2020. szeptember 5., szombat

Nyári összegzés, őszi tervek - 2020

Sziasztok!

A cím árulkodhat arról, hogy milyen típusú bejegyzéssel készültem mára. Tavaly élveztem az összegzők írását, aztán ez időről időre elmaradt, de úgy gondoltam, most felülkerekedek a lustaságomon, és összeszedem a nyári olvasmányaimat - még akkor is, ha darabszámra nem egetrengető az eredmény.

Nagy tervekkel és elvárásokkal indultam neki a nyárnak. Tudtam, hogy valószínűleg nem tudok annyit utazgatni, mint ahogy azt vártam, így törekedni akartam arra, hogy ha már fizikailag képtelen vagyok megoldani, legalább képzeletben látogassak el új helyekre. Igaz, csak 16 könyvet (nagyjából 5720 oldal) tudtam befejezni a június 1-től augusztus 31-ig tartó időintervallumban az eltervezett 20-25 helyett, de "jártam" Diyuban, Arendelle-ben, a Kapitóliumban, Olaszországban és még az USA-ban is. Egyelőre beérem ennyivel is, de remélhetőleg jövőre már mozgalmasabb lesz a nyaram. :)


Bevallom, az előző tanév iszonyatosan lefárasztott lelkileg. Alapjáraton nem szokott befolyásolni olvasás terén a sok kötelező és tanulnivaló, most mégis azt éreztem, hogy minden kezd egy kicsit sok lenni. Bántott, hogy egy-egy könyv nem megy olyan gördülékenyen, mint szeretném. Volt, hogy egy nap alatt két könyvet is kiolvastam, de utána egy hétig szenvedtem 400 oldallal, vagy nem is olvastam semmit. Teljesen változó tempóban haladtam az olvasmányokkal, de augusztusban már elengedtem a magam elé kitűzött célt, és így már lazábban tudtam kezelni ezt a helyzetet. 

Nyári olvasmánylistám:
  1. Elizabeth Lim: Fénytörések - ami felidézte bennem a Mulan-imádatomat
  2. Jen Calonita: Ne érezz, ne kérdezz! - ami megszerettette velem a Jégvarázst
  3. Mary E. Pearson: Az árulás csókja - ami valami újat nyújtott fantasy téren
  4. Suzanne Collins: Énekesmadarak és kígyók balladája - ami miatt csak jobban megszerettem az Éhezők viadalát
  5. Paige Toon: Öt év múlva - ami megsiratott
  6. Mártonffy Zsuzsa: Akiknek két anyja van - ami szintén megsiratott, elborzasztott és megnyugtatott
  7. John Marrs: The One - A tökéletes pár - ami teljesen letaglózott
  8. Dacia Maraini: Rabolt szerelem - ami zseniális, mégis szörnyülködtem rajta
  9. R. S. Grey: With This Heart - Ezzel a szívvel - ami megmutatta, hogy mindig van remény
  10. Beth O'Leary: Otthoncsere - ami nem igazán tetszett 
  11. P. Dangelico: Wrecking Ball - A romboló - ami a vártnál sokkal jobban tetszett
  12. Jennifer L. Armentrout: Míg a halál... - amit félve olvastam a sötétben
  13. C. S. Pacat: A rab herceg (előolvasás)
  14. Emily Wibberley & Austin Siegemund-Broka: Már nem a tiéd - ami megmutatta, hogy sosem lehetek elég idős egy jó YA-könyvhöz
  15. Cookie O'Gorman: Piszkos tánc - ami egy kis balzsam volt a lelkemnek
  16. Melinda Metz: Cirmos-hadművelet - ami lassúfolyású volt, de többnyire tetszett
3+1 új kedvenc, amit mindenkinek ajánlok:

1. Elizabeth Lim: Fénytörések
Imádom a retellingeket, így nem meglepő, hogy minél hamarabb el akartam olvasni Mulan történetét - pláne, hogy ő az egyik kedvenc Disney-hősnőm. A könyvben felmerülő csatajelenetek és pszichológiai kérdések miatt nem tudnám azt mondani, hogy ez kisgyermekek kezébe való, de azt állítom, hogy az ifjúsági regények tengerében ez egy valóságos gyöngyszem. A könyv fontos témái közé tartozik a barátság, a szerelem, és az önmegvalósítás. Mulan egy belevaló női példakép, aki bármit kész megtenni a céljai elérésének érdekében, és nem utolsó sorban képes szembenézni a saját démonaival is. Ezek alapján úgy vélem, hogy ettől jobb példa nem is kell a mai ifjúság számára - bár még felnőttként is lenne mit tanulnunk tőle.

2. R. S. Grey: With This Heart - Ezzel a szívvel
Számomra ez a kötet felért egy érzelmi hullámvasúttal. R. S. Grey egy humoros, kalandos és élvezetes történettel állt elő, amely során az olvasó egyaránt mosolyoghat és könnyezhet is. Az Abby és Beck között kibontakozó szerelem annyira szépen lett felépítve, hogy legszívesebben még 300 oldalt olvastam volna róluk. A kezdeti vicces helyzetek közé lassacskán, szinte észrevétlenül becsusszantak az érzelmesebb jelenetek, amelyek megadták a történet komolyságát is. Egyszerűen nem tudok negatívumot mondani róla, abszolút kedvencemmé vált ez a kötet!

3. Suzanne Collins: Énekesmadarak és kígyók balladája
Snow karakterét mindig is érdekesnek találtam. Sosem tudtam utálni, hiába volt iszonyatosan ellenszenves. Minden cselekedetét embertelennek találtam a trilógia során, mégis ott motoszkált bennem a gondolat, hogy vajon miért vált ilyenné a Kapitólium legnagyobb zsarnoka. Szerencsére ez a kötet a legtöbb kérdésemre választ adott, és habár nem kedveltem meg az elnököt, mindenképp emberibbé vált a szememben. Ez egy tökéletes példa arra, hogy a háború nem válogat, a név pedig nem jelent semmit, mivel ő is egy volt az éhező gyerekek közül, valamint ő is átélte azt a mocskot, amit a Viadal hordoz magával. Azonban ezek az események egyaránt elősegítették, hogy ez a bizonyos gyermeki szív megkeményedjen, és minden egyes lépéssel közelebb került ahhoz, hogy Panem legkegyetlenebb elnöke legyen.

3+1. Mary E. Pearson: Az árulás csókja
Január óta érintetlenül csücsült a polcomon a sorozat. Az Üvegtrón befejezése után hatalmas űr keletkezett bennem, és fogalmam sem volt, hogy a jövőben lesz-e még egy olyan fantasy, ami ennyire le tud kötni. A válasz IGEN, hiszen Az árulás csókja egy egyedülálló, eredeti történet, amihez hasonlót még nemigen olvastam. A közeljövőben érkezni fog egy bővebb értékelés róla, addig is csak bátorítani tudok mindenkit az elolvasására.

Őszi terveim:

Nem tudom, hogy az egyetem mellett mennyi időm lesz olvasni - pláne, hogy a szakirodalmat inkább kilókban mérjük, semmint darabszámban -, de ezekre a könyvekre mindenképp szeretnék sort keríteni.
  1. Stephanie Garber: Finale
  2. Kiersten White: And I Darken - Lada Dracul: Egy sötét lélek
  3. R. S. Grey: Not So Nice Guy - Nem is olyan rendes srác
  4. Julie Johnson: Like Gravity - A szerelem vonzásában
  5. Stephenie Meyer: Twilight - Alkonyat

Remélem, ti is sokat tudtatok olvasni nyáron, és jobbnál jobb élményekkel gazdagodtatok. Ahogy mindig, természetesen most is szívesen fogadom az ajánlásaitokat, véleményeteket egy-egy könyv kapcsán. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése