2021. november 25., csütörtök

Laura Kneidl: Valaki új {Értékelés}

Sziasztok!

Ebben a bejegyzésben egy nemrég megjelent Dream Válogatásos könyvről olvashatjátok a véleményemet. Köszönöm a kiadónak a recenziós példányt!

Adatok:
Kiadó: Maxim
ISBN: 9789634992813
Oldalszám: 464
Fordító: Hajdúné Vörös Eszter
Eredeti cím: Someone New
Megjelenési dátum: 2021. 06. 30.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
„Folyton azon rágódok, mások mit gondolnak rólam. Kit látnak bennem. De veled nem így van. Ha veled vagyok, egészen önmagam lehetek.” Amikor Micah találkozik az új szomszédjával, el sem tudja hinni: éppen Julian az, aki néhány héttel korábban elveszítette miatta a munkáját. Micah rettenetesen érzi magát, főleg azért, mert Julian rideg és elutasító vele, és még arra sem ad neki alkalmat, hogy bocsánatot kérjen tőle. Ugyanakkor Micah-t lenyűgözi Julian megfejthetetlen magatartása, és feltétlenül meg akarja ismerni közelebbről. Közben rájön, hogy Julian nem csupán vele, hanem minden emberrel szemben távolságtartó. Mert van egy titka, amely örökre megváltoztathatja azt, amilyennek Micah látja Juliant.

Véleményem a borítóról:
Nem tudom, ki tud ellenállni ennek a borítónak, mert én nem. Letisztult, egyszerű, mégis színpompás, egyszerűen tökéletes. Már a hazai megjelenés előtt is csodáltam, de most még jobban.

A történetről és a szereplőkről:
Pár hónapja fedeztem fel ezt a könyvet az egyik könyvesbolti kiruccanásom során. Teljesen ámulatba estem a borítótól, és rendesen meglepődtem, hogy már magyarul is lehet olvasni a kötetet, hiszen eddig csak külföldi bloggereknél láttam. Természetesen a borító mellett a fülszöveg is megfogott a sejtelmességével, és mikor beleolvastam, arra eszméltem, hogy nem tudom letenni. Most lehetőségem nyílt a Maxim kiadónak hála elolvasni Laura Kneidl első, magyarul is megjelent kötetét, amiért nagyon hálás vagyok!

A cselekmény narrátora Micah, a 18 éves kőgazdag, elkényeztetett lány, aki épp az első egyetemi szemeszterét kezdi. Jogot hallgat, hogy teljesítse szülei minden kívánságát - vagy inkább parancsát -, pedig minden vágya, hogy művészetet tanuljon és képregényeket rajzoljon. Tudja, hogy ebben a családja sosem lenne párti és kitagadnák őt is, ahogy a meleg ikertestvérével, Adriannel is tették. Mondhatni egy cseppnyi pozitívum sincs a lány életében, minden szabad percében tanul vagy az eltűnt testvérét keresi városszerte. Szerencsére legalább annyi szabadságot kapott, hogy különköltözhetett a zsarnok szüleitől, de ezen kívül a napjai monotonok.

Egy szerencsétlen (vagy inkább szerencsés?) véletlennek köszönhetően az egyik szomszédja az a srác, akit pár hete akaratán kívül kirúgatott a munkahelyéről. A félreértések elkerülése miatt megjegyezném, hogy ez igazán nem Micah lelkén szárad, sokkal inkább a szüleién. Ennek ellenére a lány és Julian között igazán nagy a feszültség, de Micah-t ez sem tántorítja el attól, hogy belépjen a rejtélyes pasi életébe.

Julian minden, csak nem nyitott. Zárkózottsága és modora néha már vetekszik a jól ismert Mr. Darcy-éval. Ugyanakkor minden oka megvan rá, hiszen olyan titkot próbál őrizni, ami alapjaiban megrengette az életét. Micah mondhatni pofátlanul behatol a magánszférájába időről időre, ami többször is kellemetlen helyzetbe sodorja a szereplőket. Bevallom, ilyenkor nagyon nem szimpatizáltam a lánnyal, tipikus éretlen tinédzserként tudott viselkedni, ami engem roppantul tud zavarni, ha karakterekről van szó, pláne, ha az ő szemszögéből olvasom a történetet.


Ahogy említettem, Micah-nak voltak fura dolgai és meggondolatlan cselekedetei, de mégis elérte, hogy Julian egy kicsit kilépjen abból az áthatolhatatlan erődítményből, amit az emberek ellen húzott fel. Meglepő módon nagyon egy hullámhosszra kerültek, de egyre több gyanús dolog merült fel Julian életével kapcsolatban, ami mellett nem lehet csak úgy elmenni. Számomra már az első 100 oldalon tiszta sor volt, hogy mi történt Juliannel, úgyhogy nem lepődtem meg a végkifejleten, de ez sokkal különlegesebbé tette a szerelmét Micah-val.

Természetesen a romantikán kívül ezeregy más téma is felmerült a kötet előrehaladtával, amik akár vitaindítónak is jók lehetnének. Az írónő nagyjából minden tabutémát összeszedett és belegyúrt ebbe a könyvbe. Lehet-e egy tizenéves lányból felelősségteljes anya? Megéri-e beáldozni az álmainkat a szüleink álmaiért? Szabad-e feláldoznunk az énünk egy részét csak azért, hogy elfogadjanak? El lehet menni szó nélkül a családon belüli erőszak mellett? Jobb a problémákat a szőnyeg alá söpörni, mint megbeszélni? Szóval igen, valóban sok olyan felvetéssel találhatja szembe magát az olvasó, amin megéri elgondolkodni.

Többször éreztem túlírtnak a könyvet. Szerintem kicsit indokolatlan ez a 464 oldal, mert vannak totál felesleges bekezdések, amiknek nincsen tulajdonképpeni haszna. Emiatt kicsit nehézkesen haladtam vele, bár még így is elég hamar, összesen két nap alatt elolvastam. Különösen tetszett, hogy az írónő mennyire képben van a mai menő dolgokkal, legyen szó cosplay-ről, gasztro-blogokról vagy a könyvmolyok által kedvelt DC Icons sorozatról. Ezek jelentéktelen dolgoknak tűnhetnek, de sokat adtak a mellékszereplők jelleméhez, és így nem csak bábként tengődtek Micah életében.

Annyira kíváncsi lennék egy, csak Julianről szóló könyvre! A gondolataiból nagyon keveset tudhat meg Micah, és általa az olvasó is. Emiatt úgy érzem, minimum egy váltott szemszöget megérdemeltünk volna. Sajnálom, hogy nem kaptunk belőle többet és nem láthattunk bele jobban a múltjába, de hátha egyszer kap egy előzménykötetet... :)

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "– Az igazságot elmondani soha nem hiba – feleltem."
  2. "– De tapasztalatom szerint nem éri meg az embernek a saját boldogságát kockára tenni azért, hogy másnak megfeleljen."
  3. "– Mert a művészet érzéseket ébreszt. Szív nélkül nem lehet alkotni, de a művészetet szemlélni sem. Mindig ki fog váltani belőled valamit, ha időt adsz neki."
Összességében:
Nem egy megszokott romantikus történet ez, annyi szent. A legjobb értelemben okozott meglepetést, pedig tudtam, hogy jó élményben lesz részem. Igaz, már az elején gyanús volt nekem egy-két dolog, de meggyőztem magam, hogy csak túlspilázom a helyzetet... Nem gondoltam túl, mégis elcsodálkoztam rajta, hogy bejött a tippem, de nem csalódtam. Nagyon aranyos páros talált egymásra igazán megható módon, ráadásul rettentő nehéz körülmények között. Úgy gondolom, Laura Kneidl megugrotta a lécet, biztosan fogok még tőle olvasni, ti pedig olvassátok és szeressétek ezt a páratlan történetet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése