2023. augusztus 7., hétfő

Kate Stewart: Falka {Értékelés}

Sziasztok!

Új vizekre eveztem ezzel a könyvvel, egy kis betekintést nyertem a dark romance történetek világába. Köszönöm a recenziós példányt a Rainydays Kiadónak!

Adatok:
Kiadó: Rainydays Kiadó
ISBN: 9789635801787
Oldalszám: 410
Fordító: Márton Andrea
Eredeti cím: Flock
Megjelenési dátum: 2023. 04. 19.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
„A ​szíved mélyén, ha nem kellene választanod, megtennéd?”
A tét egyszerű: a tizenkilencéves Cecilia Hornernek egy dolga van – át kell vészelnie egy évet Triple Falls kisvárosában, ahol a családjától különélő apjánál lakik és munkát kell vállalnia az apja gyárában. Cserébe az apja fizeti a főiskolai tandíját, és egy kisebb vagyont is biztosít, amiből Cecilia segítheti egyedülálló anyját.
De minden megváltozik, amikor az első munkanapján megismerkedik a helyi fiúval, a szexi Seannal. Sean összehozza összetartó baráti körével, köztük a titokzatos Dominic-kal. A társaság a saját törvényei szerint él, és ugyanolyan hollót ábrázoló tetoválásuk van…
Cecilia mindig is óvatos volt, de most elvakítják a Sean és Dominic iránti egyre erősödő érzései, és úgy dönt, kiélvezi az utolsó szabad nyarát, és nyit az új élmények felé, repítsék azok bárhova is…
A merész, szexi, romantikus, korunkba átültetett Robin Hood-történet lélegzetelállító fordulatai és elsöprő érzelmei magával ragadnak, és nem eresztenek.
Ez a szokatlan, és tabudöntögető szerelmi történet mindvégig töretlen izgalmat ígér, rejtélyekkel, szexiséggel, függőséget okozó rosszfiúkkal, akcióval és ÉRZELMEK SOKASÁGÁVAL.
Kate Stewart „Ravenhood” trilógiája elvarázsolta a TikTok közönségét világszerte. Elsöprő népszerűségre tett szert az olvasók között, akik számtalan videót készítettek, hogy megosszák az élményeiket a sorozattal kapcsolatban.

Véleményem a borítóról:
Tökéletesen illik ez a sötét borító egy ilyen sötét történethez, örülök, hogy a kiadó emellett döntött. Külön ráadás a csodás élfestés, ami még olvasás során sem kopott le.

A történetről és a szereplőkről:
Kate Stewart nevével már lépten-nyomon mindenhol találkoztam; Instagramon és TikTokon egyaránt nagy rajongótáborral rendelkezik az írónő, a Falkát pedig rengetegen dicsérik. Igaz, a Moly és a Goodreads felületén elég megosztóak a vélemények, de úgy gondoltam, mindenképp szeretnék adni egy esélyt az írónőnek. Innen is hálásan köszönöm a recenziós példányt a kiadónak!

Kezdeném a legfontosabbal: a Falka nem egy habos-babos lányregény. Ebben a könyvben kőkemény tabuk vannak, megrázó jelenetekkel, és semmiképp sem szabad követendő példaként tekinteni rá. A történetben számos komoly téma kerül előtérbe, legyen szó függőségekről, diszfunkcionális családról, bűnözésről vagy poliamóriáról. Bevallom, nekem az utóbbi befogadásával voltak inkább nehézségeim, elvégre én a monogámia híve vagyok, de szigorúan fiktív keretek között hajlandó vagyok nyitni a "többszerelműség" felé is, noha az én értékrendembe alapvetően ez nem fér bele.


Az első fejezetből kiderül, hogy ez a kötet egy az egyben egy visszaemlékezés arra az időre, mikor a tizenkilenc éves Cecelia egy évet az (addig kvázi elérhetetlen) apja gyárában dolgozott. Itt ismerkedett meg Seannal, Triple Falls ügyeletes rosszfiújával, ez az ismeretség - később már vonzalom - pedig megpecsételte Cecelia hátralévő életét is. A lánynál jó pár évvel idősebb és tapasztaltabb Sean bevezette őt egy rejtélyes és titokzatos világba, ahol először mindent homály fedett, de szép lassan (és tényleg lassan) mélyebb betekintést is kapunk a társaság életébe. Eközben egy másik, jóval nehézkesebb szerelmi szál is kibontakozik az olvasók előtt, és nem tagadom, nekem ez a vonal sokkal jobban tetszett.

Az olvasott vélemények alapján sokan Cecelia személyiségét kifogásolták; sokak szerint a lány hihetetlenül naiv és penészvirág létére túl nagy a szája. Ezzel nem is igazán tudok vitába szállni, ugyanakkor úgy érzem, ki kell állnom a jelleme mellett. Roppant fiatalon csöppent bele ebbe a helyzetbe, szóval mondhatni, hogy a körülmények áldozatává vált - önként és dalolva. Több ponton is szántam őt, hiszen az ő szemszögéből láthatjuk az eseményeket, és ahogy ő is tanácstalanul állt a nagy titkolózás előtt, úgy én is. Fogalmam sem volt, hogy kicsoda Sean és Dominic úgy igazán, és ahogy Ceceliát, úgy engem is hajtott a vágy, hogy mindkét férfiről még többet megtudjak. Utólag már rájöttem, hogy épp elég lett volna, ha csak Dominic érdekel, mert Sean karaktere borzasztó módon irritált, tulajdonképpen ő volt az oka annak, hogy a könyv első harmadán alig tudtam átrágni magam. Dominic rendszeres felbukkanását követően már sokkal jobban élveztem a történetet, és bízom benne, hogy végül Cecelia is mellette fogja letenni a voksát.

Elég bevezetésjellegű volt ez a kötet, emiatt voltak fejezetek, amiket kifejezetten untam. Azonban már a kezdettől érezhető egyfajta nyomasztó érzés, ami egészen addig nem engedett el, amíg be nem fejeztem a könyvet. Állítom, hogy hatással volt rám ez a történet, és kíváncsian várom, hogy egy ilyen befejezés után mégis mivel állhat elő az írónő. Remélem, a második kötet már pörgősebb lesz, és nem csak cseppenként adagolva kapunk majd fontos információkat.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "– […] miért pazarolod el a mostani időt azzal, hogy amiatt aggódsz, ami csak később lesz?"
  2. "– Ha nem tudod mit tegyél, akkor ezt kell tenned! Bármit akarsz, tedd meg, bármikor akarod, tedd meg, és sose kérj érte bocsánatot, soha az életben!"
  3. "Nagyon kevés pasi van, aki megéri azt a poklot, amit át kell élned miatta. Úgyhogy nagyon válogasd meg, kinek adod oda a szívedet és a testedet. Lehet, hogy az illető többet vesz el belőled, mint amennyit elbírsz."
Összességében:
Egy egészen új világot és zsánert fedeztem fel ezen kötet által, és nem mondom, hogy egy szemernyit is bánom. Nagyon új, nagyon más volt, mint az eddigi tapasztalataim romantikus könyvek tekintetében, ami üdítő hatással volt rám, ugyanakkor néha sok(k) is volt. Olykor-olykor nem tudtam elvonatkoztatni a ténytől, hogy a könyvben leírtak elütnek az én világképemtől, ez kicsit korlátolttá tett olvasás közben, ezért csak akkor ajánlom, ha alapvetően is nyitott szemléletmóddal rendelkezel, vagy hajlandó vagy nyitni az extrább dolgok felé. Én az utóbbi csoportba sorolnám magam, de így is elmondhatom, hogy összességében élveztem a történetet, még akkor is, ha kicsit bevezető-hangulatú volt. Alig várom, hogy a kezeim közé kerüljön a folytatás, kíváncsi vagyok, hogy mi fog ebből a koncepcióból kisülni.
Zárójeles megjegyzés: sajnos az élményemen rontott a párbeszédek hibás tördelése és a "Kutyi" becézés; bízom abban, hogy a második rész jobban sikerült ilyen tekintetben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése