2021. február 23., kedd

Sarah Crossan: Darázsfészek {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

Elveszíteni valakit, akit szeretünk, mindig fájdalmas dolog. De mihez kezdesz akkor, ha a fájdalmadat nem oszthatod meg senkivel, mert akit elvesztettél, csak titokban volt a tiéd? Sarah Crossan Darázsfészek című könyve sajátos formában és nagyon érzékenyen mutatja be egy tiltott szerelem és a gyász történetét. Tartsatok öt bloggerünkkel a kötet blogturnéján, és nyerjétek meg a General Press Kiadó által felajánlott példányt!

Adatok:
Kiadó: General Press
ISBN: 9789634524670
Oldalszám: 264
Fordító: Ács Eleonóra
Eredeti cím: Here is the Beehive
Megjelenési dátum: 2020. 02. 02.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Ana és Connor három éve szeretők. Szűk hotelszobákban, zsúfolt kávézókban, rövid üzenetekben és lopott hétvégéken egy olyan világot építenek maguknak, amelyben kettejükön kívül nincsen másnak hely, és amelyből esténként más-más családhoz térnek haza.
Egy nap aztán megtörténik az elképzelhetetlen: Connort halálos baleset éri, és Ana egyedül találja magát a titkuk fogságában. Ráadásul a legrosszabb szerepben - hivatalból, hagyatéki ügyvédként pont neki kell vigaszt és megnyugvást nyújtania a gyászoló özvegynek.
Hogyan veszíthetünk el valakit, akiről a világ azt sem tudta, hogy a miénk? Hogyan gyászolhatunk meg valamit, ha a fájdalmunkat nem beszélhetjük ki? Sarah Crossan regénye két egymás árnyékában létező házasság élveboncolása, egy volt szerető érzelemteli, ám kegyetlenül őszinte vallomása szerelemről, veszteségről, az elengedés és a megbocsátás útvesztőiről.

Véleményem a borítóról:
Alapvetően nem vagyok oda ezekért a harsány színekért, most mégis ez fogott meg először a könyvben. Gyönyörű, valamennyire letisztult, és szerencsére nem tükrözi azt a komorságot, amit a történet.

A történetről és a szereplőkről:
Őszintén szólva egy ideig nem akartam új turnés könyvet vállalni, mert így is van legalább 120 olvasatlan könyvem itthon, de egy General Press kiadós kötetnek nagyon nehezen tudok ellenállni. Mikor megláttam, hogy csak 260 oldalas, onnantól már nem volt kérdés, hogy ez igenis kell nekem.

A kötet központi témája a hűtlenség, aminek a gondolata olyan messze áll tőlem, mint Makó Jeruzsálemtől. Sosem értettem azokat az embereket, akik megcsalják a párjukat, és számomra ez egy hatalmas fekete pont még akkor is, ha közel áll hozzám az a személy, aki ezt megtette mással. Az viszont érdekes, hogy attól függetlenül, hogy én nem lennék képes ezt megtenni, mégis érdekel a megcsalás hátterében álló indok, és ezért voltam kíváncsi Ana történetére.

A szöveg tördelése igazán különleges, ami nekem kifejezetten egy plusz élményt nyújtott. A szokásos, folyamatosan írt szöveg helyett kisebb egységeket, már-már versszakokat kapunk. Ezek természetesen nem azok, nincs bennük ritmika vagy rím, mégis azt érzem, hogy ez csak esztétikusabbá és izgalmasabbá teszi a történetvezetést.

A történteket a múlt és a jelen váltakozásából tudhatjuk meg, de nincs előre jelezve, hogy az aktuális rész éppen mikor játszódik. Az információmorzsákat csepegtetve kapjuk meg, de csak Ana oldaláról követhetjük az eseményeket. Ezt kicsit nehezményeztem, mert Connornak sok furcsa húzása volt, és szívesen beleláttam volna az ő fejébe is, noha kétség kívül volt vele baj.


Két házas ember között kialakuló viszony szerintem sosem lehet egyszerű, főleg akkor, ha az egyik fél még így is kényszeresen ragaszkodik az "első" párjához. Amíg Connor élt, szinte játszadozott csak Anával, vagy vele akart lenni, vagy a feleségével, de Ana olyan elvakult volt, hogy még engedte is neki ezt a fajta pszichológiai hadviselést, és a férfi minden szavára ugrott. Ettől már csak az jelentette a nagyobb problémát, hogy amíg ezt megtette Connorért, addig a saját férjéért nem, a gyerekeiről már nem is beszélve.

Ana kettő élete közül az győzedelmeskedett, aminek Connor része (volt), olyannyira, hogy a férfi halála után is mindent megtesz azért, hogy közel érezhesse őt magához. Úgy éreztem, hogy komoly problémák vannak a nő fejében, aminek a hátterében állhat egy gyerekkori lelki trauma is. Nagyon sajnáltam a férjét, aki még így is elnéző volt vele, bár nem tudom megérteni, hogy miért, és engem ez sokkolt talán a legjobban.

Bevallom, a kötet feléig fel sem merült bennem az a gondolat, hogy Ana egy kétgyerekes családanya, aki házasságban él. Ennek az az oka, hogy annyira Connor körül forgott a világ számára, hogy teljesen elfeledkezett a kötelességeiről és tulajdonképpen a rendes életéről. Úgy gondolom, hogy az írónő direkt így alakította ki a történet felépítését, és nem véletlen, hogy a kötet feléig szinte hallani sem lehet Ana családjáról.

Felkavaró és elgondolkodtató volt számomra ez a kötet. Sok témát érintett a megcsaláson kívül, például a szülőséget, a féltékenységet és nyilván a házasság rendszerét is. Nem mondom, hogy hatalmas tanulságokat lehet levonni belőle, és nem is ez a kötet célja, ennek ellenére szerintem mindenképp megéri elolvasni, és csak ajánlani tudom mindenkinek!

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Az élet csupa kompromisszum.
    A kérdés csupán az, hogy mit kapunk cserébe."
  2. "Miközben habzsoljuk az életet,
    józan döntéseinkkel már a halálra készülünk.
    Ám igazából senki sem akar meghalni."

  3. "Más vagy, mint a többi nő.
    Mondogatta régen, és néha még most is mondja, habár
    most már mást jelent.
    "
Összességében:
Átjárt a keserűség olvasás közben. Végig reménykedtem egy ideális befejezésben, noha tudtam, hogy Ana és Connor rengeteg szörnyűséget csinált a három éves, titkos viszonyuk alatt. Tekintve, hogy Connor halott, így számára már nem lehet boldog befejezés, és Ana cselekedetei ellenére valamiért mégis rokonszenvet éreztem a nő iránt, pedig elvből elítélem a hűtlenséget.
Szerintem sokat elmond a könyvről az, hogy nagyjából 6 óra alatt olvastam el - mondjuk ha nem szakít valami félbe, akkor hamarabb is végeztem volna vele. Ez javarészt köszönhető a különös tagolásnak, és persze annak is, hogy feszített tempóban halad a cselekmény. A jelen és a múlt szálai összekeverednek, ez pedig olyan kaotikus élményt nyújt, mintha Ana fejében lennénk, aki már maga sem biztos semmiben, és teljesen el van veszve.


Nyereményjáték:

Mostani játékunkban a hűtlenség áll a középpontban. Minden állomáson találtok egy kapcsolódó idézetet, a ti feladatotok pedig, hogy a könyv címét beírjátok a rafflecopter-doboz megfelelő helyére!

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Az idézet: “A hűtlenséghez elég annyi, hogy nem gondolnak rád egy pillanatig, de egy viszonyt meg kell tervezni.”

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
02.21. - Könyv és más
02.23. - Fanni’s Library
02.25. - Booktastic Boglinc
02.27. - Olvasónapló
03.01. - Hagyjatok! Olvasok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése