2021. július 22., csütörtök

Julie Kagawa: Vaskirály {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A Könyvmolyképző kiadó jóvoltából hazánkban ismét megjelent Julie Kagawa méltán népszerű sorozatának, a Vastündéreknek  első kötete ezúttal új, modern külsővel. Ennek örömére a Blogturné Klub bloggerei bemutatják A vaskirály titkokkal és izgalmakkal teli történetét, mely egészen a tündérek birodalmáig repíti olvasóját.

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
ISBN: 9789635618682
Oldalszám: 376
Fordító: Borbás Mária
Eredeti cím: The Iron King
Megjelenési dátum: 2021. 06. 04.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
A ​nevem Meghan Chase.
Kevesebb, mint 24 óra múlva betöltöm a 16-ot. Számtalan történetet, dalt és költeményt írtak erről a csodálatos életkorról, amikor egy lány rátalál az igaz szerelemre, a csillagok csakis neki ragyognak, és a szőke herceg elgaloppozik vele a naplementébe.
Nem hiszem, hogy velem is így fog történni.
Meghan Chase-re titkokkal teli sors vár – olyan, amit még kigondolni sem tudott volna.
Valami furcsa mindig volt Meghan életében; már hatéves kora óta, amikor édesapja eltűnt a szeme elől. Az iskolában sem tudott teljesen beilleszkedni… és otthon sem.
Amikor egy gyanús idegen kezdi távolról figyelni, és tréfakedvelő legjobb barátja egyszeriben a védelmezőjévé válik, Meghan érzi, hogy minden meg fog változni, amit csak ismer.
De a valóságot álmában sem tudta volna elképzelni – hogy ő egy mesebeli Tündérkirály lánya, és egyben tehetetlen báb egy öldöklő háborúban. De idővel kiderül, mire hajlandó azért, hogy megmentsen valakit, akit szeret, vagy hogy útját állja egy rejtelmes gonosznak, akivel egyetlen tündér sem mer szembenézni… és hogy megtalálja-e a szerelmet egy ifjú herceggel, aki szívesebben látná őt holtan, semhogy közel engedje jeges szívéhez.

Véleményem a borítóról:
Szerintem ez a borító sokkal meggyőzőbb, mint az előző volt. Imádom a színeket, a betűtípust, és összességében mindent, bár lehet, hogy azért látom így, mert alapból sem szeretem azokat a borítókat, amiken emberek szerepelnek.

A történetről és a szereplőkről:
Julie Kagawa tündéres sorozatával nem ez az első ismerkedésem. Korábban, nagyjából 10-11 éves koromban már olvastam a Vaskirályt, de őszintén szólva nem maradt meg belőle semmi Puckon és Kacoron kívül, amit annak tudtam be, hogy valószínűleg túl fiatal voltam még ilyen részletes és hosszú cselekmény befogadására. Később már nem volt kedvem újraolvasni, de most valamiért mégis késztetést éreztem rá. Nem mondom, hogy tökéletes a történet, de egészen egyedülálló ötleteket valósított meg az írónő.

A történet elején Meghan Chase egy 16 éves lány, aki egy farmon él a családjával. Nem a leggazdagabbak vagy legmodernebbek, ebből kifolyólag a lányt sokszor gúnyolják az iskolában. Egyetlen barátja van csak, Robin, aki mindig figyel rá, és igyekszik minden percet vele tölteni. A közöttük lévő kapocs szoros, és már idejét sem tudják, mióta vannak így összenőve.

Meghan 16. születésnapjának közeledtével viszont minden a feje tetejére áll. Az iskolában egyre több problémája akad, a családja megfeledkezik róla, és a kisöccse, Ethan megkergül, mintha teljesen kifordult volna magából. Ennek az oka, hogy Ethan helyére egy váltott gyerek került, ami azt jelenti, hogy a kisfiút elrabolták, és egy gonosz tündérgyerek vette át a helyét, aki kábé terrorban tartja a családot. Mindezt elég nehéz feldolgozni úgy, hogy az ember egész életében azt hitte, hogy a tündérek csak a mesékben vannak, de Meghan bármire képes lenne arra, hogy visszakapja az öccsét, ezért Robinnal - jobban mondva Puckkal - felkerekednek, és elmennek Tündérországba.


Meghan hamarosan rájön, hogy az ágy alatt lakó szörnyek nem a képzeletünk szüleményei, hanem nagyon is valóságos lények, mellettük pedig tündérek, óriások, koboldok és még megannyi lény létezik, amiket az átlagos emberek nem fognak látni soha. Oberon király lányaként alapból nagy veszély leselkedik rá, hiszen mindenki fegyvert akar kovácsolni belőle az apja ellen, és ha ezt megspékeljük azzal, hogy Meghan csak félig tündér, félig pedig halandó, akkor rájöhetünk, hogy mennyire kockázatos küldetésre szánta el magát.

A sors fintora, hogy a lány útjába sodródik a Téli udvar hercege, aki nem más, mint a sötét hajú, jéghideg tekintetű, kiszámíthatatlan Ash. Gondolom a leírás alapján a tapasztaltabb olvasók rájöttek, hogy Ash egy tipikus rosszfiú, akibe valamiért mégis beleszeret a főszereplő, a pasi pedig gyengéd érzelmeket táplál Meghan iránt. Ez nem alakul ki ilyen egyszerűen, ráadásul többen is rossz szemmel nézik a fiatalok összemelegedését, de én nekik drukkolok. :D

Tényleg érdekes és akciódús volt a cselekmény, és nem csodálom, hogy kisebb koromban nem tudtam észben tartani, hogy kivel mi történt. Rengeteg szereplőt megismerhetünk a cselekmény során, és vannak, akik a könyv végéig Meghan mellett maradnak segítőként. Őket kifejezetten megkedveltem, és remélem, hogy a második részben is szerepet kapnak.

Egyébként szerintem egyértelmű, hogy ez a sorozat már nem az én korosztályomnak íródott. Mondjuk lehet, hogy csak nekem volt kevés a sok felnőtt fantasy regény után, de biztos vagyok benne, hogy pár évvel ezelőtt jobban tetszett volna már a nyelvezete miatt is. Eléggé lazára vette a figurát a párbeszédek terén az írónő (vagy a fordító?), és elég sok szleng van benne, amit talán még korábban sem használtam. Gondolom, ennek az volt a célja, hogy ezzel megfogja a fiatalokat, de nálam pont az ellenkezőjét érte el; idegenkedtem tőle. Szerencsére a karakter- és tájleírások egészen választékosak lettek, ez valamennyire kompenzálja az előbb említett észrevételemet.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Ne gondold lehetetlennek, mert még a végén tényleg az lesz!"
  2. "Az emlékeid hozzád tartoznak. Ha egy emléket elveszítesz, mintha a lelked egy darabját veszítenéd el."
  3. "– Oda ne add a szívedet egy Tündérkirályfinak. Az ilyesminek sosincs jó vége…"
Összességében:
Korábban, sokkal fiatalabb koromban (nagyjából 10-11 évesen) olvastam már ezt a könyvet, de közel 10 év távlatából semmire sem emlékeztem belőle. A csodás új borítónak köszönhetően viszont újra rátaláltam erre a sorozatra, és meglepően tetszett az első rész. Persze, azt nem mondom, hogy hibátlan, és ennyi kiemelkedő, tündérekről szóló kötettel a hátam mögött nem tudtam elvárások nélkül belefogni, de biztos vagyok benne, hogy a fiatalabb korosztálynak jobban tetszik majd, mint nekem. Az alapötletben sok potenciál van, ráadásul a függővég miatt nehéz ellenállni a folytatásnak.


Nyereményjáték:

Mostani játékunk során közismert tündéreket keresünk. Minden állomáson találtok egy betűhalmazt, nektek pedig nincs más dolgotok, mint helyes sorrendbe rakva kitalálni, mi az állomáson szereplő tündér neve, majd beírni a rafflecopter doboz megfelelő sorába.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A betűsor: NAANAD NHUR

a Rafflecopter giveaway
Állomások:

07/16 Readinspo - Borítómustra
07/18 Csak olvass!
07/19 Sorok Között

07/20 Fanni’s Library - Idézetek

07/21 Dreamworld - Ismerd meg a szereplőket

07/22 Fanni’s Library

07/23 Kelly & Lupi olvas - Interjúfordítás

07/24 Readinspo

07/26 Sorok Között - Trailerek

07/28 Dreamworld

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése