2023. november 27., hétfő

Ashley Poston: Halott romantika {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

Megjelent a Magnólia Kiadó újdonsága, a Halott romantika! Ha kíváncsiak vagytok, hogy mit gondolnak bloggereink erről a szellemesen romantikus regényről, esetleg játszanátok a kiadó által felajánlott nyereménypéldányért, tartsatok velünk!

Adatok:
Kiadó: Magnólia Kiadó
ISBN: 9789635981977
Oldalszám: 364
Fordító: Molnár Berta Eleonóra
Eredeti cím: The Dead Romantics
Megjelenési dátum: 2023. 10. 31.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Florence ​Day a könyvszakma egyik legnépszerűbb romantikus szerzőjének a szellemírója, és komoly problémával küzd: egy szörnyű szakítást követően nem tud hinni többé a szerelemben. Számára a romantika halott.
Amikor új – és nem mellesleg túlságosan jóképű – szerkesztője nem hajlandó további hosszabbítást adni neki az új kézirat leadási határidejére, Florence felkészül rá, hogy búcsút intsen a karrierjének. Ráadásul nem sokkal később olyan telefonhívást kap, amire nem lehet felkészülni: haza kell térnie a szülővárosába eltemetni váratlanul elhunyt, imádott apját. Abba a közösségbe, ami soha nem értette meg őt, és ahol az évek során semmi nem változott.
Nem csak ezzel kell azonban szembenéznie. Az apja végakarata meglehetősen furcsa a temetésre kért ezer szál vadvirággal, Elvis fellépésével és a madarakkal. De a ravatalozóház ajtajában még furcsább dolog várja: egy szellem, aki pont olyan dühítően jóképű, mint korábban, és legalább annyira értetlenül áll a helyzet előtt, mint Florence. A romantika határozottan halott… de úgy tűnik, hogy az új szerkesztője is, és befejezetlen ügyük miatt a lány kénytelen átértékelni mindazt, amit valaha a szerelmes történetekről gondolt.
Ashley Poston első felnőtteknek írt regénye meghitt történet hazatalálásról, családról és szerelemről a Szívek szállodája stílusában.

Véleményem a borítóról:
Nehéz témái ellenére egy nagyon kedves és derűs borítót kapott a kötet, amit személy szerint nagyon szeretek. Egyszerű, letisztult, mégis jelentéssel rendelkező motívumok jelennek meg rajta.

A történetről és a szereplőkről:
Szemeztem már egy ideje ezzel a könyvvel angolul, de mikor megneszeltem a magyar megjelenés hírét, tudtam, hogy ezt az anyanyelvemen szeretném olvasni. Nagyon is jól tettem, hogy kivártam a dátumot, hiszen nemcsak a történet, de a fordítás is szuper lett, és kár lett volna kihagyni ezt a lehetőséget.

Történetünk főhősnője egy kiégés szélén álló fiatal nő, Florence, aki egy híres-neves írónő szellemírója. Ez a munka abból áll, hogy az írónő neve alatt (kvázi helyette) írja meg a regényeket, amiket a romantikus zsáner kedvelői csak úgy falnak. Florence hihetetlenül tehetséges, ám nagy bajba kerül: hiába alkotott eddig ebben a zsánerben, egyszerűen elhagyja a szerelembe vetett hite, és egy éve már egy értékelhető, boldog kötetet sem tud befejezni, ráadásul a regényének a leadási határideje is vészesen közeledik. A helyzetet tovább bonyolítja az, hogy az új szerkesztője, Ben is sietteti, ráadásul a nő édesapja már a kötet legelején - könyörgöm, miért legális megríkatni az olvasókat már a századik oldal előtt?! - meghal.

Florence már gyermekkora óta látja a szellemeket, amit a hőn szeretett édesapjától örökölt, csakhogy nem számít arra, hogy a szülővárosába visszatérve nem az apukája, hanem a sármos szerkesztője kopogtat szellemalakban a családi ravatalozó ajtaján. A nőnek kapásból két halálesetet kell feldolgoznia, egy regényt kellene megírnia, a családja mellett kéne lennie, ráadásul Benjinek is segítséget kellene nyújtania abban, hogy meglelje a végső békéjét. Hát, láthatjuk, hogy nincs egyszerű dolga, és minél több időt tölt az elbűvölő és megnyerő Bennel, annál közelebb kerül a szívéhez ez a romantikus lelkű óriás - bár nem tagadom, én sem tudnék ellenállni neki -, de lássuk be, egy szellemmel romantikus kapcsolatot ápolni veszett ügy. Ezt a főhősnőnk is nagyon jól tudja, mégis, valami hihetetlenül vonzza Benjihez...

Amikor kezdem azt hinni, hogy már nem tudok újat olvasni a romantikus zsánerben, akkor jön egy ilyen könyv, és jól az arcomba kiáltja, hogy nem olvastam még mindent, újabb és újabb tehetséges írók és egyedi történetek várnak még felfedezésre. Ahogy megkaptam a Halott romantikát, szinte álltam is neki olvasni, és azon kaptam magam, hogy már lecsúszott száz, százhúsz, kétszáz oldal. Ashley Poston ért a szavakhoz, tudja, hogyan kell érzelmeket kiváltani az olvasóiból, és nagyon éretten, sőt, szépen ír olyan témákról is, mint a gyász.


A gyász több vonalon is megjelenik a mű során. A legnyilvánvalóbb egyértelműen az, ahogy Florence próbálja feldolgozni édesapja elvesztését; ezt a folyamatot olyan szépen, annyira realisztikusan alkotta meg az írónő, hogy többször is elsírtam rajta magam. Florence által megtapasztaltam, hogy a gyász nem lineáris, néha hullámokban tör rá az emberre. Szabad rosszul éreznünk magunkat, de ezzel párhuzamosan nem kell elutasítanunk az élet adta örömforrásokat. Mindenki úgy gyászol, ahogy tud, erre nincs egy bevált recept, és ahány ember, annyi megküzdési stratégia létezik. Nagyon éretten és szerintem megfelelően kezelte ezt a témát a szerző, csodás és lélekemelő frázisokkal tűzdelte tele a regényt, ami jelenleg számomra is hasznosnak bizonyult tekintve, hogy nemrégiben engem is veszteség ért.

Úgy vélem, a kötet másik fontos mondanivalója az, hogy ne éljünk passzív életet, ne várjuk a tökéletes pillanatot, hiszen minden múlékony, és sosem tudhatjuk, hogy lesz-e legközelebb. Oké, ez elég depisnek tűnhet, de valójában Benji tökéletesen megtestesíti a be nem teljesített álmokat, amit többször ő is megfogalmaz. Ha másért nem is, már csak ezért is megéri elolvasni a könyvet, engem legalábbis mindenképp motivált arra, hogy ne vegyem garantáltnak a holnapot, és igenis tegyem meg azt, amit szeretnék, legyen szó akármilyen apróságról is, ami örömet okoz nekem.

A szerelmi szál egyszerűen tökéletesre sikerült. Ben és Florence kapcsolata lassan bontakozik ki, a körülmények és az időzítés nem a legmegfelelőbb, de mi is mutathatná meg jobban, hogy a nagybetűs Szerelem kiszámíthatatlan? Meseszerű, aranyos, kedves és motiváló a szereplők viszonya, ráadásul a koruk ellenére nem sietnek el semmit, lépésenként haladnak. Ha eddig nem ismertem volna a szerelem mindent elsöprő erejét, akkor ez a könyv bizony meggyőzött volna arról, hogy a romantika nem halott.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "– Nem tudom befolyásolni, mások hogyan bánnak velem, de azt igen, hogyan akarom élni az életemet, és én hogyan bánok másokkal. Éveken keresztül aggódtam amiatt, hogy mások mit gondolnak rólam és mit akarnak tőlem, mert azt hittem, hogy ez ténylegesen számít valamit."
  2. "Mert a magány az a fajta szellem, ami még a halálod után is sokáig kísért. Ott áll a parcellád fölött a temetőben, ahol egyetlen magányos nevet véstek a márványba. Ott ül az urnád mellett. Benne van a szélben, ami szétszórta a hamvaidat, miután senki nem jelentkezett a maradványaidért."
  3. "A szerelem nem egy suttogás a halk éjszakában.
    Hanem kiáltás az ürességbe, amivel azt ordítod, hogy itt vagy."
Összességében: 5☆
Ha valaki még egyszer azt mondja nekem, hogy a romantika halott, akkor isten bizony a kezébe nyomom a Halott romantikát (csak így stílusosan), hogy meggyőzzem az ellenkezőjéről. Ashley Poston valami újat és maradandót alkotott egy olyan zsánerben, amiben azt hittem, már mindent olvastam, és ha nem tudnám, milyen is szerelmesnek lenni, akkor most megtapasztalhattam volna. Kedves, mégis fontos és elgondolkodtató egy regény ez az élet múlandóságáról, a szerelem kiszámíthatatlanságáról és a kihagyott lehetőségekről. Sokkal több ez, mint egy kortárs románc, amit a polcra visszatéve el is felejt az olvasó. Nekem végtelenül sokat adott, a szívem csordultig telt, és rávilágított arra, hogy akármennyire is biztosnak tűnik a holnap, semmi sem garantált, éppen ezért nem szabad megvonni magamtól az élet örömeit. Rendkívül hálás vagyok ezért a regényért, jobbkor nem is találhattam volna rá.


Nyereményjáték:

A Halott romantika egy szellemes-romantikus regény, éppen ezért mostani játékunk során is ilyen könyveket keresünk. Minden állomáson találtok egy hasonló zsánerű, hiányos könyvcímet, nektek pedig nincs más dolgotok, mint kitalálni és beírni a Rafflecopter megfelelő dobozába a könyv teljes címét.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

A hiányos könyvcím: P_rzs_l_  cs_k

a Rafflecopter giveaway
Állomások:
11. 27. – Fanni’s Library
11. 29. – Szembetűnő
12. 01. – KönyvParfé
12. 03. – Csak olvass!
12. 05. – Pandalány olvas
12. 07. – Betonka szerint a világ…
12. 09. – Olvasónapló
12. 11. – Zakkant olvas
12. 13. – Hagyjatok! Olvasok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése