2023. június 2., péntek

Carley Fortune: Minden elmúlt nyár {Értékelés}

Sziasztok!

Miről is szólhatna az első nyári blogbejegyzésem, ha nem egy tökéletes kis limonádéval, ami üdítő hatással lehet a romantikusok kedvelőire egy forró nyári napon? Innen is köszönöm a recenziós példányt a Magnólia Kiadónak!

Adatok:
Kiadó: Magnólia Kiadó
ISBN: 9789635981267
Oldalszám: 320
Fordító: Kéri Andrea
Eredeti cím: Every Summer After
Megjelenési dátum: 2023. 05. 02.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Hat ​nyár, hogy egymásba szeressenek. Egy pillanat, ami mindent elronthat. Egyetlen hétvége, hogy helyrehozzák a dolgokat.
Azt mondják, ha egyszer felnősz, sosem mehetsz igazán haza többé. Persephone Fraser számára ez túlságosan is igaznak bizonyul, mivel egy évtizeddel ezelőtt elkövette élete legnagyobb hibáját. Gyermekkora ragyogó tóparti nyarait egy stílusos lakásra cserélte a nagyvárosban, ahol bár társasági életet él, és rendszeresen találkozgat az új barátaival, mégis mindenkit biztos távolságban tart a szívétől.
Egészen addig a telefonhívásig, ami hirtelen visszarepíti őt Barry’s Bay-be és Sam Florek bűvkörébe. Ő az a férfi, akiről gyerekként sosem gondolta volna, hogy nélküle kell leélnie az életét.
Hat nyáron át, a vízparton töltött lusta délutánokon, a forró nyári éjszakákon, amikor a fiú családjának éttermében güriztek, és a közös olvasgatások alkalmával – a fiú kezében orvosi tankönyvekkel, a lányéban pedig félkész horror novellákkal – Percy és Sam elválaszthatatlanok voltak egymástól. Barátságukból pedig valami csodálatos született, mielőtt az egész látványosan a darabjaira hullott volna.
Amikor Percy visszatér a tóhoz Sam édesanyjának temetésére, a vonzalmuk épp olyan tagadhatatlan, mint egykor volt. Ám amíg Percy nem képes szembenézni a döntéseivel és a hosszú évekkel, amiket azzal töltött, hogy önmagát büntette értük, addig sosem tudhatják meg, hogy a szerelmük talán a múltban elkövetett hibáiknál is nagyobb.
A hat évet és egy hétvégét felölelő Minden elmúlt nyár elsöprő erejű történet a szerelemről, valamint az emberekről és döntésekről, amik örökre megváltoztatják az életünket.

Véleményem a borítóról:
Nagyon hangulatos, nagyon nyári és igazán egyedi ez a borító, személy szerint nagyon kedvelem, pláne, hogy kicsit festményhatása van, ha közelebbről megvizsgáljuk.

A történetről és a szereplőkről:
Annyiszor láttam már TikTokon ezt a kötetet, hogy nem bírtam magammal, meg kellett rendelnem angolul... aztán vártam, hónapokig. Valahogy, amikor a kezeim közé került végre a kötet, nem akaródzott elkezdeni. Túl nagynak láttam körülötte a rajongást, és nem titkolom, féltem, hogy csalódni fogok benne. Ezt követően hamarosan jött a hír, hogy májusban érkezik magyarul is a regény, Linda pedig addig-addig noszogatott, míg beadtam a derekam és ahogy lehetett, el is kezdtem olvasni. Ezért persze a kiadónak is hálás vagyok, még egyszer nagyon köszönöm a recenziós példányt!

Carley Fortune debütálóregénye megmutatja az olvasóinak, hogy mennyire nagy hatással lehet az emberre az első igaz szerelme. Felváltva ismerjük meg a cselekmény középpontjában álló páros, Percy és Sam jelenét és múltját, ezek alapján pedig lassan körvonalazódik az olvasó előtt, hogy vár-e rájuk közös jövő vagy sem. A történetről magáról nem is árulnék el többet, hiszen minden apró, elhintett megjegyzés árulkodó lehet a könyv kimenetelét illetően, és akkor jár a legjobban az ember, ha a lehető legkevesebb információ tudatában áll neki ennek a regénynek.


Hogyan is tudnám jellemezni pár szóban ezt a művet? Egyszerre aranyos, izgalmas, szerethető, mégis fájdalmas és olykor könyörtelen. Tekintve, hogy többnyire ezeket keresem a romantikus regényekben, én abszolút azt kaptam, amit vártam, sőt, még többet is. Szerintem rendkívül bájos volt az elejétől a végéig, és ami miatt még jobban tetszett, hogy reálisnak érződött. Nem éreztem túlzónak benne semmit, simán elhittem, hogy ez akár a valóságban is megtörténhetne, érdeklődve olvastam és fenntartotta a figyelmem. No, persze az is sokat dobott a helyzeten, hogy minden erőmmel drukkoltam azért, hogy a gerlepár végül tényleg egymás mellett kössön ki, hiszen ennyi viszontagság után megérdemlik a happy endet.

A romantikán kívül számos vonást kiemelkedőnek éreztem, kezdve a természet szeretetével, ami sugárzott a lapokról. Látszik, hogy az írónő maga is jól ismeri a környezetet, amelybe belehelyezte a karaktereit, ezért sikerült jól átadnia a város és a tópart hangulatát. A párkapcsolati vonalon kívül nagy hangsúlyt kaptak a baráti viszonyok is, amelyek különösen meghatározóak a tinédzserek életében; Fortune kitűnően ábrázolta, hogy a gyerekek hogyan válhatnak kellemetlen ismerősökből életre szóló barátokká, ahogy azt is, hogy sosem késő bocsánatot kérni és megbocsátani - ebből a szempontból még tanulságosnak is mondanám a regényt. Érdekes, hogy szerintem egyszerre esik Young Adult és New Adult kategóriába, elvégre mindkét korosztály nagyjából egyenlő arányban szerepel benne, pont ezért pedig mindenki számára érdekes és élvezetes lehet.

A magyar és angol kiadást párhuzamosan olvastam, ami többek között azért is egy bevált módszerem, mivel így észlelni tudom, hogy a fordítás mennyire tér el az író eredeti stílusától. Szerintem jelen esetben nem beszélhetünk nagy eltérésről, jónak éreztem a szófordulatokat is, bár nem tagadom, a magyar erotikus jelenetekkel rendesen megszenvedtem - kész szerencse, hogy nem volt sok belőlük.

Ha egy olyan regényt keresel nyárra, ami mosolyt csal az arcodra, de könnyeket is a szemedbe, akkor ne is kutass tovább, ez neked való! Tulajdonképpen nem is értem, miért olvasták eddig ilyen kevesen magyarul, de nagyon bízom benne, hogy ez a közeljövőben változni fog; tényleg csak arra tudok buzdítani minden romantikuskedvelő könyvmolyt, hogy tegyen egy szívességet magának, és minél hamarabb olvassa el Percy és Sam szívszorító, de felemelő történetét!

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "– Hazajöttél.
    Szorosan lehunyom a szemem.
    Hazajöttem.
    "
  2. "– Én akarok lenni a mindened, Percy. Amikor készen állunk rá."
  3. "– Szerettelek – suttogja.
    – Tudom – felelem.
    Fájdalmas tekintettel fürkészi az arcomat.
    – Összetörted a szívemet.
    – Azt is tudom.
    "
Összességében:
Egyet kell értenem Emily Henry ajánlásával, a Minden elmúlt nyár valóban egy ragyogó debütálóregény, amit kötelező olvasmánnyá tennék minden romantikus léleknek. A címből adódóan könnyen kitalálhatjátok, hogy mikor a legideálisabb elolvasni - nyáron -, ugyanakkor az sem baj, ha a hűvösebb napokra tartogatjátok, hogy megmelengesse a lelketeket és egy kis fényt csempésszen a szürke hétköznapokba. Nálam abszolút elérte ezt a hatást, pedig bevallom, a nagy külföldi rajongótábor miatt kicsit féltem tőle, bár a legtöbb egekig magasztalt könyvvel általában így vagyok. Száz szónak is egy a vége, tessék elolvasni, ugyanis sokkal több figyelmet érdemelne hazai körökben is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése