2023. június 13., kedd

Colleen Hoover: Velünk kezdődik {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A Könyvmolyképző Kiadó jelentette meg Colleen Hoover: It Starts With Us - Velünk kezdődik regényét, mely az elsöprő sikerű Velünk véget ér regény folytatása. Kövesd végig bloggereinkkel Lily és Atlas sorsának alakulását a blogturné állomásain, ha szerencsés vagy a játékban, akár meg is nyerheted a könyvet a kiadó felajánlásában.

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
ISBN: 9789633994184
Oldalszám: 336
Fordító: Matolya Melinda
Eredeti cím: It Starts With Us
Megjelenési dátum: 2023. 06. 08.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Mielőtt véget ért, Atlasszal kezdődött el.
Lily és a volt férje, Ryle éppen csak beleszokik a közös gyerekfelügyelet ritmusába, amikor Lily hirtelen újra összefut első szerelmével, Atlasszal. A csaknem két külön töltött év után Lily fellelkesül, hogy az idő most az egyszer az ő javukra játszik, és azonnal igent mond, amikor Atlas randevúra hívja.
Ám lelkesedését csírájában fojtja el a gondolat, hogy noha többé nem házasok, Ryle azért nagyon is része az életének, és gyűlölni fogja Atlas Corrigant, amiért jelen van a volt felesége és a kislánya életében.
A Velünk kezdődik ott veszi fel a fonalat, ahol a „lebilincselő, lüktető” bestseller, a Velünk véget ér elejtette azt. Egyre több részletre derül fény Atlas múltjából, és követhetjük a volt férjével hadakozó, közben pedig ismét az igaz szerelem lehetőségébe kapaszkodó Lilyt, mindezt olyan romantikával átitatva, amire csak Colleen Hoover képes. Az év legjobban várt folytatása!
Hagyd, hogy elrabolja a szívedet!

Véleményem a borítóról:
Szépséges lett ez a borító is, méltó párja az első résznek. Fantasztikusan mutatnak egymás mellett, a polcom ékessége lett ez a kötet is.

A történetről és a szereplőkről:
Colleen Hoover neve már egyáltalán nem ismeretlen számomra, hovatovább ő az az író, akitől a legtöbbet olvastam Sarah J. Maas-on kívül. A könyvei angolul és magyarul is a polcomon sorakoznak, sőt, a Velünk véget ér és a Velünk kezdődik magyarul és angolul is a birtokomban van. Ritkák azok a kötetek, amelyeket két nyelven is beszerzek, az meg pláne ritkább, ha különleges kiadást veszek belőlük - márpedig az It Ends With Us esetében ez történt. Gondolom, már önmagában ez is egy árulkodó jel, de ha nem egyértelmű, akkor konkrétan kimondom: a szívem csücske ez a sorozat.

Elöljáróban annyit elmondanék, hogy korábban angolul már olvastam a bejegyzésben szereplő könyvet, és nem tagadom, úgy jobban tetszett. Hoover művei nekem eredeti nyelven jobb élményt nyújtanak, sokkal természetesebb a stílusa úgy, de nyilvánvalóan ez csak személyes vélemény, ami az elmúlt kötetek olvasása során szerzett tapasztalatomból adódik. Ez nem azt jelenti, hogy a fordítás rossz lenne, de fontosnak tartottam ezt is kiemelni.

Amikor először olvastam ezt a könyvet, bevallom, tartottam tőle. Ott motoszkált a fejemben a kérdés, hogy vajon szükség van-e erre a plusz részre, vagy csak pénzlehúzás az egész. Szerencsére a félelmem alaptalan volt, mert való igaz, kicsit gyengébb volt a második rész, mint az első, mégsem éreztem elpocsékolt időnek az olvasásával töltött időt. Adott egy kis pluszt az első kötethez, és megkaptam azt a várva várt lezárást, amit a Velünk véget ér-ben egy picit hiányoltam.


A történetről magáról sokat nem szeretnék elárulni. Röviden a lényeg annyi, hogy a cselekmény közvetlenül ott folytatódik, ahol az első rész félbemaradt, és innentől két szemszögből olvashatjuk a fejezeteket. Hol Atlas, hol Lily fejébe látunk bele, és ez a változatosság könnyebbé teszi az egyes események és helyzetek értelmezését. Mindkettőjük mindennapjaiba betekintést nyerünk, szemtanúi lehetünk annak, hogy mennyire nehéz a munka és a magánélet között lavírozni, és bár mindketten más-más okok miatt stresszelnek, mégis tökéletesen megértik egymást. A múlt is új fénybe kerül a naplóbejegyzések által, külön izgalmasnak találtam ezeket a fejezeteket, amelyekkel megidéződött a Velünk véget ér hangulata is.

Természetesen az írónő nem lenne önmaga, ha ebben a könyvben csak öröm és boldogság lenne. Korábban TikTokon már hangot adtam annak a félelmemnek, miszerint sokan romantikus hősként tekintenek Ryle karakterére, akit mentesít a cselekedetei következményei alól a tény, miszerint tragikus gyerekkora volt. Itt is megragadnám az alkalmat, hogy elmondjam, Ryle tetteit NEM szabad idealizálni, egy férfi, aki valóban szereti a kedvesét, nem viselkedik így! A Velünk kezdődikben is észlelhető, hogy nem egy családi idillbe illő személyisége van, hovatovább még csak meg sem közelíti az ideális partner fogalmát. Nem mentség az erőszakra az, hogy trauma érte, nem érdemelt volna meg több esélyt, és Lily igenis példaképnek tekinthető, aki ki mert lépni egy kockázatos helyzetből, hogy szebb jövőt biztosítson magának és a kislányának, Emersonnak. És ha már traumák, Atlas a tökéletes ellentéte Ryle-nak; fiatal fiúként több nehéz és válságos eseményt élt át, ezek által pedig nem egy dühöngő, erőszakos és manipulatív férfi, hanem egy szeretetre méltó és dolgos ember lett, aki sokkal többet tett az általa szeretett nőért, mint a nő egykori férje. Ez a párhuzam szerintem megfelelően szemlélteti, hogy minden az adott emberben dől el, és a múlt feldolgozása kihat a jelenre is, de minden fejlődésért meg kell dolgozni.

Remélem, az első részhez hasonlóan ezt is sokan fogjátok szeretni! Nem bántam meg, hogy adtam egy esélyt ennek a kötetnek, és biztos vagyok benne, hogy pár év múlva ezt is újra fogom olvasni. Kellett a lelkemnek ez a lezárás és a boldog befejezés, amit Lily és Atlas is megérdemelt.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "Arra jutottam, hogy néha a legnehezebb döntések vezetnek a legjobb kimenetelhez."
  2. "Pontosan ott vagyok, ahová tartozom. Atlas Corrigan karjaiban."
  3. "Néha azt hisszük, hogy ha eléggé szeretünk egy sérült embert, akkor megjavíthatjuk, csakhogy ebből általában az lesz, hogy mi magunk is sérülten végezzük."
Összességében:
Nem tudnék még egy olyan könyvet mondani, amire annyiszor gondoltam volna az elmúlt évek során, mint a Velünk véget ér-re. Hoover ezen könyve volt az, ami elindított a romantikus történetek szeretete felé, meghatározó szerepe volt a könyvmollyá válásomban, és azóta az írónő megjelenéseinek nagy részét figyelemmel kísérem. Ebből kifolyólag a Velünk kezdődik magyar megjelenése előtt már olvastam angolul Lily és Atlas történetét (nem tagadom, eredeti nyelven jobban tetszett), amiben nem csalódtam; szükségesnek éreztem egy ilyesfajta lezárást, kellett a lelkemnek a befejezés. Úgy érzem, az első rész színvonalát nem ütötte meg - nálam a Velünk véget ér felülmúlhatatlan -, de többet adott, mint amire számítottam. Ha az első részt szeretted, ezt se hagyd ki!


Nyereményjáték:

A regény izgalmas beleolvasóját feltétlenül olvassátok el, ez alapján meg tudjátok válaszolni az állomásokon feltett  kérdéseket. A helyes válaszokat írjátok be a rafflecopter doboz megfelelő sorába.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A kérdés: Melyik rajzfilm hozta össze Lily-t és Atlast?

a Rafflecopter giveaway
Állomások:

06.09 Kelly és Lupi olvas

06.11 Dreamworld extra

06.13 Fanni’s Library

06.15 Sorok között

06.17 Csak olvass! extra

06.19 Csak olvass!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése