2022. november 16., szerda

Colleen Hoover: Minden tökéletesed {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A Könyvmolyképző Kiadó jelentette meg Colleen Hoover: All Your Perfects - Minden tökéletesed című regényét. Talán nem is létezik tökéletes házasság, de ha két ember igazán szereti egymást, meg kell küzdeniük  a nehézségekkel, nem adhatják fel. Kövesd végig az állomásokat  és a játék megfejtéséért cserébe esélyed lesz megnyerni a könyvet a kiadó felajánlásában.

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
ISBN: 9789635974252
Oldalszám: 304
Fordító: Sándor Alexandra Valéria
Eredeti cím: All Your Perfects
Megjelenési dátum: 2022. 11. 08.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Egy rég elfelejtett ígéret képes lehet megmenteni a kapcsolatot?
Quinn és Graham tökéletes szerelmét veszélybe sodorja a tökéletlen házasságuk. Az évek során felgyülemlett emlékek, a hibák és a titkok már eltaszítják őket egymástól. Az egyetlen dolog, ami megmentheti őket, éppen az lehet, ami a szakadék szélére sodorta őket.
A Minden tökéletesed egy elgondolkodtató regény egy párkapcsolati gondokkal küzdő párról, akiknek múltbéli ígéreteken múlik a jövője. Szívszaggató, letehetetlen olvasmány.
Az év legfelkavaróbb szerelmi története – lehet-e együtt tökéletesen boldog két tökéletlen ember?
Add át magad a sodrásának!

Véleményem a borítóról:
Ehhez a könyvhöz szerintem nem készült rossz borító. Különleges, a színei nem tolakodóak, az összhang pedig tökéletes.

A történetről és a szereplőkről:
Egy nagyon kedves könyvmoly, Vivi (@the.bookish.koala) által került hozzám ez a kötet angolul - innen is nagyon köszönöm ❤️ -, és szinte már a megérkezése napján belevetettem magam az olvasásba, vele párhuzamosan pedig magyarul is olvastam, de bevallom, nekem az angol szöveg sokkal nyerőbb volt. Ennek nincs különös oka, szimplán jobban szeretem az eredeti szövegeket.

Eleinte nem is tudtam, hogy mit várjak ettől a könyvtől. Abban biztos voltam, hogy nem lesz egyszerű menet, elvégre CoHo-ról van szó, aki a kegyetlen, szívszorító történetek koronázatlan királynője.Természetesen a megérzéseim nem csaltak, valóban erről volt szó most is, de egy teljesen más szinten, mint eddig - rám legalábbis sokkal durvábban hatott, mint az eddigi művei, pedig jó pár regényét olvastam már.

Főszereplőink Quinn és Graham, akiknek a történetét és kapcsolatát két idősíkon keresztül ismerjük meg. Már a megismerkedésük pillanata is jellegzetes; Quinn épp a szerelméhez tart, amikor belebotlik Grahambe - aki szintén ugyanoda tart. Hamar kiderül, hogy Quinn párja és Graham barátnője kavarnak és most lelepleződtek. Ez hatalmas törés mindkét főszereplőnk számára, de enyhíti a sokkot az, hogy mindeközben együtt élik át ezt a szörnyűséget. A sorsuk akaratlanul is összefonódott, de az igazi megpróbáltatások még csak ezután jönnek.


Jó pár év elteltével betekinthetünk Quinn és Graham jelenébe, amely egy teljes mértékben diszfunkcionális, halálra ítélt házasság. Quinn nézőpontjából olvashatunk az eseményekről, és meg kell mondjam, nagyon depresszív hangulata van ezeknek a fejezeteknek. Eleinte képtelen voltam megérteni, hogy a korábbi csupaszív, folyton vidám és érezhetően szerelmes párból hogy válhattak ilyen... személytelenné. Mintha csak lakótársak lennének. Sajnos ez a probléma többször fordul elő, mint gondolnánk, de csak kevesen vallják be akár maguknak, akár a társuknak, hogy magányosan érzik magukat még akkor is, ha életük szerelme velük egy légtérben tartózkodik.

Nem sokat kell várni arra, hogy kiderüljön, mi okozza ezt a gyászos hangulatot Quinnék otthonában. A családalapítás egyre elérhetetlenebb álomnak tűnik a nő számára, aki teljes depresszióba süllyed ennek köszönhetően. Grahamre már-már csak spermadonorként tekint, a lehető legkevesebb és legalapvetőbb interakcióra szorítkozik a férfit illetően, pedig ekkor már több éve házasok. Sajnos Quinn így védekezik az újabb és újabb csalódások ellen, és habár látja, hogy nem túl egészséges a kapcsolatuk, mégsem tud kilépni az ördögi körből, hogy pozitív irányba terelje a házasságukat.

Végtelenül szomorú és elkeseredett voltam olvasás közben. Végig elszorult torokkal és egyre kevesebb pozitív érzéssel haladtam a könyvvel. Abban az értelemben teljesen átlagos ez a történet, hogy nincsenek benne irreális események, állandó monumentális viták, családon belüli erőszak vagy egyéb kegyetlenségek, mégis pont ezért ütött nekem nagyot. Bárki lehetne Quinn és Graham, még akár te vagy én is, és borzasztó belegondolni, hogy ez a könyv létező pároknak a mindennapjait írja le. Nemcsak sajnáltam őket, hanem féltem (és félek) is attól, hogy egyszer rám is ez a sors vár. Szerintem ettől lassabb, lelket gyötrőbb halál nincs egy pár számára. Megszakadt értük a szívem és komolyan nem tudtam elképzelni, hogy ennek lehet pozitív végkimenetele is.

Olyan gyorsan ugrott a kedvenc könyveim listájára ez a kötet, mint a huzat. Szinte állandóan bőgtem rajta, de nem tudtam abbahagyni. Tetszett a realitása, a stílusa, a karakterek közötti dinamika, az egymásra találás, a végkifejlet... Nem tudnék egy rossz momentumot sem mondani, ez egyszerűen így volt tökéletes és helyénvaló. Azt viszont szeretném megjegyezni, hogy ez a könyv talán még nagyobb érzelmi intelligenciát és érettséget igényel, mint Hoover többi műve. A cselekmény nem pattogós, sokkal inkább a lelki folyamatok kerülnek előtérbe, amelyek hihetetlenül fontosak. CoHo megint darabokra törte a szívem, de biztos vagyok benne, hogy még sokszor újra fogom olvasni ezt a kötetet.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Ha csak a hibáidra világítasz rá, akkor elhalványul minden tökéletesed."
  2. "Ha egy tudós megfejtené, hogyan hozható összhangba az agy és a szív, akkor nem sok szenvedés maradna a világban."
  3. "A baj csak az, hogy a szerelem és a boldogság nem jár kéz a kézben. Egymás nélkül is léteznek."
Összességében:
Szokták mondani, hogy a sors írja a legfájdalmasabb történeteket... nem. Ezeket Colleen Hoover írja.
Ennyi fájdalmat már régen éreztem olvasás közben. Annyira mélyen szomorú voltam, mintha legalábbis az én párkapcsolatom haldoklásáról lenne szó.
Sírtam. Többször is.
Mélyen átéreztem Quinn szenvedését, teljesen átjárta a lelkemet az a kilátástalanság, amely évek óta kísérti őt. Érzelmileg teljesen kimerített ez a regény, de biztos, hogy nagyon sokszor le fogom emelni a polcról, mert annak ellenére, hogy fájt, és úgy gyomorszájon vágott, mint még soha semmi, nem tudtam letenni.
Az érzelmek színes skáláját végigjártam a regény során, de úgy gondolom, megérte. Nem számítottam arra, hogy ekkora kedvencet avatok ezzel a kötettel. Hoover még mindig meg tud lepni, és képes időről időre darabokra törni a szívem, de én ezt cseppet sem bánom.


Nyereményjáték:

Colleen Hoover idézetekkel játszunk! Minden állomáson egy klassz idézet vár rátok, fejtsétek meg melyik könyvben szerepel, és írjátok be a rafflecopter doboz megfelelő sorába.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Az idézet: “Mindenki követ el hibákat. Az ember jellemét nem a hibái határozzák meg, hanem az, hogy tanul-e ezekből a hibákból, vagy csak kifogásokat keres rájuk.”

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
11.07 Readinspo
11.10 Kelly és Lupi olvas
11.13 Dreamworld extra
11.16 Fanni’s Library
11.19 Csak olvass! extra
11.21 Sorok között
11.24 Dreamworld
11.27 Csak olvass!
11.30 Veronika’s Reader Feeder

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése