2021. február 10., szerda

5+1 romantikus könyv Valentin-nap közeledtével

Sziasztok!

A romantikus könyvek tengerén evezve azt gondolhatná az ember, hogy nincsenek egyedi, igazán jó könyvek már ebben a zsánerben. Noha még nem igazán csináltam ehhez hasonló tematikus ajánlót, de most megjött a kedvem hozzá, mivel a közelmúltban számos kiemelkedő kötetet olvastam. Fogadjátok sok szeretettel az 5+1 kedvenc romantikus könyveimet tartalmazó listámat, amelyben érzelmes, megható, humoros, olykor-olykor mégis szívszorító történeteket találhattok!


1. Renee Ericson: More Than Water - Több mint víz
Számtalan követettemnél láttam ezt a könyvet, és nagyon örülök, hogy a karácsonyi ajándékaim közt ez is meglapult. Nem fűztem hozzá hatalmas reményeket, úgy gondoltam, hogy egy megszokott szerelmi történetet kapok majd, ami kikapcsol, de nem ragad meg, és nem gondolkodtat el. Tévedtem.
EJ és Foster személyisége jobban már nem is különbözhetne, akárcsak a tűz és a víz, viszont mégis jelen van köztük a kémia. Az oldalakról süt a művészet és a tudomány iránti elkötelezettség, az önmegvalósítás vágya, és a szerelem. Imádtam, hogy nem csak a fiatalok közti huzavona volt mindig porondon, hanem mély gondolatokat is ültetett el az író a lapok közt. Emellett persze tagadhatatlanul az egyik kedvenc párosommá választottam őket, hiszen a köztük lévő kapocs talán még erősebbé nőtte ki magát, mint a szenvedélyük a saját irányzatuk felé. Bővebb értékelés >>

2. Kylie Scott: Trust - Bizalom
2021 első könyvének ezt választottam, és úgy érzem, nem is dönthettem volna jobban. 
Edie és John története nem merül ki a szokásos gimis l'amour-ban, hiszen már a megismerkedésük pillanatában komoly döntéseket kell hozniuk. Ez igazából megpecsételi a sorsukat, és habár számítani lehetett a pozitív végkifejletre, mégis drukkoltam, hogy ez a két, lelkileg megviselt tini egymásra találjon. Azt viszont ki kell hangsúlyoznom, hogy ez a borító teljesen elüt a könyvtől, szóval ez alapján ne ítéljétek meg, és adjatok neki egy esélyt, mert megéri. Bővebb értékelés >>

3. Mariana Zapata: The Wall of Winnipeg And Me - Szívvel a falnak
Amennyire féltem ettől a könyvtől először, olyannyira megszerettem a végére. Bevallom, kicsit ijesztőnek találtam azt a 608 oldalt, viszont az utolsó soroknál úgy éreztem, hogy még többet akarok Aiden és Vanessa párosából. Egyáltalán nem laposodott el a történet a könyv vége felé, és ez köszönhető Mariana Zapata gördülékeny írásstílusának. Az írónő az egyik pillanatban a humorával vigyorgásra késztetett, aztán pedig kegyetlenül szembesített az élet kellemetlen oldalával, de pont ettől lett hiteles és szerethető történet a Szívvel a falnak. Bővebb értékelés >>

4. P. Dangelico: Wrecking Ball - A romboló
Hogy nekem mennyire hiányzott már egy ilyen kötet! A Szívvel a falnak olvasása óta odáig vagyok a Calvinhoz hasonló "keményfiúkért", legyenek akármennyire klisések is az ilyesfajta szereplők. Bevallom, kicsit tartottam is attól, hogy nagyon hasonlítani fog az előbb említett könyvhöz, de szerencsére nem éreztem azt, hogy így lett volna.
A két főszereplő végérvényesen is elnyerte a szimpátiámat, tökéletes párost alkotnak. Camilla és Calvin életében egyaránt voltak nehézségek, de jó volt látni, hogy szép lassan mindketten előbújnak a maguk köré épített fal mögül, és utat engednek az érzelmeiknek. Számomra nagyszerű élmény volt ez a közel 400 oldal, egyáltalán nem éreztem túlnyújtottnak, sőt, legszívesebben olvastam volna tovább is. Remélem, hamarosan kézbe vehetjük a sorozat következő részét is. Bővebb értékelés >>

5. Mariana Zapata: Dear Aaron - Kedves Aaron!
A Kedves Aaron! egy borzasztó nehéz időszakomban talált meg, mikor csak menekülni szerettem volna a hétköznapok elől. Amíg nem volt távoktatás, addig a napi 3-4 órás ingázás miatt rengeteg könyvet készítettem az ebookomra, így tudtam elolvasni ezt a kötetet még megjelenés előtt. Mariana Zapata neve számomra nem volt ismeretlen, hiszen a Szívvel a falnak című művével már bebizonyította, hogy nem hiába szeretik olyan sokan az írónő munkásságát, ezért nem is volt kérdés, hogy a Kedves Aaron! ugrik a várólistámra.
A könyv egyik pozitívuma a formátuma, hiszen részben levélregény. Tudom, ez sokaknak nem szimpatikus, nekem mégis tetszett, és sokkal izgatottabban faltam az oldalakat. Az üzenetváltásokon keresztül megismerkedhetünk a válságban szenvedő Rubyval, és a számára "kirendelt" katonával, Aaronnal. Tekintve, hogy egyikük helyzete sem egyszerű, és konkrétan a fél világ választja el őket, így egy lassan felépülő romantikus szálat kapunk. Annyira életszerű az egész történet, hogy szinte már megelevenedtek a szemeim előtt az egyes jelenetek, és megmelengette a szívemet a fiatalok egymásra találása. Igaz, tényleg lassan alakultak köztük a dolgok, de Zapata megint megmutatta, hogy milyen egy mindent elsöprő szerelem.

+1. Colleen Hoover: It Ends With Us - Velünk véget ér
Ez volt az első Colleen-könyvem, és nem tagadom, könnyek közt csuktam be, és bevallom, a sztori alatt nem egyszer patakban folytak a könnyeim. Lehet, hogy túl empatikus vagyok?
Igazából már a könyv közepe felé a kedvencemmé vált, ugyanis nem tudtam lerakni. A karakterek szerethetőek és kidolgozottak, de egyértelműen Lily a legjobb. Általában fiúkért szoktam oda meg vissza lenni mint minden átlagos lány, de most ez egy kivételes alkalom.
Nagyon tetszett ez a naplós szál, és annyira helytelen, de mégis helyes volt Lily cselekedete. Atlasban nem csalódtam biztos voltam benne, hogy úgyis felkeresi Lily-t, csak arra nem számítottam, hogy ennyi bonyodalom lesz körülötte. És Ryle… Sajnálom. Sajnálom őt, és a hozzá hasonló férfiakat, de legfőképpen azokat a nőket, akik elviselik az ilyen dolgokat.
A családon belüli erőszak nem játék, és habár számos könyv foglalkozik ezzel a témával, úgy érzem, ez az egyik legeslegjobb mű arra, hogy a bántalmazott szemével és fejével gondolkodjunk. Mert igen, kívülről minden helyzet pofonegyszerűnek tűnik – amíg nem te vagy az áldozat.


Remélem, tetszett nektek ez a kis ajánló. Mint mindig, most is várom a véleményeteket egy-egy könyv kapcsán, és bízom benne, hogy ezeket a köteteket illetően nektek is csak pozitív élményeitek vannak. :)

3 megjegyzés:

  1. Imádtam a Bizalom és a Szívvel a falnak című könyveket 😍 Mindkettő annyira izgalmas volt😍 A Velünk véget ér, nos azzal próbálkoztam de nem nagyon nyerte el a tetszésemet 😔 A másik hárommal viszont szemezgetek🥰

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha a Szívvel a falnak tetszett, akkor mindenképp olvasd el A rombolót, garantálom, hogy szeretni fogod!😍 Remélem, a többi is tetszeni fog, Hoover pedig nem jöhet be mindenkinek, nincs is ezzel baj. :)

      Törlés
    2. Már fel is tettem kívánságlistára 🥰 Köszönöm🥰

      Törlés