2023. február 25., szombat

Ali Hazelwood: Eszméletlen szerelem {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A szerelem képlete nemcsak külföldön, de hazánkban is nagy sikert aratott, ezért már mi is nagyon vártuk az Eszméletlen szerelem megjelenését. Tartsatok bloggereinkkel, hogy megtudjátok, ez a kötet is elrabolta-e a szívüket, és ne feledjétek: egy szerencsés játékos megnyerheti a kiadó által felajánlott nyereménypéldányt!

Adatok:
Kiadó: Maxim Kiadó
ISBN: 9789634996293
Oldalszám: 400
Fordító: Stier Ágnes
Eredeti cím: Love on the Brain
Megjelenési dátum: 2023. 02. 14.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Mint ​egy lila hajú jedi, aki egyensúlyt hoz a férfiak uralta univerzumba, Bee Königswasser egyetlen egyszerű elvet követ az életében: mit tenne Marie Curie? Ha a NASA felajánlaná neki egy neuromérnöki projekt vezetését, Marie kérdés nélkül igent mondana. Csakhogy a modern fizika anyjának sosem kellett osztoznia a feladaton Levi Warddal.
Jó, persze, Levi vonzó a maga sötét hajú, magas, metsző tekintetű módján. És erős karjaival romantikus hősként megmenti Beet, amikor a lány szorult helyzetbe kerül a laborban töltött első napján. De már évekkel ezelőtt, még a doktori iskolában teljesen világossá tette, hogy mit érez a lány iránt.
Bee laborfelszerelése nem jött meg, a kollégák levegőnek nézik, ezért úgy érzi, hogy a karrierje megint megfeneklik. Talán a nyakszirti lebenye játszadozik vele, de Bee esküdni merne rá, hogy Levi szép lassan a szövetségesévé válik, támogatja az ötleteit, és… felfalja őt a szemével. A lány neuronjai pedig lángra lobbannak. De amikor eljön az idő, hogy lépjen, és kockára tegye a szívét, egyetlen dolog számít: mit tesz most Bee Königswasser?

Véleményem a borítóról:
Örülök, hogy megmaradt ez a borító, mivel nagyon tetszik az alkotó stílusa, ráadásul így illik is az írónő előzőleg megjelent kötetéhez. A színeket is imádom, és az összhatás olyan aranyos, mint maga a könyv.

A történetről és a szereplőkről:
Tavaly olvastam Ali Hazelwood leghíresebb regényét, A szerelem képletét (a véleményemet >>itt<< olvashatjátok róla), ami már önmagában is meggyőzött az írónő zsenialitásáról. Azóta alig vártam, hogy újra olvashassak tőle, egyből meg is vettem a Love on the Braint, de az élet és az olvasmánylistám eddig mindig közbeszólt és nem tudtam sorra keríteni a könyvet. Kész szerencse, hogy most megjelent magyarul is a kötet, így a várólistámon is előrébb került. Hát, jó nagy hülye voltam, amiért nem olvastam előbb.

Azt hiszem, ezután a könyv után elmondhatom, hogy számomra az írónő könyvei olyanok, mintha hazatérnék. Persze nem azért, mert azt érzem, hogy a szereplők hasonlítanak rám - egyértelműen nem vagyok olyan zseni, hogy neuromérnök legyek, mint Bee -, szimplán olyan érzésem van a könyvei olvasása közben, mintha bekuckóznék a legkényelmesebb helyre a világon, a szívem pedig csordultig telne örömmel. A könyvei olyanok számomra, mint egy jóleső, szeretetteljes ölelés egy hosszú és stresszes nap után.

Ezen történet is tudományos közegben játszódik, ami már alapvetően is érdekessé teszi a regényt. Az események során betekintést nyerhetünk a NASA világába, a tudósok napjaiba, a laborokba és úgy en bloc egy olyan környezetbe, amit átitat a profizmus. Hazelwood nagyon hitelesen és valósághűen ábrázolta az itt történteket, bemutatva ezzel a STEM előnyeit és hátrányait is a nőket tekintve.


A szerelmi szálat tekintve egy olyan románcra számítsatok, ami lassan épül fel. Bár Levi és Bee között végig lehetett érezni a kémiát, a karakterek sokáig nem léptek a tettek mezejével. Ezzel nincs is baj szerintem, jó volt nézni a köztük lévő évődést. Sajnos olykor Bee kicsit túlzásba vitte az önámítást és a tagadást, ami nekem elég gyerekesnek(?) tűnt, és ezen fel tudtam húzni magam. Alapvetően egy intelligens nő, de olyan apróságokat értett félre és tett banálissá, hogy csak fogtam a fejem. Még szerencse, hogy itt van nekünk a hős Levi Ward, akit nem könnyű megtörni, és megtestesíti mindazt, amire egy könyves álompasiban szükség van. Ó, és azt se felejtsük el, hogy grumpy x sunshine-típusú kapcsolat van a szereplők között - nekem személy szerint ez a kedvencem, így abszolút jól szórakoztam.

Tetszett, hogy nem egy egy-két hetes időintervallumot ölelt fel a cselekmény, így azt éreztem, hogy nem csak hipp-hopp lángolt fel a karakterek között a szerelem. Egészen megismertük őket, a szokásaikat, a jellemüket és a múltjukat, így egészen közel kerültek a szívemhez minden meggondolatlanságukkal együtt. A múltbéli traumák feldolgozásának ábrázolása is egészen jól sikerült, nekem legalábbis realisztikusan hatott.

Azt viszont muszáj elmondanom, hogy hiába szerettem és élveztem nagyon ezt a könyvet, nekem egy icipicit gyengébbre sikerült, mint A szerelem képlete, és el is mondom, miért. Több ponton úgy éreztem, mintha Hazelwood pepitában ugyanazt írná, mint abban a kötetben, értsd: hasonlóan alakultak ott is az események, volt benne egy meghatározó pont, ahol átkattant a szereplők fejében valami stb. Ezzel persze nincs baj, elvégre sok romantikus, chick lit könyv így épül fel, csak másfajta, jobban eltérő történetvezetésre számítottam. Valamint a kötet végét egy kicsit túlzásnak éreztem, mintha komolytalanabb lett volna a könyv többi részéhez képest, ráadásul minden olyan gyorsan történt, hogy csak kapkodtam a fejem. Mindent egybevetve ezek nem olyan dolgok, amelyeken nem tudtam felülkerekedni, hiszen mint mondtam, összességében nagyon élveztem a könyvet, szimplán csak kevésbé érzem profinak, mint A szerelem képletét. Annál a könyvnél nem volt kétségem az öt csillagos értékelés felől, itt viszont ezt nem tudom elmondani, így csak négy és felet kap.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Szeretlek, gondolom. És te vagy az otthonom."
  2. "El akarom neki mondani, hogy ragyog, olyan élesen ragyog az agyamban, hogy néha nem tudok koncentrálni."
  3. "Mindig te jártál a fejemben. És sosem tudtalak kiverni onnan."
Összességében:
Na igen, Ali Hazelwood tipikusan az az írónő, akitől kérdés nélkül bármit elolvasnék ezután. Nem tudom, miért, de nagyon közel áll hozzám a stílusa. A könyveiben megnyugvásra lelek még egy stresszesebb nap után is, képes mosolyt csalni az arcomra akkor is, ha alapvetően rossz kedvem van. A karakterei nem átlagosak, és szerencsére nem is tökéletesek, ezáltal képesek "kilépni" a könyvből. A történések szimplán megelevenednek a szemeim előtt, olvasás közben nem kell túlgondolnom semmit, egyedül annyi dolgom van, hogy kiélvezzem a regénnyel töltött perceket. Igaz, az Eszméletlen szerelem számomra egy fokkal gyengébbre sikerült, mint A szerelem képlete, de még így is magasan veri az általam eddig olvasott romantikus történetek nagy százalékát (pedig túl vagyok már néhányon). Aranyos, humoros, de kellőképpen komoly is, a nehezebb témákat sem teátrálisan dolgozza fel, ez pedig minden, amire szükségem van egy romantikus könyvben - na jó, azért egy Levi Ward sem árt. Vagy egy Adam Carlsen.


Nyereményjáték:

A történet során nagy szerepet kap a híres tudós Marie Curie is, így mostani játékunk során arra vagyunk kíváncsiak, hogy ti mennyire ismeritek az életét. Minden állomáson találtok egy hozzá kapcsolódó kérdést, nektek pedig nincs más dolgotok, mint beírni a helyes választ a Rafflecopter megfelelő dobozába!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A kérdés: Melyik két tudományágban kapott Nobel-díjat?
02. 25. – Fanni’s Library
02. 27. – Könyvvilág
03. 01. – Kelly és Lupi olvas
03. 03. – Deszy könyvajánlója
03. 05. – Angelika blogja
03. 07. – Csak olvass!
03. 09. – Insane Life
03. 11. – Dreamworld
03. 13. – Hagyjatok! Olvasok!
03. 15. – KönyvParfé
03. 17. – Sorok között

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése