2022. november 8., kedd

Sarah Adams: Csalóka szerelem {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A külföldön is nagy sikert aratott Csalóka szerelem már magyarul is megjelent! Ha kíváncsi vagy arra, hogy bloggereinknek mennyire tetszett a TikTok szenzációnak számító barátokból szerelmesek típusú romantikus történet, akkor tarts velünk, ráadásul ha melléd áll a szerencse, akkor megnyerheted a kiadó által felajánlott nyereménypéldányt is a kötetből!

Adatok:
Kiadó: Next21
ISBN: 9786156414380
Oldalszám: 350
Fordító: Nagy Marietta
Eredeti cím: The Cheat Sheet
Megjelenési dátum: 2022. 09. 26.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Barátokból ​lett szerelmesekről szóló TikTok-szenzáció, az év romkomja
Örökre barátok maradunk?
Bree Camden titkolja, hogy reménytelenül szerelmes legjobb barátjába, Nathan Donelsonba, aki mellesleg az NFL, az észak-amerikai futball liga legendás játékosa.
De ez Bree legkisebb problémája. Egy autóbaleset következtében már soha nem lehet belőle balerina, úgyhogy táncstúdiót nyitott – és továbbra is nyitva tartaná, ha sikerül kiköhögnie a bérleti díjat.
Amikor Nathan a segítségére siet, és megvásárolja az egész épületet, Bree örülhetne, de ő még mindig nem boldog. Felhajt egy-két tequilát – jó, talán többet, mint kettő –, és legmélyebb, legsötétebb titkait elkotyogja egy TMZ riporternek.
Miután a videó virális lett, az egész világ azt hiszi, Nathan és Bree egy párt alkotnak. Ők a tökéletes pár. És Nathan sajtósának támad egy ötlete, ami Bree-nek is anyagi biztonságot jelenthet.
Mi a bökkenő? Úgy kell tenniük, mintha szerelmesek lennének egymásba. Három. Teljes. Hétig.
Most van itt a pillanat, hogy Bree végre előálljon titkolt érzelmeivel?
Lehetséges, hogy Nathan is palástolt valamit?

Véleményem a borítóról:
Párszor említettem már, hogy nem szeretem, amikor igazi modellek pózolnak a borítókon. Hogy miért, azt magam sem tudom - talán túl konkrétak nekem, szeretem én elképzelni a szereplőket. Viszont az ehhez hasonló rajzolt karakterekért odáig vagyok, főleg, hogy nem csak egy tucat stockfotóból lettek összeválogatva, hanem ténylegesen megjelennek rajtuk a szereplők tulajdonságai.

A történetről és a szereplőkről:
Sokáig szinte csak csendes megfigyelője voltam ennek a könyvnek. Nem tudtam, hogy tetszene-e, illetve annyit kell mostanában olvasnom, hogy nem voltam biztos abban, hogy beleférne az időmbe még ez is, de addig-addig győzködtem magam, míg bevállaltam a turnét. Teljesen fellelkesültem, és szinte azonnal belevetettem magam a könyvbe, amint lehetőségem volt rá. Sajnos az egyetemi teendők miatt elnyúlt az olvasása, és csak jó pár nap után tudtam befejezni, de egyáltalán nem bántam meg, hogy adtam egy esélyt ennek a kötetnek.

Annyi olyan tulajdonsága van a történetnek, amit szerettem! Kezdjük is a legalapvetőbbel: sportos románc. Noha még nem vagyok túl jártas ebben a zsánerben, mégis kifejezetten szeretem az ilyen könyveket. Az csak ráadás volt, hogy jelen esetben mindkét főszereplő sportoló. Szerintem ez sokat hozzáadott a történethez, elvégre két teljesen különböző sportágba kaptunk betekintést, és mindkettő nagyon izgalmas volt.

Alapvetően nem rajongok a "barátokból szerelmesek"-típusú romantikusokért. Ennek nincs konkrét oka, egyszerűen csak untatnak, mert a vége úgyis egyértelműen alakul. Viszont jelen esetben ez valahogy egyáltalán nem zavart, ami nálam nagy szó! Tetszett, hogy a szereplőknek már van közös múltja, és az ismert hibáik ellenére is vonzónak és szerethetőnek tartják a másikat. Szerencsére ezáltal kiküszöböltük a kellemetlen ismerkedős fázist is, bár így is bővelkedett fejfogósan kellemetlen pillanatokban a kötet.


A kötet újabb erényei közé tartozik az írónő humora. Ténylegesen szórakoztató és mosolygásra késztető párbeszédeket és jeleneteket tárt az olvasók elé. Tekintve, hogy imádom az ilyesfajta műveket, nekem ez abszolút nyerő olvasmány volt.

Külön kiemelném a baráti társaságot is. Számomra imponáló, ha egy történet során egy egész "bandát" megismerünk, mert így sokkal hétköznapibbnak tűnik a sztori. A Csalóka szerelem során pedig ez a sokrétű bagázs csak izgalmasabbá és viccesebbé tette a fejezeteket, nem tudtam nem mosolyogni rajtuk.

Nem tudnám megmondani, hogy a két főszereplő közül melyik volt szimpatikusabb, mindkettejüknek megvoltak a maga hibái és hóbortjai. Talán Bree állt kicsivel közelebb hozzám, aminek a személyiségfejlődése volt az oka. Motiváló volt azt látni, hogy szép lassan legyőzte az aggályait, felhagyott a problémák túlbonyolításával és rájött, hogy igenis van miért küzdeni az életben, sőt, nem szégyen többet akarni annál, mint ami van.

Egyetlen problémám volt ezzel a művel, de ez épp elég volt ahhoz, hogy az öt csillag helyett négyet adjak rá. Ez pedig nem más, mint a kommunikáció hiánya. Annyival egyszerűbb és felnőttesebb megoldás lett volna, ha a szereplők nyíltan megvallják egymásnak az érzelmeiket! Nekem ez nagyon hiányzott, tekintve, hogy ezt tartom a társas kapcsolatok alapkövének. Gondoltam, hogy enélkül is jól fog elsülni a történet vége, de ez számomra kritikus pont volt olvasás közben.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "– Figyelj rám. Nem azok a dolgok tesznek értékessé, amiket csinálsz, hanem az, hogy ott dobog a mellkasodban egy érző szív. Van lelked, ami azt jelenti, hogy fájhat is."
  2. "Mert még ha fel is készülök a legrosszabbra az életben, akkor sem fog kevésbé fájni az esés."
  3. "– A te lelked a kedvencem az egész világon."
Összességében:
Már értem, hogy miért lett ilyen sikeres a könyv. Nagyon cuki, könnyed olvasmány, és az ember akkor sem tudja letenni, ha tudja, hogy mi a vége. Nem kell tőle hatalmas csavarokat és fondorlatos cselekményszálat várni, a kötet célja a szórakoztatás, és ennek a feladatnak eleget is tesz.
Viszont van egy dolog, amivel az írónő megkönnyíthette volna mindenki életét, ez pedig nem más, mint a kommunikáció. Legalábbis garantáltan kevesebb tortúrán ment volna keresztül a két szereplő, ha ténylegesen beszélnek is egymással, ezáltal én is kevesebbszer fogtam volna a fejem a hülyeségeiken - bár ebben az esetben a sztori nem lenne több száz oldalnál, mert annyira látszódott Bree-n és Nathan-en, hogy összetartoznak. :)


Nyereményjáték:

A Csalóka szerelemben a romantikus szál mellett nagy szerepet kap a sport, ezért jelenlegi játékunkban erre is fókuszálunk. Minden bloggernél találtok egy idézetet egy sportos romantikus kötetből, a ti dolgotok pedig kitalálni, hogy melyik könyvből idéztünk, és az adott könyv címét beírni a Rafflecopter megfelelő dobozába!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Az idézet: „Az élet a döntésekről szól. Te döntöd el, mihez kezdesz azzal, amid van.”

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
11. 08. – Fanni’s Library
11. 10. – Betonka szerint a világ…
11. 13. – Fanni’s Library extra
11. 14. – Sorok között
11. 16. – Dreamworld
11. 17. – Hagyjatok! Olvasok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése