2021. december 15., szerda

Jennifer L. Armentrout: Lángoló árny {Értékelés + Nyereményjáték}

Sziasztok!

A Könyvmolyképző Kiadónál már kapható az Origin sorozat várva várt folytatása, amiben Luc és Evie mellett más régi kedvencekkel is találkozhatunk. A kötetről a Blogturné Klub bloggerei mesélnek, egy szerencsés nyertes pedig meg is nyerheti a regény egy példányát.

Adatok:
Kiadó: Könyvmolyképző
ISBN: 9789635618101
Oldalszám: 600
Fordító: Mergl-Kovács Bernadett
Eredeti cím: The Burning Shadow
Megjelenési dátum: 2021. 12. 03.
Itt tudod megrendelni

Fülszöveg:
Teljesítsd ​be a végzeted!
Evelyn Dasher és Luc útjai keresztezték egymást, és a lány egy szempillantás alatt a luxenek világában találta magát. Ráadásul arra is fény derült, hogy egykor nem volt ismeretlen számára ez a közeg.
Ám nem csak a luxenek múltja rejt titkokat – Evie az emlékezetkiesése miatt több hónapra nem emlékszik az életéből, de érzi, hogy történt vele valami, amit nem tud felidézni, és nem is hajlandó senki elárulni neki az igazat. Ki kell derítenie, ki ő most – és ki volt valaha. De a válaszok újabb kérdéseket vetnek fel. Kutakodásai közben egyre közelebb kerül Luchoz, az erős, arrogáns, éteri szépségű és rendkívül veszélyes originhez… aki valószínűleg szerelmes belé. És ahogy Evie lassan viszonozni kezdi a fiú érzéseit, akaratlanul is felmerül benne a kérdés, hogy Luc vonzalma vajon neki szól-e, vagy egy rég létezett lány emlékének.
Eközben új fenyegetés üti fel a fejét: egy influenzaszerű, halálos vírus, amit – a kormány sziklaszilárd meggyőződése szerint – a luxenek terjesztenek. A szörnyű betegség mindenkit megváltoztat, aki elkapja, pánikot keltve a már amúgy is az összeroppanás szélén álló országban.
Ismerd meg Evie és Luc közös történetének következő fejezetét!

Véleményem a borítóról:
Csoda ez a borító, ami tökéletesen illik az első részhez. Kíváncsi vagyok, hogy a sorozat következő része milyen borítóval fog megjelenni.

A történetről és a szereplőkről:
Két éve olvastam az Originek sorozat első részét, A legsötétebb csillagot (a véleményemet >>itt<< olvashatjátok róla). 2019 még csak két éve volt, mégis olyan érzés, mintha egy világ választana el attól az időszaktól. A világ a feje tetejére állt azóta, és én is sokat változtam, ami az olvasmányaim megválogatását illeti. Aki régóta ismer, az tudhatja, hogy az igazi olvasási mániám még 2017-ben kezdődött a Luxen sorozatnak köszönhetően, és azóta élek-halok Jennifer L. Armentrout könyveiért. Na, ez a könyv most nem talált be annyira.

Nem fogom tagadni, nagyon morcos és csalódott vagyok. Szerintem bosszantó, hogy ennyit kell várni egy sorozat folytatására, mert ennyi idő alatt az ember simán elfelejti az első részben történtek nagy részét... Legalábbis velem ez történt, pedig anno tényleg odáig voltam érte.

A cselekmény ott folytatódik, ahol az első részben abbamaradt. Evie nem tudja, hogy ki is ő valójában, a két múltbeli énje ütközik, nem tudja, hogy mi a valóság és mely emlékeket táplálták csak bele. Szerencsére Luc ha lehet, még jobban helyt áll Evie mellett és segít neki feleleveníteni az elfeledettnek hitt emlékeit. Emellett pedig a levegő csak úgy serceg körülöttük, a csipkelődéseik, a vicces párbeszédeik és a komolyabb beszélgetéseik is üde színfoltként hatnak az alapvetően baljós hangulatú történetben.


Hogy miért baljós? A helyzet az, hogy egy elég durva, influenzaszerű vírus üti fel a fejét világszerte, ami sorra szedi az áldozatait. Mindeközben a luxenellenesek egyre hangosabbak és tulajdonképpen a békés luxenek ellen is hergelik a népet - többek között Evie volt legjobb barátnője, April is. Ez egy folyamatos konfliktusforrás a mű egésze alatt, ami beárnyékolja a fiatal lány amúgy is nehéz mindennapjait.

Az első részben is Luc vitte a prímet szereplők terén, de itt most még inkább. Evie a legtöbbször egy összezavarodott, döntésképtelen tini hatását keltette, amivel többször is az agyamra ment. Elég egysíkú karakter, vannak jó megmozdulásai, de most egy egzisztenciális krízisbe került, ezzel pedig nem tudtam mit kezdeni. De Luc megdobogtatta a szívemet, és még mindig azt mondom, hogy minden tinilánynak járna egy ilyen típusú pasi. :)

Lehet, hogy rossz időben talált meg ez a könyv... Nem tudom. Abban viszont biztos vagyok, hogy ez az első kötethez képest nekem mélyrepülés volt. Igyekeztem felvenni a fonalat, de sok részletre nem emlékeztem, annyi időm pedig nem volt, hogy újraolvassam az első részt. Tudom, hogy A legsötétebb csillag olvasása előtt attól tartottam, hogy Armentrout csak meg akarta lovagolni a Luxen sorozat sikerét, viszont ez a félelmem akkor, két évvel ezelőtt alaptalan volt, most mégis ez bizonyosodott be nekem. Úgy érzem, nagyon túl lett tolva ez a vírusos-luxengyűlölködős szál. A Luxen sorozat végén azt hittem, hogy Daemon és Katy végre boldogok lehetnek, de az írónő ezt az elképzelésemet is keresztülhúzta, ami nagy szívfájdalmam. Jobb lett volna, ha megmaradok ebben az idilli hitben.

Top 3 kedvenc idézetem:
  1. "– Mi vagy te, ET?
    Luc felnevetett.
    – Sokkal dögösebb vagyok, mint ET.
    – Ezzel nem mondtál semmit, ugye tudod? ET úgy néz ki, mint egy rücskös gyurmafigura.
    "
  2. "– Az emberek fura dolgokat tesznek a szeretet nevében."
  3. "Ráadásul a halállal való szembenézés ráébresztett arra, mennyire értelmetlen a neheztelés. Megértettem ezt az egész „sose tudhatod, megéred-e a holnapot” dolgot."
Összességében:
Azt hiszem, az egyik legnagyobb bajom ezzel a könyvvel az volt, hogy ilyen sokat kellett rá várni, és az első részben történtek nagy része a feledés homályába veszett. Őszintén szólva kicsit mérges vagyok, mert egy olyan első rész után, mint amilyen A legsötétebb csillag volt, a rajongók megérdemelték volna, hogy sokkal korábban olvashassák a folytatást. Valószínűleg nekem ez is elvett az élményből, és nem tudtam már annyira élvezni, mint az előző kötetet. Kicsit bizonytalan vagyok olyan téren, hogy folytassam-e a sorozatot, mert ha újfent éveket kell várni a következő kötet megjelenésére egy elég kemény függővég után, akkor inkább én itt befejezem... :(


Nyereményjáték:

Jennifer L. Armentrout sokunk egyik kedvence, hiszen az ő könyvei garantáltan kiragadnak minket a szürkébb hétköznapokból. Most eldől, hogy mennyire imádod az írót! Minden állomáson egy-egy kötetéből találsz idézeteket, a feladatod, hogy beírd az adott kötet címét a Rafflecopter doboz megfelelő sorába.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Az idézet: "– Haza kellene menned, Ivy!
Tátva maradt a szám.
– Neked pedig meg kellene nézetned a fejed, ha azt hiszed, hogy megmondhatod nekem, mit tegyek."

a Rafflecopter giveaway
Állomások:

12.03. - Könyvvilág

12.05. - Dreamworld extra állomás

12.07. - Veronika's Reader Feeder

12.09. - Sorok Között extra állomás

12.11. - Szaffi Polca

12.13. - Dreamworld

12.15. - Fanni's Library

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése