2023. október 30., hétfő

Colleen Hoover: Emlékek róla {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A Könyvmolyképző Kiadó jelentette meg Colleen Hoover: Reminders of Him - Emlékek róla regényét, melyben egy tragikus kimenetelű baleset okozójának, Kennának a történetét meséli el a népszerű szerző. Vajon börtönbüntetése után szabadulva láthatja-e még ez a fiatal nő a nevelőszülőknél élő kislányát? Sikerül megbocsátást és bizalmat nyernie azoktól, akik öt éve gyűlölettel gondolnak rá? Kövesd  a blogturné állomásait, ha szerencsés vagy a játékban, akár meg is nyerheted a könyvet a kiadó felajánlásában.

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
ISBN: 9789633996621
Oldalszám: 392
Fordító: Sereg Judit
Eredeti cím: Reminders of Him
Megjelenési dátum: 2023. 11. 24.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Kenna Rowan öt évet töltött börtönben egy végzetes kimenetelű hiba miatt, és most visszatér a városba, ahol az élete félresiklott, abban a reményben, hogy találkozhat négyéves lányával. De a hidakat, amiket Kenna felégetett maga mögött, lehetetlen újjáépíteni. Lánya életének fontos szereplői mind távol akarják tartani a gyerekétől, bármennyire keményen dolgozik is azon, hogy bizonyítson.
Az egyetlen, aki nem zárta be előtte az ajtaját, az Ledger Ward, a helyi kocsma tulajdonosa, aki szinte az utolsó reménye, hogy utat találhat a lányához.
Ha azonban bárki is rájön, hogy Ledger lassan Kenna életének fontos részévé válik, mindketten elveszíthetik a számukra legfontosabbak bizalmát.
A nehézségek ellenére Ledger és Kenna között kialakul valami, és ahogy az érzéseik erősödnek egymás iránt, úgy nő a kockázat is. Kennának módot kell találnia arra, hogy vezekeljen a múlt hibáiért, hogy a reményre és a gyógyulásra alapozva új jövőt építhessen.
Egy fiatal anya azért küzd, hogy visszatérhessen a lánya életébe – de vajon lesz számára hely?

Véleményem a borítóról:
Nagyon tetszik ez a borító, szépséges a színvilága, és különösen jónak tartom, hogy viszonylag letisztult külsőt kölcsönöz a kötetnek.

A történetről és a szereplőkről:
Már az angol nyelvű megjelenéskor szemeztem ezzel a kötettel, de csak idén tudtam beszerezni és sorra keríteni ezt a szépséget. Ahogy korábban is csináltam már, angolul és magyarul is elolvastam a történetet, de most úgy érzem, mindkettő egyformán nagy hatással volt rám, hiába másmilyen lefordítva egy kötet. Ugyan jó pár hónap eltelt a két olvasás között, mégis élénken élt bennem a cselekmény, ez pedig tökéletes bizonyítéka annak, hogy Hoover még ennyi kötet elolvasása után is le tud nyűgözni.

Már a fülszöveg elolvasásakor tisztában voltam azzal, hogy ez a megszokott Hoover-könyvektől is fájdalmasabb lesz - nem tévedtem. Sokat pityeregtem és sírtam olvasás során, amit már megszokhattam volna az írónőtől, de mégis, Hoover minden egyes alkalommal be tudja bizonyítani, hogy nem mutatott még be mindent, van plusz egy húzás a tarsolyában, és úgy hat az érzelmeimre, mintha először olvasnék tőle.

A főszereplő, Kenna helyzete nem egyszerű. Több évet törtött a börtönben, távol mindentől, amit ismert és szeretett, ráadásul a kislányát, Diemet is elvették tőle, hiszen alkalmatlannak titulálták az anyaságra. Kenna egyszerre gyászolta a lányát és egykori szerelmét is, akinek az elvesztését még ennyi idő eltelte után sem tudta feldolgozni, ergo két súlyos veszteség érte rövid időintervallumon belül. Nem volt egyszerű a nő fejében lenni, hihetetlenül sajnáltam és megérintett az életútja, de Hoover tehetségének köszönhetően mégis teljes mértékben átéreztem Kenna fájdalmát, hiába nincs tapasztalatom ilyen téren.


Kenna számára egyetlen ember jelentett egy kis menedéket a börtönből való szabadulás után, aki nem más, mint Ledger. Bevallom, eleinte nem szimpatizáltam vele túlságosan, de ahogy egyre többet kaptam belőle, apránként megszerettem és rezonáltam az ő karakterével is. A férfi számára sem volt egyszerű az elmúlt pár év, Kenna megjelenése ráadásul felkavarta az állóvizet, és mindent összezavart.

Bevallom, én nem a romantikát emelném ki ebből a könyvből - bár kétségkívül egy szép szerelmi történet bontakozik ki a lapokon -, sokkal inkább azt tartom fontosnak, hogy milyen morális kérdések merülnek fel benne. Vajon egy "bűnöző" tud olyat nyújtani a gyerekének, amitől nem szenved hátrányt a gyermek? Az anyai szeretet helyettesíthető? Jogosan kárhoztatnak arra egy fiatal nőt, hogy a lánya nélkül éljen le egy egész életet, mikor nem követett el ellene semmi rosszat? Tényleg minden fekete-fehér, és könnyű megítélni egy embert egyetlen rossz cselekedete alapján? Mind-mind nagyon érdekes és elgondolkodtató kérdés, ámbár annál nehezebb megtalálni rá a választ. Noha tudjuk, hogy Hoover híres a boldog befejezéseiről, azért a valóságban is jócskán lehet találni olyan nőket, akik azzal küzdenek, mint Kenna, és nekik sajnos nem minden esetben adatik meg a feloldozás a bűneik alól, csak a szenvedés. Minden történetnek van egy kis valóságalapja, legyen akármennyire elrugaszkodott is, viszont az Emlékek róla című kötet szerintem még hitelesebb cselekmény szempontjából, mint az írónő többi könyve.

Ha tervezitek elolvasni a könyvet, akkor csak azt tudom ajánlani, hogy vele együtt egy nagy csomag zsebkendőt is szerezzetek be. Nem egy rózsaszín leányregénynek lesztek szemtanúi, sokkal inkább a valósággal szembesülhettek - igaz, lightosabb verzióban -, de az biztos, hogy ezt a történetet egyszerűen nem lehet könnyek nélkül elolvasni.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Nem akarom elhinni, hogy csak jó és rossz emberek vannak, és nincsen valamiféle köztes állapot. Nem akarom elhinni, hogy rosszabb vagyok bárki másnál, hogy van bennem egy adag gonoszság, ami mindig újratöltődik, miután kiürült."
  2. "Vannak, akik békére lelnek a megbocsátásban, és vannak olyanok, akik számára a megbocsátás felér az árulással."
  3. "Talán úgy tudjuk a legjobban feldolgozni a szeretteink elvesztését, ha minél több helyen és dologban rájuk találunk. És ha van egy icipici esély is arra, hogy azok, akiket elveszítettünk, hallanak minket, sosem szabad felhagynunk azzal, hogy beszélünk hozzájuk."
Összességében:
Az a varázslatos Hoover műveiben, hogy egyszerűen tud átadni monumentális érzelmeket a könyvei által. Könnyen bele tudtam magam képzelni Kenna szerepébe, ezáltal vele együtt éltem át minden csúf és szép pillanatot, bár az előbbiből több jutott ki neki. Igazán érdekes volt egy ilyen nehéz helyzetet bemutató történetet olvasni; az biztos, hogy nem egy megszokott romantikus kliséhalmazzal találkozik az, aki kézbe veszi az Emlékek róla című kötetet. Sírtam, nevettem, örültem és gyászoltam a főszereplővel együtt, ráadásul hihetetlenül könnyedén haladtam az olvasással.
Ha ti is tervezitek beszerezni és elolvasni Colleen Hoover ezen remekművét is, csapjatok mellé egy csomag papírzsepit, mert bizony itt szem nem marad szárazon!


Nyereményjáték:

A regény beleolvasóját feltétlenül olvassátok el, ez alapján tudjátok megválaszolni az állomásokon feltett kérdéseket. A helyes válaszokat írjátok be a rafflecopter doboz megfelelő sorába.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A kérdés: Hány dollár a letét a villanyóra átíráshoz?

a Rafflecopter giveaway
Állomások:

10.22 Kelly és Lupi olvas

10.24 Readinspo 

10.26 Pandalány olvas

10.28 Sorok között

10.30 Fanni’s Library

11.01 Readinspo extra

11.03 Csak olvass! extra

11.05 Csak olvass!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése