2022. október 25., kedd

Elizabeth O'Roark: Olivia ébredése {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából végre hazánkban is megjelenik Elizabeth O'Roark Waking Olivia - Olivia ébredése című regénye, amely egy hosszútávfutó egyetemista és az ő fiatal edzőjének románcát dolgozza fel, rejtélyekkel, feszültségekkel és sok-sok érzelemmel megtűzdelve. A különleges regényről a Blogturné Klub négy tagja mesél, és ha szerencsés vagy, a könyv egy példányát meg is nyerheted.

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
ISBN: 9789635973323
Oldalszám: 400
Fordító: Sereg Judit
Eredeti cím: Waking Olivia
Megjelenési dátum: 2022. 09. 29.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
A farm bajban van.
Az apja adósságokat hagyott hátra.
A főiskolai terepfutó csapata nem teljesít jól.
Will Langstromnak már eleve túl sok a kötelezettsége, a legkevésbé sem hiányzik neki Olivia Finnegan, a frissen igazolt, gyönyörű, de problémás diák.
Nagy száj.
Komoly jobbhorog.
És egy titok, ami tönkreteheti.
Olivia önmaga legádázabb ellensége, múltja elől képtelen menekülni, és az utolsó, akitől segítséget kérne, az a nagyképű futóedzője, aki a jelek szerint semmivel sem elégedett.
Will azonban nem hagyja, hogy a lány ellökje magától, és eltökélten meg akarja menteni, miközben minden erejével próbál ellenállni a vonzalomnak, ami mindkettőjük életét tönkreteheti.
Magával ragadó szerelmi történet az egyetemi sport világából.
Kapcsolódj ki vele!

Véleményem a borítóról:
Annyira végtelenül indokolatlan ez a borító... Oké, nem tagadom, a színei nagyon is tetszenek, de egyszerűen nem kerek a kép, egyáltalán nem a történethez illik. Leginkább emiatt nem akartam elolvasni a könyvet, mert teljesen mást sejtet, mint ami a beltartalom.

A történetről és a szereplőkről:
Bevallom, eredetileg semmi kedvem nem volt ehhez a könyvhöz, de aztán Veronika és Deszy a lelkemre beszélt, hogy tegyek vele egy próbát, ezért engedtem a lányok nyomásának, és csatlakoztam a blogturnéhoz. Úgy gondoltam, hogy veszítenivalóm amúgy sincs, ráadásul már kezdtem agyvérzést kapni a sok kötelező olvasmánytól, ezért valami könnyedre vágytam. Hát, minden volt ez a könyv, csak nem könnyed, ennek ellenére nagyon is megérte elkezdeni.

Kezdeném az egyik legnagyobb pozitívumával: összesen körülbelül négy óra elegendő volt ahhoz, hogy átsuhanjak rajta. Ez nálam a letehetetlen kategória, ami egyszerre szórakoztat, kikapcsol, és éppen annyi feszültség van benne, hogy ne akarjak szünetet tartani benne. Tény és való, néha megálltam egy-egy rövidebb szünetre, hogy pihenjen a szemem, de akkor is azt vártam, hogy végre újra kézbe vegyem és folytassam.

A történetet több szemszögből ismerhetjük meg: az egyik és talán a leghangsúlyosabb Oliviáé, a másik pedig Willé. Alapvetően nagyon különböző karakterek teljesen eltérő háttérrel, ez megmutatkozik a viselkedésükben, a másokhoz való viszonyukban és a stílusukban egyaránt. Ami viszont közös bennük az az, hogy mindkettejüket érte már csapás az életükben, amelyet senki sem értett meg - egészen addig, amíg a sors össze nem hozta őket.

Na persze, ez nem megy ilyen egyszerűen. Olivia felnőtt létére olyan, mint egy lázadó korszakban lévő kamasz lány, aki senkire sem hallgat saját magán kívül. Ez akár bosszantó is lehet eleinte (nyugi, nekem is az volt, Willnek meg pláne), de aztán az olvasó és a férfi főszereplő is realizálja, hogy ez a fiatal lány egyik védekezési mechanizmusa. Nagyon érdekes és nyomasztó belelátni Olivia gondolataiba, mivel a múlt árnyai még mindig árnyékot vetnek a mindennapjaira, ezáltal képtelen felépülni, amelynek a következménye az alva futás. Ez nemcsak őt, hanem Willt is idegesíti, ezért Olivia szép lassan közelebb engedi magához az edzőjét - nyugi, semmi elhamarkodott romantika, szimplán beavatja őt a titkába.


Annyira, de annyira örültem annak, hogy nem lett elsietve a szerelmi szál! Tartottam tőle, hogy esetleg az azonnali szerelembe esés fogja elrontani a történetet, de szerencsére ettől megmenekültem. Nagyon lassan épül fel a két karakter közötti bizalom és kapcsolat, ami szerintem kifejezetten jót tesz a cselekménynek. Így érvényesül a történetben a sportolós vonal, illetve Will (majd később Olivia) farmon töltött ideje is jelentős részhez jut.

Habár Olivia eleinte ellenszenves lehet, szerintem egy teljesen életszerű karakter, akit nem feltétlenül kell szeretni, de mindenképp meg kell érteni. Will egy tökéletes pasinak lett beállítva, már a külső tulajdonságai alapján azt lehet rá mondani, hogy tipikus "bookboyfriend", de engem nem teljesen győzött meg. Viszont azt garantálhatom, hogy ennek a két karakternek a viszonya egetrengetően jó és érzelemdús - olyannyira, hogy a későbbiekben biztosan újra fogom olvasni a kötetet, pedig csak nagyon kivételes esetekben szoktam ilyet tenni. Szerettem őket együtt, mert a legjobbat hozták ki egymásból, és nagy karakterfejlődésen mentek keresztül mindketten. Olivia az álmaitól, Will pedig az apja elvárásaitól szenvedett, de ketten együtt le tudták küzdeni a legnagyobb ellenségeiket, és ez szerintem megmutatja a szerelmük erejét.

Nem mondom, hogy minden tekintetben elégedett vagyok a könyvvel. Az biztos, hogy megvan a maga mélysége, és kell egy bizonyos érettség ahhoz, hogy ezt egy olvasó fel tudja dolgozni, mivel felkavaró jelenetek is vannak benne, emiatt én nem feltétlenül adnám fiatalabb könyvmolyok kezébe. Ami viszont bosszantott egy kicsit az az, hogy ez a bizonyos mélység a cselekmény egészében jelen volt, viszont a végén olyan hirtelen lett lezárva, hogy még csak pislogni sem volt időm. Kicsit kiszámítható, hirtelen és talán már-már eltúlzott volt a csavar, de tekintve, hogy ez már tényleg nagyon a végén volt, szerencsére nem rontotta el az élményemet.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "– Mindenki szerethető. Csak van, aki szerethetőbb másoknál – morogja."
  2. "Úgy csókolt meg, mintha nem tudna nélküle élni. Mintha fulladozott volna, és én lettem volna az oxigén."
  3. "– Mindenkinek szüksége van barátokra – vág vissza."
Összességében:
Röviden összefoglalva: hűha. Egyáltalán nem gondoltam volna, hogy ilyen mély benyomást tesz rám ez a kötet.
Eleinte hidegen hagyott ez a könyv, nem tulajdonítottam neki sok jelentőséget. Azt hittem, hogy ez is egyike az erotikus sportrománcoknak, amikkel nincsen bajom - legalábbis ha jól vannak megírva -, de nem igazán éreztem azt, hogy hangulatom lenne egy ilyen történethez.
Aztán beleolvastam.
Három óra múlva már a könyv 80%-ánál tartottam, és nem értettem, hogy hova tűntek az oldalak.
Sokkal több figyelmet érdemelne ez a könyv itthon, nem is értem, hogy miért nem kapkodnak utána a Rubin pöttyös történetek kedvelői. Úgy gondolom, hogy ez egy kiemelkedő alkotás a zsánerében, megvannak a mélységei, és egy igazán szépen ívelő szerelmi szálat mutat be, amely tele van nehézségekkel és akadályokkal, de ezeknek köszönhetően sokkal felemelőbb lesz a befejezés.
Adjatok neki egy esélyt, nem fogjátok megbánni, azt garantálom!


Nyereményjáték:

Mostani játékunk során az egyes állomásokon olyan könyvekből találhattok idézeteket, amelyekben akárcsak az Olivia ébredésében, szintén nagy szerepet kap a futás. A feladat az, hogy a Rafflecopter doboz megfelelő sorába beírjátok az adott blogon található könyv címét. Tartsatok velünk, és nyerjétek meg a Könyvmolyképző Könyvkiadó által felajánlott példány a könyvből!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Az idézet:
– Kávét? – kérdezi a srác.
– Két extra nagyot, légyszi! – bólintok. – Tej nélkül.
A hátam mögé sandít.
– Az egyiket nekem, a másikat magamnak.”

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
10/19 Veronika’s Reader Feeder
10/21 Hagyjatok! Olvasok! - extra
10/23 Kelly és Lupi olvas
10/25 Fanni's Library
10/27 Hagyjatok! Olvasok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése