2023. május 9., kedd

Axie Oh: A lány, aki a tenger alá esett {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A Könyvmolyképző jóvoltából hazánkban is megjelenik Axie Oh nagysikerű, A lány, aki a tenger alá esett című regénye. Ennek örömére a Blogturné Klub bloggerei bemutatják ezt a különleges és szívet melengető történetet, melynek középpontjában maga a remény és a sors kettőse áll.
Tartsatok velünk, nyerjétek meg a kiadó által felajánlott könyv egy példányát, s  fedezzétek fel Axie Oh ázsiai mitológián alapuló, varázslatos világát.

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
ISBN: 9789633992067
Oldalszám: 312
Fordító: Neset Adrienn
Eredeti cím: The Girl Who Fell Beneath the Sea
Megjelenési dátum: 2023. 05. 09.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
A végzet nem téved.
Mina otthonát 100 éve viharok pusztítják. A Tengeristen dühös, és haragját csak igazi menyasszonya csillapíthatja.
A falu minden évben feláldoz egy lányt, hátha pont ő a vágyott menyasszony. Amikor Mina bátyjának szerelme, Sim Cshong kerül sorra, Mina feláldozza magát, és beugrik a vízbe a lány helyett. A Szellemek birodalmába kerül, ahol elképesztő kalandok várnak rá egy titokzatos lord és cimborái, démonok, istenek és istennők, szellemek és misztikus lények között.
A szerelem is megtalálja, ám nem a Tengeristen mellett. Vagy mégis? Vagy mégsem? A sors ahhoz köti, akihez tartozik.
Világszerte elsöprően sikeres, Publishers Weekly Bestseller, NPR Best Book Awards 2022, Indigo Best YA Book of 2022, New York Times bestsellerkötet.
Koreai mítoszokra, mesékre épülő, elbűvölő történet.
Hagyd, hogy magával ragadjon!

Véleményem a borítóról:
Őszintén, ebből a könyvből még nem láttam olyan kiadást, ami nem volt szép. A maga módján mindegyiknek van jelentése, és bármelyik külföldi borítóval kiegyeztem volna, így nem meglepő módon örülök, hogy a kiadó ezt választotta, és nem alakítottak rajta.

A történetről és a szereplőkről:
A lány, aki a tenger alá esett világszerte meghódította a könyvmolyok szívét. Személy szerint nem állok közel a keleti kultúrához, eddig még ilyen témában nem is olvastam, de annyian szeretik Axie Oh ezen történetét, hogy tudtam, muszáj neki egy esélyt adnom. Egyáltalán nem bántam meg, és ahhoz képest, hogy eddig ismeretlen volt számomra ez a mondavilág, nagyon könnyen bele tudtam helyezkedni Mina történetébe.

A kötet egy erős jelenettel nyit, amely során egyből megismerjük a történet mozgatórugóját. Főszereplőnk, a tizenhat éves Mina feláldozza magát a bátyja szerelme helyett, és önként a tengerbe ugrik, hogy a Tengeristen mátkája legyen, ezzel is kiengesztelve az istenséget annak érdekében, hogy ne sújtsa több természeti csapás a vidéküket. Az emberek alig tudnak megélni, és úgy tűnik, hiába imádkoznak a Tengeristenhez, csak a lányáldozatok elégítik ki őt ideig-óráig.

Már ebből a jelenetből is láthatjuk, hogy Mina egy végtelenül önzetlen és segítőkész személyiség, aki a szeretteiért egészen konkrétan a halálba megy. A Tengeristen világa már nem az embereknek való hely, szellemek között eszmél fel a főhősnőnk. Ennek ellenére viszonylag hamar megbékél a sorsával és akcióba lendül, hogy megismerje leendő férjét, valamint megbékítse őt. Mina célja, hogy a családját és a falu lakóit biztonságban tudja, és tisztában van azzal, hogy ehhez meg kell nyernie a Tengeristen szívét. Azonban az istenség közel sem olyan, mint ahogy azt a lány elképzelte, ráadásul felbukkan egy másik érdekes és összetett karakter, Sin is, Minának pedig fogalma sincs, hogyan kezdjen bele a terve megvalósításába.


Nagyon rövidke kis regényről beszélünk - én legalábbis nem ilyen terjedelemhez vagyok szokva -, mégis számos szereplővel találkozhatunk, a cselekmény pedig igazán pörgős. Igazán megfontoltnak és kiterveltnek tűnik ez a kötet, van egy szép íve, a mondanivalójáról nem is beszélve. Egyébként Axie Oh stílusa számomra igencsak megnyerő volt, érzésem szerint nagyon jó mesei jelleget adott a történetének, a szóhasználata már önmagában is varázslatos, bár a fordítás nekem néhol furcsa volt.

Tudom, sokan azt hiszik, hogy a Vörös Pöttyös könyvekből már kinőttek, a fiatalaknak valók az ilyesfajta történetek, de ha csak egy VP könyvet olvastok el felnőttként, akkor ez legyen az! Annyira tanulságos, szép és megható történet ez a szeretetről, a sors változékonyságáról és önmagunk, a célunk megtalálásáról, hogy erre bizony még felnőttként is szükségünk van. Az én szívem csordultig telt érzelmekkel, és isten bizony, ha nem egy kávézóban olvastam volna, akkor elbőgtem volna magam. Így csak diszkréten küzdöttem a hüppögésemmel, nem túl sok sikerrel. Elejétől a végéig szerettem ezt a kötetet, és kivételes módon még a főhősnő is megnyert magának a végtelen szeretetével és kedvességével.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Mert a világ lehet romlott és beteg, de amíg istenek vannak, remény is van."
  2. "– Néha nem a véreid között lelsz családra, hanem máshol."
  3. "Az az igazság, hogy az emberek a legőrültebb tettekre is készek azokért, akiket szeretnek."
Összességében:
Kicsit félve álltam neki a kötetnek, hiszen tudtam magamról, hogy alapvetően nem vagyok egy keleti kultúra rajongó, mégis, valami hihetetlenül vonzott Axie Oh ezen kötetéhez. Olvasás közben és utólag viszont azt gondolom, hogy akár még több száz oldalon keresztül tudtam volna élvezni Mina történetét, és azt kívánom, hogy bárcsak tovább húzta volna az írónő a cselekményt. Ennyire varázslatos, bájos és elragadó olvasmány ritkán akad a kezembe, így nem meglepő, hogy nagyon nehezen tudtam elengedni a szereplőket, de kétségkívül elégedetten csuktam be a kötetet, és az "újraolvasós"-kategóriába tettem.


Nyereményjáték:

Axie Oh regényében kiemelkedő szerep jut egy bizonyos piros fonálnak, ami összeköti azokat, akik egymáshoz tartoznak. Így hát mostani játékunk során arra vagyunk kíváncsiak, hogy szerintetek melyik regényszereplő, kinek a társa lehet, kivel kötné össze a piros fonál. Ne ijedjetek meg, ha találtok becsapós kérdést, előfordulhat, hogy több válaszlehetőség is jó.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A kérdés:
Kivel köti össze Ella Harpert a képzeletbeli piros fonál?
1) Easton Royal 2) Reed Royal

a Rafflecopter giveaway

Állomások:
04/29 Dreamworld
04/30 Csak olvass!
05/02 Dreamworld - Idézetek
05/03 Readinspo
05/04 Hagyjatok! Olvasok! - Borítómustra
05/05 Könyv és más
05/06 Utószó
05/07 Kelly és Lupi olvas
05/08 Sorok Között
05/09 Fanni’s Library
05/10 Hagyjatok! Olvasok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése