy miért hagyta rá az öreg milliárdos, Tobias Hawthorne a vagyonát. A DNS-teszt bebizonyította, hogy a lány nem vérrokon, a jelek mégis arra utalnak, hogy sokkal szorosabb szálak fűzik a rejtélyes családhoz, mint hitte.

Avery próbál kizárólag a rejtély megoldására összpontosítani, de nem könnyű tiszta fejjel gondolkodni, amikor a két szívdöglesztő Hawthorne testvér, Grayson és Jameson egyre jobban beférkőzik a bizalmába, és ez talán kockázatosabb, mint a folyamatosan rá leselkedő veszélyek.


Véleményem a borítóról:
Tudtam, hogy az első részhez hasonlóan ez is mesés külsőt fog kapni, és milyen igazam lett! Remekül mutat egymás mellett a két kötet, de persze külön-külön is tetszetősek és mutatósak.

A történetről és a szereplőkről:
Egy év elteltével visszacseppenhettem Jennifer Lynn Barnes sorozatába, ami rámutat arra, hogy a lehetetlennek tűnő álmok nagyon is lehetségesek. Az első részben megismerkedtünk Averyvel, aki derült égből villámcsapásként egy hatalmas, szinte kimondhatatlan vagyont örökölt az általa ismeretlen Tobias Hawthorne-tól. Pletykák, támadások és gyilkossági kísérletek célpontjává vált a tizenéves örökösnő, ráadásul a Hawthorne-családba beilleszkedni a legkevésbé sem egyszerű...

Az első könyv legvégén azt hittem, hogy nagyjából megoldódott az Avery öröklésének okát körülvevő rejtély, de sejthettem volna, hogy nem ilyen egyszerű a helyzet, hiszen Hawthorne-okról van szó. Fejezetről fejezetre újabb és újabb titkok és teóriák ütötték fel a fejüket, én pedig sokszor csak kapkodtam a fejem. Azt hiszem, Barnes beleesett a túlírtság csapdájába, mindig újabb vonalakat és még több szereplőt hozott a történetbe, ami a meglátásom szerint felesleges volt.


Tulajdonképpen olyan érzésem volt olvasás közben, mintha a Papír hercegnőt vegyítette volna az írónő A hazudósokkal. Drámában, felfedezésre váró rejtélyekben és érzelmekben nincs hiány - bár nem tudom, hogy ez mennyire előnyös. Az biztos, hogy olvasás közben résen kell lenni, mert ha elkalandozik az ember figyelme, könnyen átlépheti a nüansznyi, de roppant fontos információmorzsákat.

Kicsit olyan volt, mintha én is nyomozhattam volna Averyvel és a fiúkkal. Tekintve, hogy a lány szemszögéből olvashatjuk a történetet, ő került hozzám a legközelebb, de nem állítom, hogy ő a valaha volt legjobb YA-karakter. Az első kötethez képest mutat jellemfejlődést, olyan, mintha felnőtt volna a szerepéhez, de borzalmas, hogy a szerelmi háromszögből még mindig nem tud kilépni. Remélem, lassan lecsillapodnak a kis tinihormonjai, mert nem bírom az ilyen típusú történeteket, még akkor sem, ha nem ez a leghangsúlyosabb része a kötetnek.

Azt hiszem, egy átvezető résznek jó volt ez a könyv az első és a harmadik között. Tény, hogy a sorozat elnyújtott, és szerintem két könyvben is meg lehetett volna ezt írni a felesleges részek kihagyásával, de legalább tovább maradhatunk a Hawthorne-fiúk körében. Kicsit csalódtam, mert azt hittem, hogy az elsőhöz hasonlóan ez a rész is a kedvencemmé fog válni, de lehetett volna sokkal rosszabb is.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "– Mindannyian döntéseket hozunk nap mint nap, és ezek a döntések befolyásolják a többi ember életét. A hatásuk olyan, mint egy hullám, ami végigfut az egész világon. Minél nagyobb az ember hatalma, annál nagyobb hullámot vetnek a tettei."
  2. "Már megtanultam a trükköt: akit elhagynak, nem engedheti meg magának, hogy vágyakozzon azután, aki elment."
  3. "Csak szólok, hogy nincs fegyverem. A szarkazmusomon kívül. De azzal ölni tudok."
Összességében:
Az első részhez hasonlóan ez is hamar magába szippantott. Annyira könnyed Barnes stílusa, hogy csak sodródtam a történettel, fel sem tűnt az idő múlása. A kellemesen rövid fejezetek mindig valamilyen csattanóval értek véget, ezért nem nagyon tudtam letenni huzamosabb időre a könyvet, a nagy részét egy ültő helyemben olvastam el. Igaz, néha fogtam a fejem az újabb és újabb drámai húzások miatt, amelyek egy brazil szappanoperában is megállták volna a helyüket, ráadásul a végére már nagyon túl lett bonyolítva a cselekmény. Egyes mellékszereplők csak úgy, különösebb jelentőség nélkül voltak, mint a bábok, ez pedig feszélyezett, mert nem szeretem a papírmasé karaktereket. A számtalan fejtörő és rejtvény valamennyire kárpótolt ezekért a negatívumokért, és természetesen kíváncsi vagyok, hogy alakul majd Avery sorsa a harmadik részben.
Jó tanács: ha lehet, egymás után olvasd a részeket, mert itt minden apró, elhintett dolognak jelentősége van!


Nyereményjáték:

Avery az örökségével együtt kap egy NFL csapatot is, így mostani játék is ehhez kapcsolódik. Minden blogon találsz néhány betűt egy-egy hiányzó NLF csapat nevéből. A te dolgod az lesz, hogy beírd a helyes csapatneveket a Rafflecopter doboz megfelelő sorába. Készen állsz a játékra? Aki az összes helyes csapatot eltalálja megnyerheti Jennifer Lynn Barnes Az örökség ára című regényét.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A csapat: H_ _ s_on Tex_ _s
08.16. Fanni's Library
08.18. Readinspo
08.20. Könyv és más

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése