2020. november 30., hétfő

Őszi összegzés, téli tervek - 2020.

Sziasztok!

A nyári összegzőm megírását nagyon élveztem, ezért ebben a bejegyzésben összeszedem az őszi olvasmányaimat és a kedvenceimet is.

Ha olvastátok a nyári összegzőmet, észrevehettétek, hogy olvasás terén nem volt valami termékeny a nyaram azzal a 16 könyvvel. Ez persze csupán csak a személyes véleményem, hiszen mindenki más tempóban halad, ezért magamhoz mérten nyilatkozom. Akármennyit is olvastok, a lényeg, hogy élvezettel tegyétek! :)


Azt hittem, hogy az egyetem miatt még kevesebb időm jut az olvasásra, de ez pont ellenkezőleg történt. A több órás buszozás eredményeként volt, hogy naponta fél könyvet is simán elolvastam az e-olvasómon, itthon pedig olyan könyveket olvastam, amiket képtelenség lett volna a táskában cipelni egész nap. A szeptember 1-től november 30-ig tartó intervallumban 21 könyvet sikerült befejeznem. Igaz, ebből kettő szakirodalom, de a suli és a zh-k miatt muszáj volt ezeket is beiktatnom. Összességében elmondhatom, hogy magasan felülmúltam a terveimet, ráadásul a blogon is aktív voltam, hiszen ezzel együtt 19 bejegyzést publikáltam.

Őszi olvasmánylistám:
1. Kasie West: Szerelem karnyújtásnyira - ami megmutatta, hogy változni mindig lehet
3. Julie Johnson: Like Gravity - A szerelem vonzásában - ami tetszett a negatív vélemények ellenére is
4. Stephanie Garber: Finale - ami egy katartikus befejezés volt
5. Patrick Ness & Siobhan Dowd: Szólít a szörny - ami annyira megrázott, hogy azóta sem tudom megfogalmazni az érzéseimet
6. Paola Peretti: Én és a cseresznyefa - ami megsiratott és megmosolyogtatott
8. Jaymin Eve & Leia Stone: Ash - Parázs - ami már régóta váratott magára, és nagy meglepetést okozott
9. Magdalena Hai: A csúf csikipor - ami ráébresztett, hogy szeretem ezeket a különös gyerekkönyveket
10. Örkény István: Egyperces novellák - ami már hiányzott a lelkemnek
11. Mariana Zapata: Dear Aaron - Kedves Aaron! - ami az első levélregényem
12. Teagan Hunter: Let's Get Textual - Légy merész! - ami jobb volt, mint vártam
13. Tiffany Schmidt: Randi Darcyval - ami kicsit azt éreztette velem, hogy kinőttem a Young Adult zsánerből
14. Stephenie Meyer: Twilight - Alkonyat - ami megmutatta, hogy mégsem nőttem ki a Young Adult zsánerből, és visszarepített a tinédzser korom első éveibe
15. Holly Black: The Wicked King - A gonosz király - ami egy kimagasló folytatás
17. Hargittay Emil: Bevezetés a régi magyar irodalom filológiájába - ami kilóg a sorból, de hasznos a magyar szakosoknak
18. Leigh Bardugo: Wonder Woman - A háborúhozó - ami egy vaskos könyv a barátság fontosságáról
19. Elizabeth Lim: Ez hát a szerelem - ami egy fantasztikus Hamupipőke feldolgozás
20. Kálmán László & Trón Viktor: Bevezetés a nyelvtudományba - ami segített abban, hogy ötös legyen a 10 oldalas beadandóm
21. Holly Black: The Queen of Nothing - A semmi királynője - ami egy fantasztikus trilógia lezárása

3+1 új kedvenc, amit mindenkinek ajánlok:

1. Stephenie Meyer: Twilight - Alkonyat
Közel tíz év távlatából is emlékszem arra az érzésre, hogy milyen volt először látni a filmeket. Teljesen belebolondultam az első részbe, noha még csak 10-12 éves lehettem, mikor elkapott a Twilight-láz. Volt, hogy egy nap ledaráltam egymás után az összes részt, és el sem mozdultam a tévé elől. Mégis, valahogy ez a varázs az évek során a szememben megkopott, hiszen felnőttebb fejjel látom, hogy mennyi hibát vétettek a filmekben. Ebből az okból kifolyólag nem is akartam olvasni a könyveket, mondván, hogy nincs mit veszítenem... Pedig de! Számos kiemelkedő fantasy sorozat után is imádtam, és habár tényleg nem tökéletes, engem teljesen levett a lábamról.



2. Holly Black: The Wicked King - A gonosz király
Kicsit megkoptak az emlékeim az első részről, hiszen már több, mint két éve olvastam A kegyetlen herceget. Ettől függetlenül szinte azonnal visszarázódtam a cselekménybe, és úgy éreztem magam, mintha egy rég nem látott ismerőssel találkoznék; alig vártam, hogy valami újat és izgalmasat mutasson, és ezt az elvárásomat teljes mértékben teljesítette. Még szerencse, hogy akkor olvastam, mikor már nálam volt a befejező kötet, mert ilyen csavarok után nem bírnék tovább várni.


3. Paola Peretti: Én és a cseresznyefa
Nem kertelek, vállalom; nem várt mértékben érintett meg ez a könyv. Valójában nem tudom, miért gyerek kategóriába lett besorolva, hiszen Mafalda története sok felnőtt számára is sorsfordító lehet. Mindenkinek tudom ajánlani, aki vevő egy rövid, de mégis tartalmas és érzelemdús, valóságalappal rendelkező könyvre.

+1. Elizabeth Lim: Ez hát a szerelem
Erről pedig napokon belül jön egy bejegyzés. :)


Téli terveim:
Számomra a tél mindig nehezebb egy kicsit; begubózok, nincs kedvem semmihez, nehezen állok neki bárminek is. Ezt most tetézi az, hogy elérkezett az első vizsgaidőszakom, és fogalmam sincs, hogyan fogok teljesíteni, noha mindent megteszek, ami csak tőlem telik. Öt könyvet szeretnék decemberben elolvasni, a januári és a februári terveim még homályosak.
  1.  Rácz-Stefán Tibor: Éld át a pillanatot!
  2. Sarah J. Maas: Föld és vér háza
  3. Polus Enikő: Életünk mellékszereplői
  4. Kosztolányi Dezső: Csodát nekem
  5. Stephenie Meyer: Midnight Sun - Éjféli nap

Remélem, nektek is hasonlóan jól telt az ősz, és számos fantasztikus olvasmánnyal gazdagodtatok! Ha esetleg az őszi olvasmánylistámról olvastatok már valamit, kíváncsian várom a véleményeteket hozzászólásban vagy Instagramon. :)

2 megjegyzés:

  1. De jó volt olvasni ezt a bejegyzést! 😍 Nekem nem sikerült olyan sok könyvet elolvasni, mert beavatkozott a nyelvvizsgám, de szerintem ahhoz képest nagyon jól teljesítettem és kíváncsian várom, mit hoz a tél. 🥰

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem a mennyiség, hanem a minőség a fontos, de remélem, télen sikerül többet olvasnod - a nyelvvizsgához pedig gratulálok! ❤️

      Törlés