2021. április 4., vasárnap

Tricia Levenseller: A szirénkirálynő lánya {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából hazánkban is megjelent Tricia Levenseller nagysikerű duológiájának második része, A szirénkirálynő lánya. Ennek örömére a Blogturné Klub bloggerei vitorlát bontanak és tengerre szállnak, hogy elkísérhessék Alosa kapitányt utolsó, veszedelmes kalandjára.

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző
ISBN: 9789635613786
Oldalszám: 328
Fordító: Szabó Krisztina
Eredeti cím: Daughter of the Siren Queen
Megjelenési dátum: 2021. 03. 31.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Apám hajói ki lesznek szolgáltatva a sziréneknek.
Mi érjük el a szigetet elsőként, és a miénk lesz a kincs.
Alosa végre teljesíti a küldetését. Megszerezte a legendás elrejtett kincshez vezető térkép mindhárom darabját, ráadásul a kalózok, akik korábban foglyul ejtették, most az ő hajóján raboskodnak. A továbbra is bosszantóan vonzó Riden folyamatosan eltereli a figyelmét, de legalább engedelmeskedik.

Ám amikor a hitvány Vordan felfedi az apja évek óta őrzött titkát, Alosa és a legénysége veszedelmes versenyre kel a rettegett kalózkirállyal. Hiába a tengernyi veszély, Alosa biztos benne, hogy ő fogja elsőként elérni a kincset… Hiszen mégiscsak a szirénkirálynő lánya.

A közönségkedvenc A kalózkirály lánya folytatása.
Szárnyalj vele!

Véleményem a borítóról:
Úgy szeretem az ehhez hasonló, grafikus borítókat! Egyedi, illik az előző kötethez, és megragadja a cselekmény hangulatát. Alig várom, hogy a polcomon tudhassam A kalózkirály lánya mellett.

A történetről és a szereplőkről:
A kalózkirály lánya értékelésemmel indult el a blogger karrierem - már ha ezt annak lehet nevezni -, és azóta is ez az egyetlen olyan könyvsorozatom, ami kalózokról szól, és szeretem is. No nem mintha sokat olvastam volna ebben a témában, de ez kifejezetten megfogott, és 2018 óta, azaz már három éve vártam, hogy végre megjelenjen A szirénkirálynő lánya.

Három év baromi hosszú idő egy duológia kiadására, és habár 2018-ban szerettem az első részt, most kicsit mégis tanácstalanul kezdtem bele a második, és egyben utolsó részbe. Sok könyv lecsúszott azóta, ebből adódóan egyre fakultak az emlékeim az Ava-lee legénységéről, és nem éreztem hatalmas vágyat arra, hogy mindent félrerakva belekezdjek. Úgy gondolom, hogy ha előbb lett volna lefordítva ez a kötet, akkor sokkal jobban rajongtam volna érte, és szerintem ezzel nem vagyok egyedül. Ha esetleg te sem mostanában olvastad az első részt, és szeretnél belekezdeni a másodikba, mindenképp ajánlatos egy újraolvasással kezdeni inkább.

Tricia Levenseller a kalózok durva világába kalauzol el bennünket ebben a sorozatában, amelynek az érdekessége, hogy női kalózok vannak a rivaldafényben. Az Ava-lee legénysége kevés kivétellel nőkből áll, akik rátermettek, kemények és leleményesek. A vezérük a vörös hajú félig szirén-félig ember Alosa, aki egyben a híres kalózkirály lánya is. Az első részben átélt kínokért bosszút forral Vordan ellen, és már a nyitófejezetben a feje tetejére állítja az egyik fogadót.


Az összes hiányzó térképdarab megszerzésével Alosa kideríti, hogy hol van elrejtve a sok éve áhított kincs, ami jó hír, viszont olyan információ is kerül a lány kezébe, ami alapjaiban megrengeti a világképét. Mikor a sejtése beigazolódik, az Ava-lee legénységével eliszkolnak az apja hajói elől, és a cselekmény legnagyobb részében azon dolgoznak, hogy elejét vegyék az elkerülhetetlen összecsapásnak, mindezt persze sikertelenül.

Ebben a részben végre kibontakozhatott Alosa szirén fele is, ami engem már korábban is nagyon kíváncsivá tett. Az emberi és a szirén énje hadban állása tökéletesen reprezentálta, hogy micsoda ellentétek dúlnak a lányban. Habár a legénysége számára ez már megszokott, Riden eleinte egészen furcsán viselkedett miatta, és ez sok-sok nézeteltérést szült kettejük között, amit én kifejezetten nehezményeztem. Még az a szerencse, hogy egy idő után jobb belátásra tért Alosa képességeit illetően, és segítőkészen bánt vele mindenféle hiszti nélkül.

Szóval Alosa nem csak az óceánon, hanem az érzelmek tengerén is hánykolódik, kezdve az apja dolgaival, aztán ott van még a huzavona Ridennel, és a legénységét is komoly csapások érik. Ennyi teher mellett csoda, hogy a víz felett tudja tartani a fejét, de amint az már az első részben is kiderült, szívós ez a főhősnő, és bármit megtenne a szeretteiért.

Habár eleinte nem sok kedvvel álltam neki, örülök, hogy nem hagytam ki a duológia befejezését. Amint láthatjátok, elég rövidke ez a kötet is, de talán pont az a jó benne, hogy nincs elnyújtva a cselekmény, és nem kell újabb és újabb felesleges köröket futnia a szereplőknek. Néha azért voltak pontok, amik kifejezetten idegesítettek - gondolok itt Alosa és Riden se veled, se nélküled kapcsolatára -, de még ennyi év távlatából is élveztem a sztorit, szóval ezt elnézem az írónőnek.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Lehet, hogy nem a vízben jöttem a világra, de arra születtem, hogy uraljam."
  2. "Egy nő sem védtelen, ha tudja, mit tegyen."
  3. "Lehet, hogy nem a vízben jöttem a világra, de arra születtem, hogy uraljam."
Összességében:
Nem sűrűn olvasok duológiákat, de Tricia Levenseller stílusa nagyon megfogott évekkel ezelőtt, és hihetetlenül vártam ennek a könyvnek a megjelenését. Kicsit nehéz volt újra belerázódni ebbe a világba, mert az első könyv olvasása óta elég sokat felejtettem, de szerencsére időben fel tudtam venni a fonalat.
A sziránykirálynő lánya tele van izgalommal, nem várt fordulatokkal, kegyetlenséggel és érzelemmel. Tökéletes lezárása a duológiának, bár szívesen olvastam volna még az Ava-lee legénységéről, valamint Alosa és Riden párosáról is.


Nyereményjáték:

Mostani játékunk során a női kalózoké lesz a főszerep, tehát minden állomásunkon megosztjuk egy híres női kalóz nevét… összekeverve. Nincs más dolgotok, mint helyes sorrendbe rakni a betűket, és az így kapott nevet beírni a rafflecopter doboz megfelelő sorába. Segítségként eláruljuk, hogy a vezeték- és keresztneveket meghagytuk szédszedve, így azzal már nem kell bajlódnotok.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A név: AEDIS RARFELL

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
03/29 Csak olvass!
04/02 Dreamworld - Idézetek
04/04 Fanni’s Library
04/05 Dreamworld 
04/06 Sorok Között
04/08 Ambivalentina
04/10 Hagyjatok! Olvasok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése