2022. december 2., péntek

Sophie Irwin: Hozományvadász ​hölgyek kézikönyve {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

Téged is elvarázsolt a régenskori Anglia? A Hozományvadász hölgyek kézikönyvében most újra elmerülhetsz a korban, amikor a jó férj megtalálása kulcsfontosságú!
Tarts velünk te is a Hozományvadász hölgyek kézikönyve turnén bloggereinkkel, és neked is lehetőséged lesz megnyerni a Central Könyvek által felajánlott magával ragadó regény egy példányát!

Adatok:
Kiadó: Central Könyvek
ISBN: 9789636140977
Oldalszám: 344
Fordító: Novák Petra
Eredeti cím: A Lady's Guide to Fortune Hunting
Megjelenési dátum: 2022. 09. 19.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Kitty ​Talbotnek, akire az apja tekintélyes adósságot hagyott, mihamarabb pénzre van szüksége. Pontosabban egy vagyonos férjre. Mindössze négy hónapja maradt, hogy megmentse a családját az anyagi csődtől.
Miután Kitty soha nem riadt vissza a kihívásoktól, ebben a szorult helyzetben is feltalálja magát: összecsomagol, és elindul egész Anglia legkíméletlenebb hadszíntere, a londoni bálok világa felé.
Műveltségben és kifinomultságban talán elmarad a többi ifjú hölgy mögött, de az eltökéltsége, a csökönyössége és a leleményessége minden akadályon átlendíti őt. Bízik benne, hogy még a báli szezon vége előtt megkérik a kezét, egyvalakivel azonban nem számol: Lord Radcliffe-fel. A nagyvilági, kissé tartózkodó Radcliffe átlát a szitán, azonnal rájön, hogy Kitty egy mindenre elszánt, pénzéhes hozományvadász, ezért elhatározza, hogy keresztülhúzza a számításait, kerül, amibe kerül.
Vajon sikerül Kittynek megmentenie a családját a teljes kiszolgáltatottságtól? Egy perc vesztegetni való ideje sincs, és senki, még egy lord sem állhat az útjába.

Véleményem a borítóról:
Engem a borító megvett kilóra. A fülszöveget csak átfutottam, de ahogy megpillantottam a kötetet, tudtam, hogy ez nekem kell és kész.

A történetről és a szereplőkről:
Borzalmasan régen olvastam már történelmi romantikus történetet, ezért már nagyon vártam Sophie Irwin kötetét. A Bridgerton család sorozat után elég nagyok az elvárásaim ezen zsáner tekintetében, és sajnos akarva-akaratlanul Julia Quinn munkásságához hasonlítottam tudat alatt ezt a könyvet. Nem mondom, hogy megugrotta a mércét, de nem csalódtam, az egyszer biztos.

A cselekményt egy külső nézőpontból ismerhetjük meg, amely leginkább a főszereplő, Kitty kalandjait mutatja be, de a vele interakcióba lépő karakterekről is olvashatunk párszor. Habár betekintést nyerhetünk Kitty gondolataiba, valamiért mégsem került hozzám, hiába szimpatizáltam vele a hányattatott és gondterhes sorsa miatt.


Még mai napjainkban is nehéz nőként érvényesülni, nemhogy a 19. században. Kitty nagy fába vágja a fejszéjét, mivel férjet akar keríteni magának Londonban, ráadásul nem is akármilyet; vagyonos férfiúra van szüksége, aki ki tudja húzni a családját az apja után maradt adósságból, különben ő is és a húgai is utcára kerülnek. Vidéki lányként nem sokat tud a bálszezonról - szinte semennyit -, ezért már ez is nagy kihívás elé állítja a lányt. Az már csak hab a tortán, hogy a kicsit magának való húgát, Cecily-t is magával viszi a fővárosba, és nem egyszerű a Talbot család ezen női tagjával sem kijönni. Kész szerencse, hogy Kitty hamar ráérez az udvarló- és hírnévszerzés ízére, és különböző női fortélyokkal eléri, hogy egy nagyon vagyonos család fiatalabb férfi tagja, Archie de Lacy közel kerüljön hozzá. A probléma csak az, hogy a fiú bátyja, Lord Radcliffe átlát Kittyn, és mindent megtenne azért, hogy eltávolítsa a hozományvadász lányt Archie közeléből. 

Játékos és könnyed az egész kötet leszámítva azt a tényt, hogy Kitty feje felett ketyeg az óra. A nagy tét ellenére számos humoros jelenetet olvashatunk, illetve betekintést nyerhetünk a londoni felső kör életébe, eseményeibe és mindennapjaiba. Úgy gondolom, hogy elég korhű ábrázolás lett, ami a nyelvezeten és a leírásokban is megmutatkozik, számomra ez nagy öröm volt.

Egy dolog zavart talán, ami miatt nem voltam elégedett a könyvvel: az elvárttól túl kevés érzelmet kaptam, valamint túl gyorsnak éreztem Kitty és a választottja egymásra találását. A cselekmény szépen épült, ez valamiért mégis elsietettnek hatott, pedig bőven lett volna idő és tér arra, hogy az írónő ezt a vonalat hamarabb kibontakoztassa. Viszont az becsülendő, hogy a romantikus szál nem ment el egy erotikus vonalba, ezért bátran ajánlom fiatalabbaknak is.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "– Az ember soha nem a vesztésre készül. Mindig játssz úgy, hogy nyerj, drágám!"
  2. "Igaz, a világ is kegyetlen, és senkinek az érdekét nem szolgáljuk azzal, ha ezt nem ismerjük be."
  3. "Lehet, hogy London a férfiak világa, de hozzá a kulcsokat ezek a hölgyek őrzik."
Összességében:
Bevallom, engem a borító annyira elvarázsolt, hogy nem is volt kérdés, hogy meg szeretném ismerni a történetet. Nem vártam tőle sokat, a korábbi vélemények alapján csak egy lightos limonádéregényként tekintettem rá, ezért nem csalódtam. Nem mondom, hogy életem legjobb történelmi romantikusa, de szórakoztató és bájos, a nehezebb napokon könnyed kikapcsolódásként szolgált.


Nyereményjáték:

A Hozományvadász hölgyek kézikönyve egy olyan korba kalauzol minket, amikor a bálok és szebbnél szebb ruhák, no meg a rangok határoztak meg mindent - no meg a megfelelő férj megtalálása!
Mostani nyereményjátékunkban olyan kosztümös filmeket gyűjtöttünk össze, amikre ez szintén igaz.
Minden állomáson találtok jelenetfotót egy ilyen filmből, a feladat egyszerű: kitalálni, melyik filmből származik a fotó és beírni a Rafflecopter doboz megfelelő sorába! (Természetesen a magyar és az eredeti címet is elfogadjuk.)
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A kép:

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
11.18. - Deszy könyvajánlója
11.20. - Zakkant olvas
11.22. - Könyvvilág
11.24. - Csak olvass!
11.26. - Szaffi polca
11.28. - Olvasónapló
11.30. - Kelly és Lupi olvas
12.02. - Fanni's Library

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése