2022. november 10., csütörtök

Stephanie Garber: Volt egyszer egy összetört szív {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

Stephanie Garber Caraval című sorozata világszerte elrabolta az olvasók szívét. A Kolibri Kiadó jóvoltából végre magyarul is olvashatjuk az írónő legújabb regényét, a Volt egyszer egy összetört szívet, mely a Fenséges Északra kalauzolja a rajongókat. Tartsatok velünk, ismerjétek meg Evangeline és Jacks közös történetének kezdetét, és vigyétek haza a kiadó által felajánlott nyereménykönyvet.

Adatok:
Kiadó: Kolibri
ISBN: 9789634378877
Oldalszám: 376
Fordító: Sepsi László
Eredeti cím: Once Upon a Broken Heart
Megjelenési dátum: 2022. 09. 26.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Mit tennél meg azért, hogy boldogan élj, míg meg nem halsz?
Amióta az eszét tudja, Evangeline Fox hisz az igaz szerelemben és abban is, hogy a szerelmi történetek boldog véget érnek… amíg meg nem tudja, hogy élete szerelme valaki mást készül feleségül venni.
Az összetört szívű Evangeline kétségbeesetten szeretné megakadályozni az esküvőt, ezért meggondolatlanul alkut köt a karizmatikus, ámde gonosz Szívek Hercegével. A segítségnek három csók az ára, ám azt, hogy a lány hol, mikor és kinek adja, a herceg határozza meg.
Evangeline az első csók után rájön, hogy halhatatlannal alkudozni veszélyes játék – és a Szívek Hercege sokkal többet akar tőle, mint amit ígért. Tervei vannak vele, olyan tervei, amelyek vagy a létező legnagyobb boldogsággal, vagy a legfájdalmasabb tragédiával végződnek…

Véleményem a borítóról:
Szerintem ehhez a könyvhöz nem készült egy rossz borító sem, de a magyar kiadás valami csodaszép lett.

A történetről és a szereplőkről:
Aki már hosszú ideje követi a blogomat, az láthatta a Caraval-trilógiáról szóló bejegyzéseimet. Még a könyvmoly pályafutásom elején szereztem be a Caravalt - olyannyira az elején, hogy egy polcnyi könyvem sem volt akkor még! -, és rögtön beleszerettem Stephanie Garber írásmódjába és világépítésébe. Lenyűgözött a cselekmény csavarossága, a különböző báli ruhák fergetege, a rejtélyek és természetesen a romantikus szálak. Elégedetten csuktam be a sorozat harmadik részét és azóta izgatottan vártam, hogy valami új kerüljön ki az írónő kezei közül.

Meglepődtem, mikor kiderült, hogy Garber a Caraval vonalát folytatja, csak éppen más szereplőkkel. Eleinte azt hittem, hogy már kimerítette azt a világot, de ahogy haladtam a történettel, egyre jobban azt éreztem, hogy nagyon sok potenciál és lehetőség maradt, amivel az írónő tud is kezdeni valamit.

Viszont azt megjegyezném, hogy személy szerint én nem ajánlanám ennek a könyvnek az olvasását a Caraval-trilógia ismerete nélkül. Tudom, hogy anélkül is érthető, de sokkal árnyaltabb képet kap az olvasó a világról és az egyik főszereplőről, Jacksről. Nem mellesleg jó pár visszautalás van az írónő előző sorozatára, ezért úgy gondolom, érdemes inkább azzal kezdeni az ismerkedést Stephanie munkásságával.


A könyv stílusa egyszerűen elbűvölő és varázslatos, ami az írónő műveire általánosságban is jellemző. Angolul olvastam, mégis olyan könnyedén belelendültem, hogy élvezet volt nézni, ahogy Garber játszott a szavakkal. A gondos és szép megfogalmazása már-már mesébe illő, ezáltal pedig egy különleges atmoszférát kapott a történet.

Ha jellemeznem kéne pár szóban a cselekményt, talán azt mondanám, hogy ez bizony egy tündérmese megszórva egy adag drámával, és ez nem feltétlenül rossz, sőt! Ha unod az átlagos romantikus fantasykat, ahol egyértelmű a végkimenetel, akkor ez bizony neked való. Van itt minden vámpíroktól kezdve, bálokon át a szoborrá változtatásig, na meg persze ne felejtsük ki a háttérben zajló mesterkedéseket se.

Tehát, ami a legjobban tetszett, az a csavaros cselekmény és a történet atmoszférája. Úgy gondolom, hogy ezek mind az írónő tehetségéből adódnak, és képtelen lennék még egy olyan alkotót megnevezni, aki hasonló érzéseket és esztétikai szépségérzetet vált ki belőlem olvasás során. Viszont van egy nagyon kényes pont, ami miatt nem lett a kedvencem ez a kötet, ez pedig nem más, mint a szereplők.

Szomorú vagyok, amiért a szereplők számomra nem ugrották meg a mércét. Nem kerültem közel hozzájuk, bár Evangeline-hez nem is akartam, mert iszonyat módon idegesített a könyv nagy részében. Nem gondoltam volna, hogy Garber egy ennyire gyerekes, naiv karaktert képzel el Jacks mellé. Nem éreztem úgy, hogy felnőtt lenne, inkább csak annak akart látszani, miközben meggondolatlanul ugrott egyik helyzetből a másikba. Valószínűleg pont Evangeline karaktere miatt nem éreztem azt, hogy különös kapcsolat lenne közte és Jacks között. Sokkal dinamikusabb párosra számítottam az esetükben, és azt hittem, még romantikusabb lesz a száluk. Ebben a tekintetben nagyot csalódtam és csak reménykedni tudok abban, hogy a második részben megkapom majd a várva várt románcot.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "A hősöknek nem jár a boldog befejezés. Ők másokat segítenek hozzá."
  2. "De a reményt nehéz elpusztítani, egyetlen szikrája tüzet lobbanthat, és ez a levél új reményt adott Evangeline-nek."
  3. "Azt hiszem, sokkal több lehetőség van, mint a boldogan éltek, amíg meg nem haltak és a tragédia. Minden történetnek nyitott, végtelen számú befejezése lehet."
Összességében:
Stephanie Garber meséket idéző világa és története megint elvarázsolt, ahogy azt a Caraval-trilógia során is tette. Viszont azt sajnos be kell vallanom, hogy ez a kötet kevésbé rántott magával, mint a Caraval vagy a folytatásai.
Azt hiszem, kicsit sokat vártam ettől a történettől - vagy jobban mondva a fülszöveg alapján teljesen eltérően képzeltem el a cselekményt. Sokkal nagyobb dinamikára számítottam a két karakter között, illetve egy erőteljesebb enemies to lovers szálra vágytam.
Bevezetés gyanánt megfelelt ez a kötet, de sajnos nem vagyok maradéktalanul elégedett vele.


Nyereményjáték:

Mostani játékunk során a fantasy könyvekre fogunk koncentrálni. Minden állomáson találtok egy idézetet, nektek pedig nincs más dolgotok, mint a rafflecopter doboz megfelelő sorába beírni hogy mi az adott könyv címe és ki az írója.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Az idézet: “– Úgy nem tarthatod meg a hatalmat, hogy mindenkinek a barátja vagy.”

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
11.09.: Csak olvass!
11.10.: Fanni's Library
11.13.: Kelly és Lupi olvas
11.15.: Hagyjatok! Olvasok!
11.17.: Dreamworld

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése