2021. április 8., csütörtök

Shea Ernshaw: Gonosz mélység {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok! 

Nemrég jelent meg a Könyvmolyképző kiadónál a The Wicked Deep - Gonosz mélység című YA-regény, ami egy elátkozott városban játszódik! Sparrowba minden nyáron visszatér a három boszorkányságért vízbe lökött nővér, hogy pár fiút megbabonázva megbosszulják halálukat! Vajon mit tehet egy helyi lány, hogy megmentse a nemrég érkezett fiú életét? Tartsatok velünk a regény blogturnéján, és ne feledjétek, hogy a turné végén egy szerencsés olvasónk meg is nyerheti a regény a Gonosz mélység egy példányát!

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző
ISBN: 9789634578017
Oldalszám: 312
Fordító: Béresi Csilla
Eredeti cím: The Wicked Deep
Megjelenési dátum: 2021.04.23.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Köszöntünk ​az elátkozott városban, Sparrow-ban.
A Csendes-óceán parti városkában kétszáz évvel ezelőtt három nővért halálra ítéltek boszorkányságért. Köveket kötöttek a bokájukra, és a kikötő mély vízébe lökték őket.
Azóta minden nyáron visszatérnek egy rövid időre, és három lány testébe költözve bosszút állnak azzal, hogy fiúkat csalnak a kikötőbe, és vízbe fojtják őket.
Akárcsak sok helybeli, a tizenhét éves Penny Talbot is beletörődött a várost sújtó átokba. De ebben az évben, a nővérek visszatérésének éjszakáján egy Bo Carter nevű fiú érkezik, akinek fogalma sincs arról, hogy milyen veszélybe csöppent.
Bizalmatlanság és hazugságok kezdenek terjedni az eső áztatta utcákon. Penny és Bo is gyanakszik, hogy a másik titkokat rejteget. A halál pedig gyorsan utoléri azokat, akik nem tudnak ellenállni a nővérek csábításának.
Penny azonban olyasmit is lát, amit mások nem. És muszáj lesz választania: Bót mentse meg, vagy saját magát.
Legyőzheti egy boszorkány az óceán szirénénekét?

Véleményem a borítóról:
Nagyon bíztam abban, hogy megmarad a külföldi verzió, mert szépséges a hologrammos hatással. Noha a hatás nem jött össze, de a dizájn megmaradt, és egyszerűen lenyűgözően néz ki.

A történetről és a szereplőkről:
Mikor elkezdtem a könyvet, rájöttem, hogy még a fülszövegét sem olvastam el, ilyet pedig sosem szoktam csinálni, de még így is bizalmat szavaztam neki. Lehet, hogy a megnyerő külső volt az oka, vagy a rengeteg pozitív értékelés, de az biztos, hogy nem csalódtam, sőt, lehet, hogy új kedvencet avattam, bár ehhez még ülepednie kell egy kicsit a sztorinak.

A történet Sparrow városában játszódik, amiről azt kell tudni, hogy el van átkozva. Hosszú évekkel ezelőtt három nőt boszorkánynak kiáltottak ki, akikre a halál várt, de azóta minden nyáron kísértik a város lakóit. Fiatal lányok testébe bújva tizedelik a Sparrowban élő férfiakat, ez pedig hatalmas turista látványosságnak számít, mintha valamilyen csodálatra méltó dolgot vinnének véghez.

Habár ez az átok szörnyű, a lakók kénytelenek voltak beletörődni a helyzetbe, és imádkoznak, hogy ne egy családtagjukat ragadja el valamelyik nővér. A főszereplőnk, Penny mindig is ódzkodott a három nővértől, de egy láthatatlan erő mégis a vízhez húzza őt. A titokzatos Bo felbukkanásával azonban egy egészen más irányt vesznek a mindennapjai, és azon kapja magát, hogy minden erejével távol akarja tartani a fiút a nővérek mészárlásától.


Miután kiderül, hogy Bo a testvére gyilkosát keresi, és eleinte szkeptikusan áll a nővérek legendájához, Pennyvel belevetik magukat a kutatásba, és ráeszmélnek, hogy valahogy pontot lehet tenni ennek az átoknak a végére. A megoldás azonban koránt sem egyszerű, mert hiába minden könyv ebben a témában, mégsem találják a tökéletes megoldást, ami gyanúra adhat okot. Eközben a nővérek újabb és újabb áldozat után lesnek, és csak egy hajszál híján múlik, hogy Bo is a vesztébe rohanjon.

Innentől spoileres tartalom következik! Számomra onnantól lett igazán izgalmas a cselekmény, mikor kiderült, hogy az egyik nővér, aki kevésbé vérszomjas a másik kettőnél, Penny testét szállja meg évek óta. Ez egy különös érzelmi töltetet adott a történetnek, már csak azért is, mert megismerkedhettünk a Pennyt megszálló Hazel tragikus múltjával, és teljesen megesett rajta a szívem. Kicsit úgy éreztem, mintha a sors furcsa fintora lenne, hogy újra egy boszorkányüldöző pasi iránt kezd el érzéseket táplálni. Nem jósoltam nekik nagy jövőt, és egyértelmű volt, hogy egyszer Hazelnek vissza kell térnie a vízbe, mellesleg Bo amúgy sem tudná szeretni a bátyja gyilkosát, mégis borzasztó érzés volt látni, hogy min mennek keresztül. Spoiler vége.

Annak ellenére, hogy nem nagy hévvel kezdtem bele a könyvbe, kifejezetten megszerettem, mire a végére értem. Nem tagadom, hogy a keserédes befejezés miatt meghatódtam, de megértem, hogy az írónő miért így gondolkodott, és egy alapvetően is borús történetnek amúgy sem állna jól egy "rózsaszín, minden tökéletes" happy end.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "– Maradni mindig van elég ok – mondja. – De csak egyetlenegyet kell találnod arra, hogy elmenj."
  2. "– Azt hiszem, az elme könnyen felejt. Elnyomja, háttérbe szorítja az emlékeket."
  3. "A szerelem veszedelmes csábító… vad és ördögi.
    Mögéd lopózik, halkan, gyöngéden és szelíden, aztán elmetszi a torkodat."
Összességében:
Hetekkel ezelőtt olvastam ezt a könyvet, és azóta sem ereszt a történet. Meg kell mondanom, hogy a cselekmény feléig nem igazán kötött le a sztori, de bizakodó voltam, szóval nem hagytam abba, és milyen jól tettem! A borús hangulat, a fordulatok és a titokzatosság miatt már most újraolvasnám, pedig alapvetően nem vagyok ilyen típus. Az alapkoncepció egyedi, és zseniális, hogy csak szép lassan bontakozik ki az igazság. Nem gondoltam volna, hogy ekkora hatással lesz rám a könyv, de bevallom, hogy a lezárás teljesen meghatott. Bátran ajánlom mindenkinek ezt a könyvet!



Nyereményjáték:

Történetünk egy elátkozott helyen játszódik, így minden állomáson újabb és újabb elátkozott vagy elhagyatott helyeket kell kitalálnotok! Ezek lehetnek városok, házak, temetők, bármi, ha rájöttetek a leírásból, írjátok be a megoldást a megfelelő rubrikába!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.) 

A hely: “............ alatt egy valódi labirintus található. Az 1786-ben épült katakombák valódi csonttárként szolgálnak, ugyanis a 18. században ……… túlzsúfolt temetőiből koponyák és csontok millióit költöztették az üregrendszerbe. A falakat ismeretlen eredetű festmények díszítik, melyek történetéről semmit sem tudni. A 300 kilométer hosszú alagútrendszer nagy része a mai napig feltérképezetlen, és számos turista eltévedt már itt.”

a Rafflecopter giveaway

Állomások:
04. 02. - Sorok között (extra)
04. 04. - Sorok között
04. 06. - Fanni's Library (extra)
04. 08. - Fanni's Library
04. 10. - Readinspo
04. 12. - Utószó
04. 14. - Hagyjatok! Olvasok! (extra)
04. 16. - Hagyjatok! Olvasok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése